Hoi hoi Na 2 bezoekjes aan de hap kregen we te horen dat ons kunde hoogst waarschijnlijk astma heeft. We hebben 2 puffers en neusspray ( ze heeft ook oorontsteking ) Maar ik heb het idee dat de puffers niet veel baten wel een beetje maar niet enorm veel... Is hier iemand met meer ervaring als mij die misschien tips heeft? Ik heb duidelijke instructies gekregen dat als ik het niet vertrou of als het morgen nog hetzelfde is moeten we meteen terug komen. Alvast bedankt
Ja ik.. Ons zoontje is al vanaf twee maande. Aan het hoesten, rochelen etc Heeft ook al een tijd pufjes en helpt ook niet altijd al geeft het wel verlichting.. Alleen zeiden ze tegen ons dat je het pas astma kan noemen ja zo n 2,5 / 3 jaar omdat ze nu nog te jong zijn om dat definitief te zeggen en ze kunnen er so overheen groeien
Dankjewel voor je reactie terug! Wat ontzettend Zielig voor On klein hummeltje Maar wat doe je nog meer om het hem zo makkelijk mogelijk te maken?
Hier ook vermoeden van astma, gebruiken vanaf zijn 3 maanden ventolin, qvar, neusspray en singulair. Ook heeft hij vanaf 10/11 maanden buisjes en al 6x een penicilline kuur gehad. Werkt telkens een tijdje, gaat echt met ups en downs, laatste keer had hij een longontsteking en dubbele oorontsteking plus loopoor, je merkt vanzelf wanneer je weer contact op moet nemen met de ka, sowieso elke 3 maanden controle. Je moet alleen de groei goed in de gaten houden, Timme loopt hier door al dit gedoe mee achter, maar echt vaststellen kan pas veel later. Succes!
Onze dochter heeft met 8 mnd ook een puffer gehad en toen werd ook gezegd dat ze gevoelige longen had en mogelijk astma kon ontwikkelen. Daarna is ze niet meer zo erg verkouden geweest. Ze is nu bijna 4.
Eigenlijk kan je niet veel.. Sta soms met hem op de badkamer met de douchekraan open en heel heet om zo te stomen maar om te zeggen dat het echt helpt? En bij echte benauwdheid geef ik een extra pufjes ventolin