Zoals jullie in mijn banner kunnen zien was ik dit weekend ruim 23 weken zwanger. Mijn buik is al goed zichtbaar, geen zwanger of dik twijfel zeg maar . En ik was dit weekend naar een festival (Dreamfields), pak iedere zomer wel een paar festivals maar dit jaar was het de eerste. Had er eerder niet echt behoefte aan maar nu toch veel zin. Uiteraard heb ik geen drank of drugs gebruikt, ik heb het rustig aan gedaan, ben niet te dicht bij de boxen gaan staan en heb steeds een rustig plekje uitgezocht om te staan en te dansen. Toen ik merkte dat ik moe werd en mijn lichaam het wel mooi vond ben ik netjes op tijd naar huis gegaan. Maar man man man wat werd ik aangekeken... En nee dat was geen verbeelding. Mijn vriendinnen viel het ook op. Er waren zelfs mensen die ongegeneerd naar mij en mijn buik aan het wijzen waren. Mijn vriendinnen hebben daar meteen wat van gezegd overigens . Ik ben toen gaan opletten maar heb werkelijk waar geen enkele andere (zichtbaar) zwangere vrouw gespot, terwijl het toch best een groot festival is. Nu trek ik me op zich niks aan van anderen en zou zo weer gaan want het was een machtig mooi feestje ! Maar ik vraag me dus wel af, is het zo raar dat ik naar een festival ga als ik vijf maanden zwanger ben? Benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik ga sowieso niet naar festivals, dus ik heb don't gestemd . Maar ik zou het inderdaad niet zo snel doen. Die drukke mensenmenigte, overal drank, drugs en sigarettenrook, harde muziek, nee. Een foodfestival of De Parade vind ik dan gek genoeg weer een ander verhaal. Overigens zou ik niet naar dikke buiken gaan wijzen. Dat vind ik achterlijk. Leven en laten leven, toch? Goed dat je je er niks van hebt aangetrokken!
Waarom niet? Ik ga zondag naar de zwarte cross, ben dan precies 24 weken. Als je je goed voelt, en je eet en drinkt voldoende, en probeert af en toe even een rustmomentje te pakken door even lekker te zitten zal het geen probleem zijn toch!?
Nee hoor! Helemaal niet raar! Ik ben niet zwanger naar een festival geweest ( toen ze weer begonnen, was ik echt te zwanger ( begin juni uitgerekend ) maar ik stond ook gewoon nog op feestjes of in de kroeg. Ivm bekkeninstabiliteit zat ik later op wen kruk in de kroeg. Scheelt heel veel dat er niet binnen gerookt meer mag worden, anders was ik niet gegaan.
Ik zou ook lekker gaan hoor Ik stond met 30 weken ook op een groot feest, Why not Omdat je zwanger bent betekent niet dat je leven ook gelijk stopt
Ze neemt zelf toch geen drank en drugs, en het is in de buitenlucht dus die rook zal ook nog wel meevallen lijkt mij. Ts, Ik zou niet weten waarom een zwangere niet zou kunnen gaan als je je goed voelt Zelf nog getwijfeld om naar Sensation te gaan met een vriendin, als we kaartjes hadden gekocht was ik echt wel gegaan.
Ik heb daar ook geen moeite mee hoor. Als je van jezelf toch weet dat je geen drank en drugs gebruikt en jezelf in acht neemt. Super leuk en van genieten. Ik was 24 weken zwanger toen ik getuige was bij mijn beste vriendinnetje en kan je vertellen dat was een wilde party haha en heb gewoon nuchter alles meegedaan.
Ik ben heel gevoelig voor sigarettenrook, ook in de buitenlucht, dus ik zou daar wel last van hebben. En ik hou niet van grote groepen (dronken/stonede) mensen. Maar ik zeg toch ook dat dat is wat ík zou doen? Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Daarom zou ik dus ook nooit naar een zwangere buik wijzen op een festival.
Ik ben met 32 weken de vorige zwangerschap nog naar een concert van Dotan geweest in de Ziggodome. Gelukkig hadden we wel zitplaatsen, staan was waarschijnlijk te zwaar geweest. Maar ik ben altijd van mening, je bent zwanger, dat houdt niet meteen in dat je niks meer kan en mag en thuis op de bank moet blijven zitten.
Ik heb don't gestemd. Er kan zomaar een gevecht of relletje uitbreken (of iemand op je vallen of hard tegen je aanstoten), de toiletten zijn vreselijk onhygiënisch en dus niet goed voor je gezondheid en je komt veel sigarettenrook tegen (en dan zwijg ik nog over alle slechte energieën).
Ik ben met de eerste met 31 weken naar een festival geweest. Ook aangestaard vol ongeloof en werd er gewezen. En met 37 weken een concert. En bij de tweede met 37 weken een trouwerij gehad. Beide dames zijn gek op muziek
Dit is gewoon doem denken hoor. Dat kan namelijk in de stad ook gebeuren en sommige wc's in restaurants zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Ik lik er niet aan ofzo. Vind je een tikkeltje overdreven.
Ik heb ook don't gestemd. Ik weet niet anders dan dat trillingen en harde geluiden niet goed zijn voor de baby. Vanaf 20 weken ong kunnen ze horen. Wat iedereen doet moet hij zelf weten, maar ik had het niet gedaan.
Toevallig net deze morgen dit artikel zíen passeren https://m.hln.be/nieuws/binnenland/-zwanger-blijf-weg-van-festivals~a48dedc3/
Een festival, lekker in de buitenlucht, moet best kunnen vind ik. Je hebt daar genoeg plekken om iets verder van boxen te staan. En als je 1 dagje wat meer inspanning levert aan staan en dansen, is dat ook heus niet erg. Ik vind het ook jammer dat ik er dit jaar een paar mis volgend jaar weer een kans. Tot 28 a 29 weken was ik ook super fit, maar moet er nu niet meer aan denken. Alhoewel, halverwege augustus hebben we hier in het dorp ook een feestweek als afsluiter van de vakantie. Als er zitplekken zijn en ik voel me goed, ga ik echt wel! Het leven houd idd niet op als je zwanger bent
Vind ik niet gek hoor. Ik vind dat zelf ook een verschil. Op "dat soort" festivals is er toch meer een familiesfeertje, er zijn ook kinderen en de drank en drugs is beduidend minder . Daarom ook expliciet benoemd dat het om Dreamfields ging. Een relletje of iemand die tegen je aan loopt kan ook voorkomen als ik een dagje ga shoppen in A'dam, ik noem maar wat en zoals ik heb aangegeven heb ik juist steeds een rustig plekje gezocht om te gaan staan. De rook is mijns inziens ook geen probleem want het was in de buitenlucht en ik heb juist de tenten vermeden. En de toiletten raak ik sowieso al niet aan op festivals, zwanger of niet ik hang er altijd boven en heb zelf zakdoekjes bij me . Voor mij dus geen argumenten om niet te gaan en ik heb er mijns inziens goed over nagedacht en ben er verantwoord mee om gegaan. Geen aanval op jouw mening trouwens hoor, maar meer toelichting op mijn keuzes. Daarom heb ik juist de boxen vermeden. En ik sta er niet ieder weekend dus durfde het voor een keertje wel aan. Hoop niet dat ik straks "gestraft" wordt met een kind dat nooit naar me wil luisteren Interessant artikel! Maar ik denk niet dat een keer een paar uur op een festival meteen valt onder overmatige blootstelling aan lawaai tijdens de zwangerschap. Dus ik ga er wel vanuit dat het zo'n vaart niet zal lopen. Bedankt in ieder geval allemaal voor jullie reacties! Ik had ook helemaal niet verwacht dat iedereen het een do zou vinden maar op het festival zelf kreeg ik ineens zo'n don't gevoel dat ik het toch even wilde checken . Vooraf was het voor mij helemaal geen twijfel of ik zou gaan namelijk. Wel goed nagedacht over hoe en wat natuurlijk maar niet of.
Ik zou het niet doen. Kan mijn mening niet goed onderbouwen maar ik zou het ook raar vinden als ik iemand anders, al duidelijk, zwanger op een festival zie staan. Denk dat ik onbewust toch ook bang zou zijn voor zulke reacties en daardoor niet ga. En tuurlijk is zwanger zijn niet een ziekte waardoor je verplicht bent om thuis te zitten maar ik heb er geen goed gevoel bij. Uiteraard moet iedereen lekker doen waar zij zin in hebben.
Als het lichamelijk gaat zou ik lekker gaan genieten. Zelf zwanger bij een concert geweest. Nu zou ik het niet doen omdat ik het gevoel heb of ik uit elkaar val als ik te lang sta of draai maar als ik nergens last van had zou ik zelfs nu nog gaan
Dames die zeggen dat het leven niet ophoudt als je zwanger bent en dat je niet alleen maar thuis op de bank moet blijven zitten: mocht het mij ooit gegund zijn om zwanger te worden, dan zijn er voor mij genoeg andere leuke dingen te doen dan naar festivals gaan. Ik ben echt niet van plan om negen maanden thuis te blijven zitten! (Bekkeninstabiliteit e.d. daargelaten.) Het is niet óf naar festivals gaan óf niks, hè.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar als festivals bezoeken iets is wat je niet-zwanger graag en vaak deed dan is dat natuurlijk wel anders dan als je niet-zwanger ook nooit ging. Ik denk dat de dames die dit zeggen meer bedoelen dat je niet alleen maar omdat je zwanger bent niet meer kunt gaan. Ik ging als niet-zwangere veel vaker, heb zomers gehad dat het bijna ieder weekend feest was . Nu kies is er bewust voor om dat niet te doen maar ik heb wel erg genoten van dit festival en blij dat ik gegaan ben. Als de kleine er straks is zal het er ook een stuk minder inzitten .