onze kleine meid is vanaf de geboorte een fijn meisje geweest. Nu bleef ik erbij dat ze niet echt lekker groeide, maar cb en ka vonden van wel. nu waren we een week terug bij de ka en vond nu dat we toch het gewicht in de gaten moesten houden want hij vlakt af. Ze woog daar 5910 en de week ervoor op het cb nog 5970 nu is ze verleden week erg verkouden en ziek geweest en ze begint nu weer op te knappen. Vandaag moesten we naar Rotterdam en is ze weer gewogen omdat ze de anestesist dat wilde weten. ze woog toen nog 5810 gram. nu heeft ze verleden week slecht gedronken en fruit hoefde ze helemaal niet, dus het zal daar aan gelegen hebben waarschijnlijk, maar toch. Ze drinkt nog steeds niet goed, al heeft ze nog steeds plasluiers. Maar moet ik het nu in de gaten gaan houden en volgende week weer gaan wegen of zal ik het gewoon maar ophouden dat he door het ziek zijn komt en het de tijd geven tot begin februari? Het is natuurlijk niet schrikbarend veel 160 gram in 2 weken tijd. ze is overigens nu 6 maanden oud en haar lengte is 68 cm.
Hoi, Ik snap dat je je zorgen maakt, maar mijn dochter is ook rond de 6 maanden afgevallen. Volgens het cb hebben veel baby's dan een dipje. Dit plus dat ze ziek was, verklaart denk ik wel dat ze is afgevallen. Ik zou gewoon volgende week weer wegen, hoor. Ik ben toen ook vaak gegaan, haha.
Te vaak wegen heeft ook geen nut en geeft weinig rust. Ik heb ook een klein meisje met een afbuigende curve. Ik zou gewoon kijken hoe het gaat qua voedingen en als ze verder alert en tevreden is en voldoende plast, pas in februari weer wegen. Ze is wel lang voor haar gewicht zeg! Tip voor extra voeding: droomfles geven als jullie naar bed gaan.
Mijn zoontje heeft in december het RS virus gehad (en hij was daarvoor al sinds oktober af en aan verkouden) Hij was in 10 dagen tijd minimaal 250 gram afgevallen. Hij heeft het inmiddels weer flink ingehaald en is ook weer goed gegroeid. Ik weeg hem nu 1x per maand op het CB en hij wordt 1 x per maand gewogen bij de kinderarts. Om uitdroging te verkomen gaf ik toen hij ziek was O.R.S.
ik zou je niet teveel zorgen maken, zoals een ander al noemde hebben veel kindjes rond de 6 maanden een dipje, zo hier ook en nu met het ziek zijn heeft onze uk ook weer een groeidipje, is na een maand nog steeds hetzelfde en als ze vorige week minder gegeten heeft is dat niet vreemd zolang ze gewoon alert is en gezond oogt zal het vast goed zijn!!!
Jullie hebben ook helemaal gelijk,maar deze dame zorgt iedere keeer weer voor verassingen wat gezondhied betreft dat ik me veel teveel zorgen maak. Daarbij moet ze over 3 maanden een operatie ondergaan en ik zou haar zo graag zien met wat reserves en die heeft ze nu niet.
E.heeft 3 dgn last van keel ontsteking gehad. Ze is ook veek afgevallen.. moest zelfs broekjes maat 80 pakken omdat t allemaal afzakt