Eerste bevalling samengevat: rond 01.00 begonnen de weeën, goed op kunnen vangen, eerste bezoek vk om 9.00 bleek ik 9 cm ontsluiting te hebben. Snel naar zh waar ontsluiting stagneerde vanwege ligging (sterrenkijker) waardoor uiteindelijk keizersnede. Volgens de vk, gynaecoloog en yogajuf ging de ontsluitingsfase erg snel en heb ik daarom nu het dringende advies meteen naar het zh te gaan bij de eerste weeën. Zelf denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen, maar ze blijven het benadrukken. Ik word er een beetje zenuwachtig van, ik herkende niet goed dat de bevalling was begonnen, dacht lange tijd dat het voorweeen waren, die had ik al weken. Dus nu ben ik on full alert, al is alles nog rustig. Maarja, bij twijfel moet ik dus in actie komen: man optrommelen, dochter wegbrengen. En dat misschien een paar keer voor vals alarm. Pffff. Wat is jullie ervaring? Loopt het echt zo'n vaart de 2e keer?
Ik ga er wel vanuit. Ik ben met 3,5 uur bevallen van onze eerste zoon en heb nu het dringende advies van 2 aparte verloskundigen gekregen om thuis te bevallen. Het komt ook heel vaak voor dat je al met 2cm ontsluiting begint de 2e keer. Ik kan dus ook met de eerste wee naar het ziekenhuis rijden, maar vind thuis bevallen in dat opzicht wel iets fijner. Mits er geen complicaties zijn natuurlijk.
Jaa dat ging sneller hier.... Bij mijn dochter duurde bevalling iets van 16uur en ging de ontsluiting heel langzaam of eigenlijk kwam t helemaal niet verder dan 1cm. Pas na wen ruggenprik zat ik binnen een uur op 10cm. Dat was voor mij een reden om met de tweede thuis te bevallen zodat ik me beter kon ontspannen en de ontsluiting sneller zou gaan. Rond half 4 in de nacht begonnen de lichte weeen, Om 7u heeft ze mijn vliezen doorgeprikt toen had ik 3cm en 7:34 is hij geboren. Dat ging dus mega snel haha
Vind het wel meevallen hoe snel je eerste ging eigenlijk. 8 uur is toch redelijk normaal? Maar goed, de 2e gaat meestal wel sneller. Dus ik zou het advies maar gewoon opvolgen, dan is het misschien maar een paar keer voor niks. (Overigens zou ik zelf wel eigenwijs zijn, maar dat zou ik je dan net niet adviseren ) Mijn eerste heb ik 8 uur over gedaan, 2e 1,5 uur en 3e 45 min. Bij de derde was de vk 6 min voor de geboorte binnen.
Ooh, ik ben benieuwd naar de ervaringen! Ons mannetje is nooit ingedaald tot de bevalling begon. Ik had 2 dagen voorweeën af en aan, toen uiteindelijk rond etenstijd regelmatiger, om 02:00 uur in het ziekenhuis met 6cm ontsluiting, om 7 uur nog steeds 6 cm en hebben ze mijn vliezen gebroken en toen ging het los, om 9 uur geboren. Ik ben dus benieuwd of a) deze baby wel in gaat dalen van tevoren, b) ik weer dagen voorweeën ga hebben en c) of het dan als het eenmaal op gang gaat gewoon soepel gaat. Maar ja, only time will tell haha!
Woow hahaha Die laatste twee zijn thuis geboren of had je nog de puf naar het zkh te rijden? Ben benieuwd bij deze, zal je zien dat het deze keer weer heel lang gaat duren haha
Ik vond 8 uur ook wel meevallen, daarom was ook zo verbaasd over de reacties van de deskundigen. En ik ben dus ook eigenwijs haha. Maar als ik zie hoe snel jij de 2e en 3e keer bevallen bent dan moet ik het toch maar wat serieuzer gaan nemen
2e wel in het ziekenhuis, maar ingeleid, dus daar begonnen. 3e idd thuis, heerlijk! Maar je ziet het kan dus nog sneller dan bij je 2e, dus wees gewaarschuwd haha.
Hier een stuk sneller. Bij de eerste een bevalling van 22 uur waarbij de ontsluiting 19 uur duurde. Dochter lag scheef met haar hoofd. Tweede bevalling was vanaf echte weeën 4 uur tot volledige ontsluiting (eerstw half uur waren het pijnlijke krampen voor het echte weeën werden). Totaal vanaf breken vliezen en krampen 5 uur. Zou dus toch wel snel naar het zh gaan.
Ja tweede gaat sneller .. dus idd beter te vroeg gaan dan te laat . Eerste 28 uur over gedaan , tweede in 1 uur en 58 minuten , dus wie weet de derde ooit in een paar seconde denk haha . Als er enige regelmaat in je weeen zit , zou k meteen maar bellen hoor beter een keer te veel bellen . Succes !
Mijn eerste bevalling begon om 9.30 met gebroken vliezen. Aangezien hij een maand te vroeg kwam moest ik naar het ziekenhuis. Uiteindelijk is om 20.30u onze zoon geboren. Ik vond het een heftige dag en door complicaties moest hij uiteindelijk met een knip snel eruit. Tweede bevalling begon tegen 3.30 en om 7.30 was onze dochter er al: dit was trouwens een heerlijke snelle thuisbevalling waar ik positief op terugkijken. Ik ben benieuwd hoe het deze keer gaat verlopen.
De eerste was horror.. 36 uur in totaal aan rug weeën, opwekkers, ruggenprik, hoge koorts bij mij, 70 minuten persen, knip, vacuüm, navelstreng om haar nek.. zes weken niet kunnen plassen.. Tweede keer was inleiding met ballon.. vanaf gebroken vliezen 3 uur weeën en 10 minuten geperst.. wel weeën opwekkers, maar laagste stand dit keer en geen pijnstilling nodig gehad. Ook direct weer kunnen plassen.. wat een verschil
Als je uit gaat van 2 keer zo snel, dan kom je vaak best goed uit . Ik vind 8 uur overigens ook helemaal niet zo snel... Mijn eerste was 4 uur, tweede 2 uur en de derde, tja... 8 uur (pech gehad, het liep allemaal een beetje anders. VK en ik waren eigenlijk een beetje uitgegaan van 1-2 uur max...)
Ik denk het wel. Ik ging in 1,5 uur van 2 naar 10 cm waardoor ik thuis ''moest'' bevallen. Mijn hele bevalling duurde 5 uur bij mijn eerste. Er word nu dus al een duidelijke bel instructie meegegeven. Maar ik herken wat jij zegt, mijn weeen deden niet echt pijn. Ik wist dat het begonnen was door het breken van mijn vliezen maar dat hoeft niet altijd. Ik ben ook bang dat ik het nu ga missen en INEENS beval haha.