Nutramigen, wie is hier bekent mee?

Discussion in 'Flesvoeding' started by kwekkie4u, Jun 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Na veel puzzelen, zoeken e.d. zijn we inmiddels van de Pepti 1 naar Nutramigen overgestapt.
    Mijn kindje kreeg door de Pepti zware diarree en dit begon al een paar minuten tijdens het drinken en stopte pas nadat hij had gedronken. (kortom bij elk flesje werd een spuitluier veroorzaakt).

Ook heeft hij sinds een paar dagen grote schilfertjes, schale plekken e.d.
    Nu ben ik, sinds gister, opgestapt op Nutramigen en eindelijk zie ik verschil in zijn ontlasting.
    Dit was eigenlijk direct na zijn tweede flesje al. Hij drinkt nu ook een stuk rustiger, geen handen die zwaaien, geen kronkelende bewegingen en nog veel meer.

Wie heeft dit ook meegemaakt en is tot nu toe nog tevreden over Nutramigen. En waarom is men overgegaan op Nutramigen.

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik heb bij Mitchell en nu bij Ziva nutramigen. Ik ben er tevreden over. De klachten waren vrij snel minder.
    Ontlasting blijft groenig, maar dat komt door de nutramigen.
    Wij zijn elke keer begonnen met nutrilon en daarna over gestapt naar nutrilon omneo en toen dat niet hielp gelijk door naar de Nutramigen. Die is wat sterker dan de pepti en de kinderarts wilde niet tig voedingen uit proberen.

3. catharina1985

catharina1985 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,092
    8
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook nutramigen omdat ze op pepti nog steeds reageerde. Tot nu toe tevreden, inmiddels over op nutramigen 2

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Hier beiden kids zelfs op de nutramigen AA gezeten omdat pepti en nutramigen te licht was. Dochter had voor de AA friso allergie care ipv nutramigen.
    Ook wij merkte snel verbetering.

@ Caruli, mooie naam heeft je dochter!

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Antje: thanks :)
    jee de AA versie nog wel, dan hadden ze wel heel erge KMA zeg..

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    De oudste had geen klachten meer bij de nutramigen, maar groeide niet goed, vandaar de AA. Hij is er nog niet overeen, nog zwak positief volgend bloestest.

Jongste kwamen de symptomen terug bij friso allergy care en ze kreeg toen eczeem. Het viel best mee met de hevige klachten. Zij is nu van de kma af, gelukkig.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee dan heeft je zoon ook nog lang KMA.
    Ze vonden het bij mijn zoon nog raar dat hij met 1.5 nog reageerde op koemelk produkten..

Bij Ziva herkende we de klachten en kregen we sneller hulp en medicatie. Durf nu het net allemaal lekker loopt nog geen provocatietest te doen.. Machtiging loopt tot oktober dus we hebben gelukkig nog even ;)

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Mijn zoontje is wel erg atopisch, meerdere allergieen. Waarschijnlijk dat daardoor de kma zo lang blijft. Af en toe geven we wel eens iets waar melk in zit. Binnenkort ga ik ook weer eens uit proberen hoe yoghurt gaat.

Dat denk ik dat je het provoceren nog niet zit zitten. Is ook alleen maar pesten voor zo'n kindje. Bij de jongste ging het ook allemaal sneller, maar zij zat ook vanaf het begin bij de ka. Oudste pas met 9 maanden.

Het schijnt dat met 4 jaar meer dan 90% eroverheen is. Dus heb nog hoop :)

9. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Oh hier zegt de ka dat 90% er met 1 jaar overheen is..
    En wilde ze al bijna niet aannemen dat Mitch met anderhalf er nog niet tegen kon.

Nee provoceren zie ik idd niet zitten nu, heb net even wat meer rust in huis. Mitchell kan al slecht tegen onrust en Ziva huilde heel veel. En ik liep op en duur op mijn tandvlees..

Ps bloedtest willen ze in ons zh niet doen omdat die niet betrouwbaar zijn. Kan nee zeggen terwijl een kind toch KMA heeft. Wel heeft Mitch met 2 jaar een ademtest gehad en daar kwam geen KMA uit en toen zijn we weer dingen gaan geven en gaat het goed.

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Bloedtest is idd onbetrouwbaar. Milan heeft hem met 9 maanden gehad ivm zijn groei. Toen werden meerdere dingen gecheckt. Er kwam toen melk en ei uit.
    In november heeft hij weer 1 gehad ivm notenallergie. Ka heeft een heel uitgebreide gedaan. Melk kwam nog zwak eruit, verder notenmix, pinda, hond, kat, ei en cashew (deze wisten we al door reactie)

Ik heb dat eens op internet gelezen dat steeds meer kindjes pas later dan 1 jaar over hun kma heen zijn en dat met 4 jaar meer dan 90% eroverheen is. Geen idee of dat artikel dan klopte. Heb het nooit aan de ka gevraagd. Zal eens kijken of ik het nog eens kan vinden.

Dat vele huilen deed Saar ook, ontroostbaar. Kan goed begrijpen dat je provoceren nu niet wil. Zou ik ook echt niet doen!

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Kan met de telefoon geen linkje zetten, maar bij borstvoeding.com heb ik dat toen gelezen. 56% met 1 jaar en 92% met 4 jaar.

12. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Jee dan is jullie mannetje wel voor veel allergies zeg..

Ah oke, dan zegt onze ka het niet goed tegen ons ;)
    Ach gelukkig heb ik mijn mondje mee en laat ik niet alles toe als het voor mij niet goed voelt hihi

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutramigen is een van de zwaarste (en duurste) dieetvoedingen. Normaal gesproken beginnen mensen daarmee op doktersvoorschrift omdat niets anders werkt. En ja, vaak doen kinderen het meteen een stuk beter.

14. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier reageerde mijn zoontje ook binnen 1 dag goed op de nutramigen maar helaas kwamen de klachten na 1 week terug sindsdien zitten we op de neocate

Hopelijk blijft je kindje er goed op reageren.

15. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier borstvoeding gegeven dan maar dochter is ook nog niet over haar KMA heen met 2 jaar.
    Soja-allergie wel sinds haar 2e verjaardag. Gaat langzaam iets beter met KMA dus hebben wel hoop.

16. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Onze dochter is bij de geboorte zeer ernstig ziek geworden. Ze heeft een tijdje op de NICU gelegen en 1 maand een heftige AB- kuur via infuus gekregen. hierdoor was haar darmflora ernstig verstoord. Ook bleek ze uiteindelijk KMA te hebben

Hier had onze dochter: Nutrilon standaard, pepti, ( toen kreeg ze de dubbel blinde provocatietest en daar kwam KMA uit ) vervolgens nutramigen 1 en toen Nutramigen AA.

Nadat we begonnen met de AA kregen we tijdens de fles al een ander kind. Wou wat een verademing zeg.
    Inmiddels is ze gelukkig over de KMA heen gegroeid.

17. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    We zijn nu al een paar dagen verder met Nutramigen. Ik heb het idee dat hij deze voeding veel beter verdraagd. Mijn kindje heeft nu ook gelukkig plasluiers ipv alleen maar spuitluiers. Dus het gaat gelukkig de goede kant op.

En tegen het huilen zijn we vandaag weer begonnen met inbakeren. Meteen een ander kind, hij heeft vandaag amper gehuild en slaapt stukken beter.

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wat fijn dat het al beter gaat!
    Wat een ander kind dan he

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn oudste heeft na jaren bv ook altijd een lichte KEA gehouden. Verbaast me niets, zit in de familie, ik heb het ook.

Share This Page