Wauw net gehoord dat we volgende week op vakantie gaan naar zuid-Frankrijk. We gaan met een groepje en me man moet daar wat klussen (klus vakantie) We blijven er bijn 2 week. Maar dit is onze eerste vakantie met de kleine meid. Ze is nu bijna 9 maand. De vraag is. Wat moeten we meenemen allemaal en waar moeten we om denken?
Er zijn op internet tal van lijsten te vinden waar precies op staat wat je allemaal mee kan/moet nemen (even googlen). Mijn ervaring is dat t echt een hele waslijst is . Succes met inpakken en n fijne vakantie! Oja, een flessenwarmer duurde mij altijd te lang dus daarom een thermoskan met gekookt water en een fles water mee en t flesje onderweg is zo klaar! Ik had vooraf ook gegoogled waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis/dokter zat en dit adres opgeschreven. En vergeet haar paspoort niet
In Frankrijk wonen ook babies!! Dus je vooral niet te druk maken Je wilt in ieder geval haar eigen spulletjes mee nemen (Knuffeltje, speen, kleding, paspoort en vaccinatieboekje, flesje). Ook je gebruikelijke voeding mee nemen is prettig. Voor in de auto is inderdaad een thermosfles heet water voor de fles erg makkelijk. Wij zijn net met z'n 5-en naar Turkije gegaan (8 dagen).. mijn jongste is nu 6,5 maand... we hadden 55 kg bij ons + buggy en wij hadden echt ALLES mee genomen (ik kan de Turkse ingredientslijsten namelijk niet lezen hihi.. en een pak luiers kon ik nog wel kwijt) Weet je wat ik echt handig vind om bij me te hebben op vakantie? Grote boterhamzakjes... kun je van alles in kwijt (dit keer had ik van die ZIPLOCK dingen bij me.. helemaal super)
Fles wil ze niet en krijgt verder borstvoeding. We hebben wel tuidbeker voor ander drinken! Zal ook even googelen
Dan heb je helemaal weinig nodig! Ik had voor de zekerheid mijn (Hand)kolf nog mee genomen maar niet nodig gehad.
Ik neem ook altijd thermometer mee om koorts te kunnen meten (die van ons zelf weet ik precies hoe die werkt) en neem paracetamol voor onze dochter mee. ook nagelschaartje neem ik altijd mee, mocht er een nageltje scheuren. verder idd op internet een lijstje gepakt. En loop in mijn hoofd ook altijd even de dag na en schrijf op wat we gebruiken en bedenk nadien wat er daarvan echt mee moet of wat er op bestemming al is. succes met alles, en geniet!
Wat ik op die leeftijd heel handig vond(en nog steeds) was een (klein) opblaas badje. Zonder water had ik hem als box, en met water als badje, voor als het warm was, of hygiene.
Ik neem alles mee wat ik thuis ook zou gebruiken. dingen die ik sporadisch nodig heb laat ik thuis. en ik kijk wat ze op locatie hebben aan groot materiaal, zoals (camping)bedje, bij twijfel gaat dit wel mee. Nu ze wat ouder is, is het helemaal makkelijk, want dan laat ik ook de potjes warme maaltijd achterwege (en reserve verpakte melkpakjes), ze eet toch met ons mee en kan bijna alles eten. en in frankrijk hebben ze ook verse groenten etc in de winkel liggen om een prakje te maken!
Zit je in een tent, huis, bungalow, hotel, welke spullen zijn daar al? Bedje, bad enzo. Borstvoeding is makkelijk, hoe je niet te tobben met flessen, misschien wel je kolf mee. Maar waarschijnlijk kun je ook kolven met je hand. Een beetje wasmiddel. Is daar een wasmachine? Een emmer met een sopje of een schone vuilniszak met water, wat sop en je was in de zon leggen, af en toe de zak even omdraaoen of een beetje bewegen, je eigen geimproviseerde wasmachine. Daarna uitspoelen met schoon water en ophangen. Ik heb voor mn zoon een toilettas met haarborstel, lotion, wat miniflesjes met produkten, thermometer, zetpillen en zulk soort spul. Als er een bedje staat, is er beddengoed bij? Niet te moeilijk denken, veel is te koop! In ieder geval je kinderwagen/buggy denk Wat speelgoed/knuffels/doekjes