Wanneer kreeg jullie kind een kussentje in bed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loe, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon van 2.5 jaar ligt regelmatig op het hoge rolkussen wat wij bovenaan zijn bed hebben vastgemaakt, omdat hij steeds rechtop ging zitten in zijn slaap en zich dan weer liet vallen maar dan vaak het hoofdbord raakte.;)

Nu ligt hij dus vaak met zijn hoofd op dat kussen en we hebben het idee dat hij graag ook op een kussentje wil slapen. Ook bij ons in bed wil hij graag op ons kussen liggen.

Ik heb nu een heel plat, klein, rechthoekig kussentje in zijn bedje gelegd van de Ikea. Vanmiddag zal hij daar dan voor het eerst op slapen. Vanaf 2 jaar staat erop. Toch dacht ik dat het in NL vanaf 3 jaar werd geadviseerd? Dus mijn vraag aan jullie: wanneer kreeg jullie kindje een plat kussentje en vanaf welke leeftijd lijkt jullie dit veilig?

2. adi

adi Niet meer actief

HIer vanaf ong 2 jaar (verschillend per kind), maar in Nederland is het advies ook vanaf 2 jaar.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    2 is het geloof ik hoor..

Hier met iets van 20 maanden toen hij over ging naar een peuterbed.

4. Loe

Loe Niet meer actief

oh, ik had echt in mijn hoofd drie jaar hier in NL. O, dat maakt het voor mama hier iets makkelijker hihi.

5. knap

knap Niet meer actief

Hier toen ze over ging naar het peuter bed.

Ze was toen net 2.

6. Loe

Loe Niet meer actief

bedankt, dan ben ik er wel gerust op. heeft hij vanmiddag voor het eerst een lekker kussentje!

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier met 2,5 toen ze naar haar peuterbed ging.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Toen ze overgingen op een peuterbed. Zoon gebruikte al enige tijd een knuffel om zijn hoofd op te leggen. Hij ging over met precies 2 jaar.

Dochter is nog niet zo lang over (bijna 3) en gooit haar kussen uit bed als ze gaat slapen.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

3,5. Hij sliep altijd op zijn beer. Nog vaak trouwens.

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Hier nog steeds niet. Wilt ze niet. Vindt ze niet lekker liggen zegt ze

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    wij vanaf 22 maanden oud samen met peuterbed. zoon wilde het zelf. in de winkel zeiden ze, je koopt t wanneer het kind zelf andere dingen als kussen gaat gebruiken. dat deed onze zoon dus ook rond die leeftijd.

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier vanaf 20 maanden, een peuterkussen.

13. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Hier nog steeds niet (bij 3,5 jaar).
    We hebben er wel eentje, maar hij vind het te warm om op te liggen.

14. fruity

fruity Actief lid

30 dec 2010
    258
    0
    0
    Waar koop je eigenlijk zo'n peuterkussen?
    Mijn dochter van 1,5 begint nu af en toe over het ledikant heen te hangen en ritst zelf de slaapzak open. Mijn vriend wil graag dat we op korte termijn gaan kijken voor een groot bed.
    Dus ik ben ook wel benieuwd of ze nu al behoefte heeft aan een kussen. Soms ligt ze op een knuffel, maar niet altijd.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook nog steeds niet. Wel aangeboden maar ze ligt er niet goed op en uiteindelijk belandt het kussen op de grond. Ze slaapt altijd op haar buik, denk dat het daardoor komt.

16. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ze krijgt een kussen als ze daarom vraagt. Mijn dochter slaapt op haar buik (ik ook) en dan is een kussen niet fijn. Ik denk dat jouw kindje aangeeft dat hij ergens op wilt liggen dus ik ben het met je eens om het gewoon te proberen. Kan heus geen kwaad hoor.

17. natjes

natjes Niet meer actief

Hier met 1,5. Het is een tempur kussen voor kleine kinderen.... Luxe paardje ;)

18. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier rond een jaar of 2. Maar dan niet zo'n kussen waar je in zakt, maar een dun kussentje wat zich niet om het hoofd vouwt. Ik heb ze een kussen gegeven toen ik zag dat ze er aan toe waren. (boekjes onder het hoofd leggen, knuffels of armen.)

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

En wanneer gingen jullue over naarveen gewoon kussen. Dus niet zo'n plat ding van de ikea.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Voor zijn tweede verjaardag kreeg hij een eenpersoons bed en daar heb ik toen een enorm dik kussen bijgekocht :p. Per ongelijk hoor, het kussen was opgerold toen ik het kocht en ik kon niet zien dat het zó dik was.
    Hij ging er wel stug op liggen en het zag er sneu uit dus heb ik natuurlijk snel een fatsoenlijk kussen voor hem geregeld.

Dus toen hij twee werd :).

Deel Deze Pagina