Opeens overstrekken tijdens de voeding.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ysabella, 28 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wij zitten hier thuis een beetje met onze handen in het haar, sinds 2 dagen overstrekt Z zich de gehele tijd wanneer hij de fles krijgt. Ook lijkt hij weer meer krampen te hebben. Hij heeft hiervoor nooit op deze manier gedronken.

    Hij drinkt op dit moment nutramigen LGG. Zou het zo kunnen zijn dat de nutramigen niet voldoende koemelk vrij is?

    Ik ben geneigd direct weer de kinderarts te bellen, maar die is op vakantie ook heb ik eigenlijk geen idee wat ik dan moet zeggen of wat überhaupt de reden is van het overstrekken.

    Hij is nu ruim 3 maanden en drinkt sinds een week 150/5 en heeft ook reflux.

    Iemand die dit herkend?
     
  2. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Voor ons herkenbaar. Mijn zoontje met koemelkallergie en reflux heeft dat ook veel gedaan. Dik je zijn voeding ook in?
    Toen ons zoontje 3,5 maand was, kwamen de koemelkallergieklachten terug. Ik dikte altijd in met de jbpm van Nutrilon en was overgestapt naar een ander merk, dat dus sporen van koemelk bevatte.
    Het kan ook zijn dat 150/5 teveel voor hem is en dat het de reflux verergert. Misschien wordt het minder als je weer 120/4 geeft of 135/3,5?
    Succes in ieder geval. Het is een pittige tijd.
     
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Bedankt voor je reactie. Ik heb de kinderarts gebeld en ik word woensdag of donderdag gebeld, want het is niet meer te doen. Ik hoop dat iemand hem eens wil observeren en met een plan komt. We hebben nog steeds slapeloze nachten...

    Ik dik in en doe alles volgens de leefregels. Misschien is 150 te veel. ( dat geven we nu alleen nog in de nacht) maar hij dronk maar 80/90 cc per 3 uur en dat was veel te weinig.

    Hoelang heeft het bij jullie geduurd?
     
  4. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.886
    4.157
    113
    Lastig zeg! Met 8 maanden was de reflux hier opeens over. Was bij de oudste ook zo.
    80/90 ccis weinig, maar hier wordt er vaak ook niet meer dan 100cc per 4 uur gedronken. Vaak nog minder zelfs. Ik krijg er ook overdag niet meer in.

    Goed dat je aan de bel getrokken hebt!
     
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.116
    15.624
    113
    Vrouw
    Overstrekken van pijn of boos zijn?
     

Deel Deze Pagina