William's slaapritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanwilliam, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje over mijn zoontje, William. Hij is 4 maanden en slaapt erg goed. Alleen slaapt hij 's ochtends bijna de hele ochtend en 's avonds is hij de hele avond wakker. Is dan wel meestal lief in de box of wipper of bij mij op schoot, maar toch zou ik graag willen dat hij dat 's ochtends deed en en 's avonds gewoon lekker slaapt. Nu slaapt hij 's avonds van 19.00 tot 20.00 uur en dan is hij gewoon klaarwakker tot een uur of 10... kan ik de tijden rekken 's ochtends, proberen hem langer wakker te houden, zodat hij 's avonds moe is, of werkt dat niet?
    Groetjes,
    Mama van William

2. adi

adi Niet meer actief

Op zijn leeftijd is het vrij normaal dat een baby s avonds wakkere momenten heeft en bij mama wil liggen.
    Ik denk dat het vanzelf wel komt.

3. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier op verschillende leeftijden ook van die tijden gehad dat hij 's-avonds tot laat wakker bleef na een kort slaapje. Ik vond het ook vervelend omdat je vaak in de avond zelf even wil bijkomen van de dag, maar zolang de kleine tevreden is kun je zelf ook lekker rusten. Maakte me ook altijd druk, vooral omdat ik dacht dat het nooit over ging, maar het gaat echt over! Ondertussen slaapt de kleine hier gewoon al een paar maanden iedere avond vanaf half 8. In sprongtijden wil hij hier nog wel eens van afwijken (tenminste ik denk dat het dan door de sprong komt).

4. adi

adi Niet meer actief

Heel herkenbaar..

Ik dacht ook (en dat hoor je overal), dat een baby om 20uur in bed 'hoort' te liggen, vanaf de geboorte al.
    Terwijl het op jonge leeftijd helemaal niet zo 'normaal' is, omdat de meeste babys de eerste maanden willen clusteren en bij de ouders liggen.

Wisten wij het maar toen ;) (overigens kregen wij het hier ook niet anders voor elkaar dan maar aan toe te geven, rond 5 maanden sliepen ze hier ook rond 20uur en kregen dan slapend een late fles om 00uur).

5. mamavanwilliam

mamavanwilliam Actief lid

15 jun 2012
    304
    0
    0
    NULL
    goeree-overflakkee
    Dankjewel voor jullie reacties. Maar rekken helpt dan denk ik niet? Het is zo jammer, want hij lijkt al een beetje eenkennig te worden, hij moet regelmatig 's avonds naar de oppas als ik weg moet, en hij huilt veel bij andere mensen, alleen bij mijn man en mij is hij zoet (meestal:) Dus het zou zo'n lekker rustgevend gevoel zijn als hij lekker slaapt 's avonds...

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Herkenbaar, mijn jongste is ook 4 maanden en gaat lief rond 19 uur slapen om vervolgens om 20 uur weer klaarwakker te zijn. Een enkele keer slaapt ze gewoon door tot de late voeding maar meestal niet. Ik herken het ook niet van mijn jongste want die sliep vanaf 3 maanden wel vanaf een uur of 19, werd dan nog wel wakker voor de voedingen maar verder ook niet. Ik denk dat het zeker beter gaat als het weer wat eerder donkerder wordt straks, verder doe ik een duidelijk avondritueel met pyama aan, boekje lezen etc. Het zal wel goed komen. Maar ik mis mijn rustige avondjes voor mijzelf ook nogal ;)

Deel Deze Pagina