Zoals de titel al zegt.. onze dochter met een gewicht van 4300 gram nu en 4 weken oud krijgt 120 cc x 6 op een dag, alleen komt ze overdag nu al om de 3 uur en wordt de avondvoeding nu zo vroeg zodat ze 's nachts ook eerder komt. Iemand tips? Het lijkt me zo fijn om de tijd 's nachts wat te rekken. Een fles van 160 cc al geprobeerd maar dan gaat ze spugen. Groetjes Emmely
Ze krijgt nu al iets meer dan zou "mogen". Om uit te rekenen hoeveel je kleintje mag heb je dit sommetje nodig. Het aantal kilo X 150, en dat cijfer delen door het aantal voedingen per 24 uur. Dus in jou geval : 4.3 X 150 = 645 / 6 = 107.5 Dus met 120 krijgt ze al ietsje te veel, maar dat deed mijn zoontje ook. Ze spuugt omdat ze te veel melk in 1 keer binnen krijgt. Dit kan ze nog niet verwerken. ik denk dat je nog heel even aan de 3 uur zit. Het word vanzelf beter!! En kan ze langer er tussen houden. Mijn zoontje wil overdag nog steeds om de 3, 3 1/2 uur de fles. Maar 's nachts laat hij ons nu al 2 nachten doorslapen!
Wij hadden een zeer hongerige dame en mochten tot 1 liter voeding per dag geven van t cb; dit een tijdje gedaan en nu drinkt ze al een tijdje weer wat minder dan ze mag (ze wil maar 4 voedingen per dag). 's Nachts tijd rekken moet je echt nog niet aan beginnen hoor! Ze is nog hardstikke jong.
De normale hoeveelheid kv is 150-180cc per kg per dag. Ik zou nu echt nog niet gaan rekken 's nachts, ze is nog heeeel klein en kan de nachtvoedingen heel goed gebruiken. Het is voor een kleine baby veel gezonder en natuurlijk om vaker kleinere hoeveelheden te drinken dan hele sloten melk. Daar is hun maag helemaal niet klaar voor.