vraagje aan de BV moeders

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Chloe, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Hoe doen jullie het met het opwarmen van je afgekolfde melk??

Ik was gisteravond uit eten met mn vriend en mn schoonouders, ons kleintje lekker mee.. Nu had ik een flesje ontdooide melk meegenomen, en die was gewoon op kamertemperatuur toen ik deze gaf.. Dat doe ik wel vaker als ik weg ben, en Yestin drinkt dat net zo lekker als opgewarmde melk, en krijgt er ook geen krampjes of wat dan ook van..
    Nu zei mijn schoonmoeder, dat ze daar nog nooit van had gehoord, dat je melk ook op kamertemperatuur kan geven.. En dat ze dat ook nog nooit gezien had bij de dochters van haar zus, die ook kleine kinderen hebben.. (die geven volgens mij ook geen BV ;) maar dat terzijde..)
    Dus ik zei tegen haar, hoe moet ik het hier opwarmen dan? Moedermelk mag eigenlijk niet in de magnetron, een flesverwarmer zullen ze in het restaurant niet zomaar hebben staan en ik kan moeilijk aan een van de koks vragen of ze mn flesje geleidelijk in aubain-marie warm willen maken..;)
    maar ze bleef erover doorgaan dat ze het heel erg raar vond, en ik ging echt aan mezelf twijfelen..
    Ondanks dat er op borstvoeding.com staat dat kinderen het vaak ook op kamertemperatuur en koelkasttemperatuur lusten, en ze op het CB ook zeggen dat ik het gewoon zo kan geven, voelde ik me echt kut.. Net alsof ik mn kind tekort deed ofzo..

Hoe doen jullie dat en wat vinden jullie hiervan??

2. MiSe

MiSe Niet meer actief

Als je kindje het lekker vind is het toch hartstikke prima! En de temperatuur van de melk doet niets af aan de kwaliteit dus ik zou je er helemaal niks van aantrekken wat anderen zeggen. Ik vind het wel makkelijk dat je het niet hoeft op te warmen (als het niet kan), scheelt weer, hihi..

3. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Volgens mij is Yestin de enige die wat in deze situatie mag zeggen:D En als hij melk op kamertemperatuur lekker vindt waarom maakt je schoonmoeder zich zo druk erover? Waarschijnlijk gewoon omdat je het anders doet dan zij het zou doen...;)

4. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Dat vind ik ook! :) dank je wel!
    ik word er soms alleen zo moe van dat iedereen altijd overal wat over te zeggen heeft.. en ikkan er soms gewoon heel onzeker van worden, ik wil gewoon het beste voor mn ventje en als mensen dan allemaal vraagtekens zetten bij wat ik doe dan ga ik aan mezelf twijfelen..
    en vooral mn schoonmoeder die kan dat heel erg.. soms heb ik het gevoel dat je jezelf continu aan het verdedigen bent.. en mn vriend zegt dan altijd, het is ons kindje, wij doen het op onze manier, en hoe wij denken dat het het beste is voor hem! Anderen hebben daar niks mee te maken..
    Ik weet wel dat hij gelijk heeft, maar vind het soms gewoon erg lastig ;)

5. Chloe

Chloe Fanatiek lid

ja dat is het denk ik ook.. hoevaak zij wel niet zegt, oh echt, dat was in mijn tijd heeeeel anders!;)
    maar ze is verder wel heel lief hoor ;) kan me alleen erg onzeker maken ;)

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Als hij het prima drinkt zo is het goed. Wij hebben 1x opgewarmd, gedoe en drama met een brullend ongeduldig kind en toen maar geprobeerd of ze het op kamertemperatuur wou, ging prima. Dus sinds ik eer werk drinkt ze de afgekolfde melk onopgewarmd, al snel zelfs recht uit de koelkast, hier heeft dat echt nooit problemen gegeven.

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het kan helemaal geen kwaad. Ik kolf al 7 maanden en doe het precies op jou manier. En als de uk het niet lust zet ik het flesje even in een kommetje warm water. Dan is het binnen 5 min opgewarmd. Als we uit eten gaan dan vragen we altijd een kommetje warm water en dan krijg je meestal van dat water wat ze gebruiken voor thee te zetten. Dan gaat het opwarmen helemaal snel want dan ben je in een minuut klaar.

Laat je niet onzeker maken en pluk de goede adviezen er uit en laat de rest varen ... als je alles aan moet nemen van andere!

Weet niet of je het weet maar ontdooide melk is daarna nog een 24 uur bruikbaar en dat het wat kan stinken (even zo een ding wat ik me nog herinner waar ik me druk om maakte).

Ach ja vroeger is geweest we leven in het nu.

(by the way je hebt een super schattig zoontje heb even je foto album bekeken :D)

8. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Zoals de rest ook al schrijft, niks mis mee hoor om het op kamertemperatuur te geven.
    Ik gaf het Rosalie meestal ook op kamertemperatuur en soms zelfs nog iets kouder. Vond ze prima, ik merkte zelfs dat als ik het opwarmde, dat ze het dan niet lekker vond en als ik het dan even liet staan, tot het op kamertemp was, vond ze het ineens wel lekker.
    Ik zou het gewoon zo blijven doen zoals jij denkt dat het goed is en zoals je kindje het goed vindt!

9. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Hey ik zie trouwens dat we hetzelfde onderschrift hebben :D
    Ik had het ook op het geboortekaartje staan voor Rosalie :)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

He, dat wist ik helemaal niet dat het ook op kamertemperatuur mag worden gegeven! Wat handig :)

11. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha goed om te weten! zal ik (als het ooit eens nodig is) ook eens proberen! ik warm het meestal op in mijn avent flessenwarmer... mjah, dan moet ze wel bijna 5 minuten geduld hebben... en zon klein babytje luisterd nou eenmaal niet als je zegt dat het er zo aan komt :D dus wel handig dat het gewoon op kamer temperatuur gaat!

mijn schoonmoeder had het vorige x in de magnatron gedaan omdat ze niet meer wist hoe de warmer werkte...terwijl we het toch hadden uitgelegd, njah, gelukkig geen krampjes. en voor die 1x zal het wel geen kwaad gedaan hebben... maar goed, dan kan ze het volgende x gewoon zo geven :)

12. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Tanx :D haha... ik vind hem zelf ook wel schattig :p

@ lindaensven, hier ook op het geboortekaartje! haha... mooie tekst hé!

@ de rest van de mama's, dank jullie wel voor de reacties! En idd, erg handig dat het ook gewoon op kamertemperatuur mag! Ik laat me niet meer uit het veld slaan en blijf het gewoon lekker zo doen :D

13. MiSe

MiSe Niet meer actief

Chloe, ik snap je trouwens helemaal hoor, dat je het moeilijk vind dat anderen zich er mee bemoeien. Ik heb dat zelf ook heel erg. Maar ik denk dat je steeds meer zelfvertrouwen gaat krijgen en je je denkwijze op een gegeven moment gewoon niet meer gaat 'verdedigen'. Ik denk dat dat moet groeien.

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt mij prima wat je gedaan hebt hoor ;)! Wij hebben dat bij de oudste twee ook vaak zat gedaan, vonden ze heerlijk. Soms dat we het even boven de verwarming zetten, maar verder was het nog zo lauw als wat, hadden ze totaal geen problemen mee. De jongste is wat 'kieskeuriger', die wil het graag wel wat warmer, dus krijgt ze dat ook gewoon.

Maar over het algemeen warmen wij de gekolfde melk (en regelmatig ook de kunstvoeding) op in een bakje met lauw-warm water, een paar minuutjes erin en de voeding is warm.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Jij deed het prima en oma weet zo te zien niet veel van bv of kolven. Dus wat mij betreft: ene oor in andere oor uit en niet aan jezelf twijfelen.

Als de melk hier te koel was zette papa het flesje gewoon in een mok met heet water of hij hield het even onder de warme kraan. Zelf nooit hoeven doen, als ik bij mijn kind was kwam het niet eens bij me op om niet gewoon aan te leggen eerlijk gezegd. Heb het dus alleen van horen en niet van zien.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn ervaring is dat mensen in je omgeving (oma's, tantes, zussen, vriendinnen) vooral zo doen om zichzelf in te dekken voor het feit dat ze zelf geen of kort bv hebben gegeven. Juist van die mensen die de ervaring niet hebben kan de kritiek soms extra hard zijn.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Proberen je moeders adviezen ene oor in en andere oor uit te laten gaan.;)

18. Chloe

Chloe Fanatiek lid

erg fijn jullie reactie's!;)

19. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik had als ik een flesje bij me had ook een termosflesje water mee wat net van de kook was. Deed ik het flesje daar even in en zomaar lekker warm/.

20. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Als er eens een flesje melk met een van de kinderen meeging, dan kolfde ik vlak voor we weggingen en dat flesje stopte ik in de kinderwagen. Dan bleef het op kamer temperatuur en kon ik het zo geven. Hoefde het niet op te warmen vanuit een koeltasje. Mijn zoontje dronk eigenlijk alles 'koud', hij vind warm niet zo veel aan;) Zijn bambix laat hij ook staan tot het koud is...:(

Moeders en schoonmoeders hebben het altijd over de andere kindjes (die van broers en zussen enzo) en dan lijkt het (hier althans) altijd of zij het in hun ogen beter doen. Best kans dat ze tegen desbetreffende papa/mama vol trots verteld dat jij een flesje bv op kamertemperatuur aan je kindje kunt geven; zonder gedoe toch een voldaan kindje. Complimentjes geven blijft lastig voor sommigen een generatie boven ons ;)

Deel Deze Pagina