Hallo mijn uk is bijna 11 weken oud gecorrigeerd bijna 6 weken. Eigenlijk is het vanaf het begin een buikslaper. Inbakeren heeft ie een hekel aan alleen de nacht heeft hij er vrede mee als ik Hem op z'n rug of zij lig heeft ie gedurende tijd z'n speen nodig om In te slapen dat betekend soms wel 5 x op en neer. Echt krijsen als ie eruit is. Zodra je hem op z'n buik legt zoekt ie even ( heeft niet altijd de speen nodig) en hij slaapt en dan ook gelijk diep. Hij ligt dus op z'n kamer ik gaf er voorheen niet aan toe enkel als we op bezoek waren wn k naast hem zAt. Maar ik merk gewoon dat hij het prettig vind en ik er niet altijd bjj kan zijn. Hij draait z'n hoofdje trouwens vaak genoeg weg
hier vanaf dag 1 overdag op zn buik (maar dan lag hij bij ons) en vanaf 3 weken was ik het gemartel met inbakeren en niet slapen 's nachts ook 's nachts op zn buik. Misschien voor je rust een babyfoon met camera? Of gewoon bij jullie laten slapen?
Hier met 4 werken, eerst in de box en eigen bedje als ik er zicht op had. Ze kon na een paar dagen haar hoofdje al goed draaien. Sindsdien ook 's nachts.. Vind het in het begin wel super spannend, maar ze doet het hartstikke goed
Met een week of 8 per toeval achter gekomen dat ze op haar buik veel beter sliep. Sindsdien is het een echte buikslaper.
Hier slaapt ze vanaf dag 1 op de buik! Wilde in het begin absoluut niet op de rug, heeft ook niet veel op de arm gelegen, wilde altijd rechtop zitten/gehouden worden. Ze heeft wel erg veel last van reflux, gelukkig krijgt ze sinds ze 4 weken oud is hier medicijnen voor, waardoor de pijn weg is, maar ze blijft veel spugen en als ze op de buik ligt kan ze dit beter kwijt. Op de rug hoor je haar heel veel terug slikken.
Mijn dochter slaapt vanaf 4 weken op de buik. Eerst geoefend in de box en sliep ze in de wieg naast ons bed. Nu ligt ze ook op haar eigen kamer op de buik. (al een tijd hoor).
Vanaf dag 1. Kregen er in het ziekenhuis nog commentaar over. Logisch, maar mevrouw sliep alleen zo. Ze heeft tot een maand of 3 op dr buik geslapen. Was in 1 klap over, dus nu slaapt ze op dr rug.
Tis zeker geen ramp! Als jij je er goed bij voelt, en je kindje slaapt zo beter, vooral doen. Op de rug slapen is toch op heel onlogisch?? Dat heb je het kwetsbaarste deel van je lichaam open en bloot. Wij weten wel dat er geen roofdieren zijn, maar dat weten die kleintjes niet
Ik durfde het nooit aan Maar sinds ze zelf om kan draaien (3/4maanden) ligt ze bijna altijd op haar buik.
Hier ook al heel snel, in de kraamweek al. Hoofdje kon hij vanaf dag 1 al goed draaien, was sterk genoeg. Eerst begonnen met overdag in de box op de buik. Laten ook zonder toezicht in zijn wiegje. Hij slaapt heerlijk zo en inbakeren is niet nodig. Ook in de kinderwagen heb ik hem wel op zijn buik als hij moe is en wat onrustig is dat echt de oplossing (mensen kijken alleen wat raar). Weet dat het tegen alle huidige regels in is, maar werkt hier het beste. Ook KA geven wel eens het advies een kindje op de buik te laten slapen bij ernstige reflux bijvoorbeeld......
jep, hier ook dat advies gehad, mijn jongste had heel ernstige verborgen reflux. Als hij op zijn rug lag hoordje het gewoon omhoog en dan stikte hij er bijna in.
Hoi Froetsel, Baby's kun je veilig op hun buik laten slapen als ze zelf vlot om en om kunnen draaien. Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan Monique l'Hoir van de Landelijke Werkgroep Wiegendood (LWW). Haar antwoord: Zo blij als u bent met uw uk, willen we graag dat alle ouders zijn. Dat gebeurt niet als babys plotseling overlijden. Dan is er zwaar verdriet om zulk groot verlies. Juist omdat blijdschap om ukjes zo groot is, zijn verliesgevoelens het volledige tegengestelde. Dat is te voorkomen, maar als jonge ouder moet je dat wel weten. Alle ouder die dit lezen verwijs ik graag naar www.veiligheid.info of www.wiegedood.nl. In de jaren 90 overleden jaarlijks bijna 200 babys plotseling en onverwacht. Nu nog 15. Dat is een enorme daling. Die komt voor uit preventieve maatregelen: niet op buik of zij slapen. Buikslapers slapen diep en lang, maar het risico op wiegendood is vele malen groter dan op de rug. Het hoofd weg kunnen draaien zorg ervoor dat veel ouders denken dat mijn baby sterk genoeg is. Maar dat is een reflex kort na de geboorte en die verdwijnt weer als een baby wat ouder wordt en daarna kan de baby dit echt goed. Juist omdat vaak jongetjes zo jong groot en sterk lijken, denken ouders nog weleens dat zon klein ventje zijn hoofd wel zal optillen. Maar blijkbaar toen ze dat niet, als het nodig is. Het grootste deel van de babys dat op de buik te slapen is neergelegd of voor de eerste (of bijna de eerste keer) naar de buik is gedraaid en die zijn overleden onder het beeld van wiegendood, liggen met hun mondje en neus recht naar beneden. Al met al: volg gewoon toch de adviezen ter preventie van wiegendood op; daar zijn veel babys mee gered. Het goede nieuws in Nederland is, dat de wiegendood aantallen laag blijven, o.a. omdat de adviezen goed worden opgevolgd. In Nederland word dit jaar het 14e internationale congres over wiegendood en doodgeboorte georganiseerd. Zie op: The 2014 International Conference on Stillbirth, SIDS and Baby Survival. We hopen daar veel kennis over wiegedood te delen met artsen en ouders. Dr. Monique LHoir