Opeens slecht slapen!!! Wat nu??!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door petitcherry, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Hier ook een slechte slaper vooral overdag weinig tot niet willen slapen. Nu is het hier eeen combi van verkouden zijn en merk ook dat het weer zn fase is. Toevallig heb ik eens gelezen in het oei ik groei boek dat vanaf 4 of 6 maanden de fases steeds heeftiger en langer duren, omdat kindjes dan steeds bewuster van hun omgeving zijn :) . Ik probeer er altijd zoveel mogelijk aan toe te geven. Al is dat natuurlijk niet altijd even makkelijk :) . Succes hopelijk gaat het snel beter.

2. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Wat is dit herkenbaar!!
    Zo zitten wij er ook al een maand mee. Eerst wordt ze om 20 uur wakker. Dan krijgt ze soms wat drinken en gaat weer slapen. Als
    ze daarna weer wakker wordt, wordt ze alleen rustig als je haar oppakt. Zodra ik haar dan neer wil leggen begint ze toch te krijsen!!!
    Als mijn man en ik haar dan meenemen naar ons bed, slaapt ze gelijk verder. En dan de hele nacht door tot 7.30 uur 's morgens.
    Ik ben ook wel bang dat ze later niet meer in haar eigen bed wil maar zolang we het op deze manier doen (eerst in eigen bed leggen, pas als ze krijst/hard huilt mee naar ons bed) komen we er vanzelf achter wanneer deze fase over is. Want het is bij mijn meisje wel verlatingsangst. Ook overdag heeft ze daar last van.

3. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Wat veel reacties allemaal.
    Hier kan ik zeker wat mee.
    Ben blij dat ik niet de enige ben en dat er meerdere mensen hier mee zitten. En dat er ook meerdere zijn die hun kleintje mee nemen naar hun bed.

4. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland

Wij doen het idd ook zo, wel altijd eerst in eigen bed, dan blijft dat wel het normale ritueel. Ze slaapt vanzelf weer een keer de hele nacht in haar eigen bedje!

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Tzelfde gehad!!!

Kben lkkr fles gaan geven en ze ging heerlijk slapen...!
    Duurde denk wel af en aan 2 maanden. 9-11 maanden oud

6. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Hier ook al een hele tijd hetzelfde hoor! We starten de avond wel in zijn eigen bedje. Hij gaat rond 7 uur naar bed. Als we geluk hebben dan horen we m niet meer. Anders begint t vaak rond half 12 en meestal neem ik hem dan gelijk mee naar ons bed. Op het moment is het een combi van dingen, waaronder ook tandjes. Maar hij kan hee lgoed in zn eigen bedje slapen.

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    wat lastig.. tja het zijn hier echt perioden, bij mijn moppie ging het ook zo, van kleins af aan sliep ze eigenlijk heel goed, altijd de nacht door, en vanaf 10/11 maanden werd dat ineens minder, werd ze vaak 's avonds en 's nachts wakker.. tot dan toe betekende het meestal dat ze overdag meer behoefte aan voeding had maar dat was het nu echt niet, ze sliep gewoon lichter ofzo..
    hebben een nachtlampje gekocht, dat hielp al iets.. en in het begin maakte we het te 'leuk', haalden we haar uiteindelijk naar beneden of gaven we haar nog iets te eten of te drinken, denk dat je op die manier het aanwent, dus dat doen we nu niet meer

onze tactiek was; even wachten of ze niet tóch binnen een x aantal minuten weer ging slapen, dan even checken of ze geen vieze luier had, kort troosten en weer terugleggen..

helaas heeft deze periode wel iets van een half jaar geduurd :S
    het is echt pas de laatste week ofzo dat ze weer de hele nacht doorslaapt, hoop echt dat het zo blijft!

8. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Zou ik geschreven kunnen hebben. ;)

9. petitcherry

petitcherry Actief lid

26 mei 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Heb nu inderdaad een nachtlampje, ze slaapt nu nog steeds in haar eigen bedje. Ben om de 10 min. ff bij haar gaan kijken een een aai over haal bolletje gegeven.
    Dus fingers crosed............... En hopen dat ze het vannacht goed doet.

:)

Deel Deze Pagina