kolven combineren met flesvoeding na geboorte

Discussie in 'Voeding' gestart door Aliciaa, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aliciaa

Aliciaa Lid

17 dec 2014
    20
    0
    0
    Hi moeders,

Ik wil straks na de geboorte gaan kolven met flesvoeding geven, direct na de geboorte.
    vroeg mij af of er moeders zijn die dat ook zo hebben gedaan en wat ze ervan vonden?

Welke flesvoeding wordt erbij gebruikt?

Dankjewel!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hoi, ik heb voor mijn dochter de eerste 10 weken moeten kolven omdat ze nog niet aan de borst kon drinken. Heb gelukkig nooit kunstvoeding nodig gehad.
    Wat wil je weten?

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Mijn ervaring is dat zodra ik ging combineren de borstvoeding snel terugliep. Had me verkeken op het aantal kolfmomenten en had al snel niet genoeg meer. Had nog wel andere problemen wat dat betreft.
    Dus ik weet niet of er ook meiden zijn waar het wel slaagde?

Ik hoop heeeeeeeeel hard dat ik het ooit nog eens over mag doen en dan lekker lang aan de tiet ;)

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je dat willen als het niet hoeft? Het is dubbel werk en je hebt van geen van beide de lusten. Waarom niet gewoon borstvoeding, live dus?

5. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Een baby krijgt er met zuigen veel meer melk uit dan een kolf. Dus bij mij ging dat ook niet, alleen maar kolven. Mijn productie ging heel hard achteruit.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #6 Zoe123, 5 jan 2015
    Laatst bewerkt: 5 jan 2015
    Ik weet niet wat je motivatie is, maar echt...live voeden is zoveel makkelijker!
    De productie kolvend op gang brengen kan een behoorlijke klus zijn, je moet clusteravonden en regeldagen opvangen....
    En het is ook dubbel werk!
    Combineren met kunstvoeding, is niet raadzaam, tenzij echt noodzakelijk.

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door kolven krijg je je productie minder makkelijk op gang dan gewoon aan de borst. En als je meteen combineert heb je grote kans dat het niet op gang komt of niet goed genoeg. Pas na elf maanden is je productie stabiel. Daarvoor moet je eigenlijk het aantal voedingen kolven dat je kind drinkt. Er zijn vrij weinig vrouwen die gecombineerd lang volhouden.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik heb de eerste dagen na de geboorte moeten kolven omdat mijn borstvoeding echt op gang moest komen en dl te zwak was om het zelf uit de borst te zuigen. Ze heeft toen ook kunstvoeding gehad.

Wat is der reden dat je wil gaan kolven ipv van live voeden? Het is veel meer werk, wel fijn dat je partner afentoe eenflesje kan geven en dat jij er bijv niet elke keer snachts uit hoeft, maar verder vind ik het zelf veel dubbel werk.

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind die nachtvoedingen echt reuze meevallen. Als ik wat vermoeider ben dan laat ik mijn man gewoon zoon bij me leggen, dan merk ik het nauwelijks. En om je productie goed te houden moet je op dat tijdstip juist kolven... Dus dan kan je alsnog niet slapen.

10. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    ik vind juist bv ideaal 's nachts!

Nieuwjaarsnacht bleef man langer op dan ik, bleek ik al mijn zoontje bij me te hebben genomen en lagen we samen lekker te slapen. Ik weet van niks en heb juist heerlijk geslapen. Moet er niet aan denken dat ik ook nog 's nachts mn bed uit moet.

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik vond de nachtvoeding niet zo heel erg, wel dat ik er om 6 of 7 uur weer uit moest nadat ik om 3 uur al een uur bezig ben geweest met de voeding. Na 7 weken brak dit me echt op en mijn man heeft een paar keer de vroege ochtend voeding in een flesje gegeven. Ik kolfde dit dan vaak de avond ervoor. Omdat mijn borsten natuurlijk helemaal vol zaten bij de volgende voeding van 10 uur, kolfde ik alles helemaal leeg (mijn dochter drinkt maar 1 borst per keer). Ik heb niet gemerkt dat dit gevolgen had voor mijn productie.

Nu slaapt ze snachts door (nou ja, ze heeft dit een paar keer doorgeslapen ;) ), houdt dit dan wanneer ze weer -om wat voor reden dan ook- een nacht voeding wilt ik niet genoeg productie heb?

12. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, dat ligt er een beetje aan. Soms is alleen zuigen voor een baby genoeg ;) als de rest van je productie prima is zal het wel kunnen of je productie past zich snel aan.
    Ik denk dat er wel meer babys af en toe doorslapen :D

Deel Deze Pagina