naar groter bed met of zonder speen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door me24, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me24

me24 Actief lid

9 mei 2007
    121
    0
    0
    Haarlem
    Wij willen onze dochter over doen naar een groot bed, zodat ze al goed gewend is voor de baby komt. Nu is mijn vraag, ze gebruikt in haar ledikant nog een speen en daar willen wij heel graag vanaf.

Is het verstandig om dit in 1x te doen dus en naar het grote bed en geen speen? Of heeft iemand ervaring en is het verstandiger om d'r eerst aan het grote bed te laten wennen en daarna de speen af te leren?

Bedankt voor het meedenken.

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Nou, als ik heel eerlijk ben, lijkt het me wel een erg grote overgang dat ze allebei tegelijk moet.
    Als ik in jouw schoenen stond, zou ik haar eerst met speentje aan haar nieuwe bed laten wennen. Ziet ze het eenmaal als haar eigen fijne plekje om te slapen, dan zou ik pas met de speen afwennen beginnen.
    Maarja... misschien denken anderen er wel weer anders over...

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou ook niet allebei tegelijk doen. Lijkt me teveel voor haar.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou inderdaad ook niet beiden doen. Verder als het écht niet gaat in het nieuwe bed, weet je ook niet waar het aan ligt als je het tegelijk doet: Aan het missen van de speen - of aan het nieuwe bed.

5. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook niet beiden tegelijk gedaan.
    Het is al best een overgang van klein bedje naar groot bed.
    Hier hebben we trouwens wel met zijn 3 haar bedje uit haar kamer gehaald en samen nieuwe bed in elkaar gezet.
    Was niet altijd even handig maar ok.

Eerst in groot bed en later pas de speen.
    Allebei is het heel goed gegaan.
    Alleen nu haar zusje er is vraagt ze opeens weer naar haar speen, terwijl haar zusje die niet heeft.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    niet allebei tegelijk, dan vraag je teveel van haar!

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zal het speentje niet meteen laten inleveren. het is al een hele stap om in het grote bed te slapen en zou pas de speen weglaten als ze dit goed doet. daarna kun je de speen vervangen voor een leuke knuffel of iets dergelijks wat in bed blijft liggen

8. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    ik zou ook niet allebij doen.
    ik zou de speen later doen.
    je heb best kans dat als de baby er is en als je dan zegt spenen zijn toch voor babys en jij bent toch al een grote meid een grote zus dat ze het speentje van zelf inlevert.

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    zoals iedereen hier al zegt, zeker niet tegelijk doen!

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik zou het ook niet allebei tegelijk doen. Bij ons zat het noodgedwongen wel vlak achter elkaar. In de vakantie maakte meneer zelf zijn speen kwijt en dat leek ons wel een mooi moment om hem af te wennen. En toen we terugkwamen moest hij over naar het grote bed omdat de baby ineens niet meer in de wieg bleek te passen. Maar gelukkig was het afwennen met een paar dagen gedaan, dus de overgang naar het bed ging prima.

11. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd niet tegelijk doen
    zou ik in ieder geval niet doen

12. christina

christina Niet meer actief

hier een goede speen afleer tip; onze dochter van 3 was verslaafd aan dat ding, op advies van de tandarts heb ik er zonder dat ze het zag een stukje van het topje afgeknipt, en na 2 dgn weer een stukje, tuurlijk had ze het in de gaten en zeiden we dat ze zelf de speen kapot heeft gebeten. nu met het afknippen zitten we op de helft en kan ze m niet meer in de mond houden, ze taalt er nietmeer naar en heeft vannacht zelf helemaal zonder geslapen, ik pak m niet af, hij ligt gewoon op haar nachtkastje maar ze vind m niet meer interressant. ik zou haar eerst gewoon in het grote bed laten wennen en daarna met het afbouwen van de speen beginnen.

13. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Hee dit is een goeie tip, deze ga ik onthouden. Mijn kleine man (bijna 2) krijgt zijn speen alleen maar in bed, maar kan echt niet zonder tijdens het slapen. Maar denk dat het op deze manier wel goed af te leren is voor hem.

14. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik zou het ook niet tegelijk doen... persoonlijk zou ik eerst voor de speen gaan..
    Wij hebben eerst de speen afgebouwd.
    De oudste was ongeveer 1 jaar en 9 maanden en mijn middelste was er vanaf 2 dagen voor zijn 2e verjaardag.
    Na 1 dag waren ze er helemaal vanaf.
    Ik heb gewoon gezegt dat hij kapot is en heb hem verstopt.
    Als hij hem namelijk nog had gezien dan was het niet zo makkelijk gegaan omdat mijn middelste er al naar wees voordat ik hem in bed deed.
    Ik wilde beslist voorkomen dat ze te lang met een speen rond zouden lopen.
    Nu sinds een week slaapt mijn middelste in een ander bed en dit ging gelijk goed.

15. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik ben niet zo'n fan om dit te doen aangezien ze heel erg waarschuwen als de speen kapot is hem direct weg te gooien.
    Ze kunnen er op die manier toch makkelijker stukjes afbijten.
    Maargoed dit is ieder zijn keus.

16. christina

christina Niet meer actief

kan ik begrijpen, ik was ook zo, maar je knipt m recht af en een tandarts weet echt wel wat ie zegt.

ben zo trots, weer een nacht zonder speen, ze taalt er niet meer na!
    Binnen 1 week van de speen af!!!!

Deel Deze Pagina