Harde buiken.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ysabella, 6 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Harde buiken, ik word er helemaal gek van!
    Als ik 's ochtends wakker word voelt het alsof mijn buik beurs is. (Herkend iemand dit?) Zelf heb ik het idee dat het komt omdat ik op mijn linker zij lig en mijn banden (te) hard moeten "werken" om alles op zijn plaats te houden, daardoor heb ik 9 van de 10 keer sochtends een harde buik.

Daarnaast is het zo dat ik merk dat ik rustiger aan moet doen en op het moment dat ik dan bijvoorbeeld 2 uurtjes ga zitten krijg ik juist harde buiken. Het slaat kant noch wal. Ik snap dat als je veel hebt gedaan dat dan een harde buik het gevolg zou kunnen zijn, maar dat rustig zitten en niks doen harde buiken veroorzaakt gaat er naar mijn logica niet echt in of zo. Ik vraag me echt af of meerdere mensen daar last van hebben. Ik ga hier de verloskundige over bellen maar ik vroeg me dus heel erg af of andere dit herkennen. Of dat ik mij zorgen moet maken.

2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb er helaas ook last van. Als tip met het slapen probeer eens een kussen onder je zij of alvast het voedingskussen gebruiken. Daar sliep ik ook al heel snel mee met deze zwangerschap. Ook de harde buiken met rustig aan doen zijn vervelend.

3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Vervelend zeg dat jij er ook last van hebt zeg! Ja ik slaap al met een kussen in mij zij maar het maakt allemaal niet uit. Ik raak zelfs liever het eerste half uur niet mijn buik aan omdat het alles behalve prettig voelt. Ik dacht misschien is het verstandig op zo'n slaapband te kopen. Ik vind het zo raar dat als je eigenlijk helemaal niks doet toch harde buiken krijgt. Ik vraag me echt af waar dat dan aan ligt.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ik heb het ook als mijn blaas vol zit. S ochtends moet je natuurlijk meestal eerst even plassen. Lucht het niet op als je dan bent geweest qua harde buik?

Je zou ook een blaasontsteking kunnen hebben. Had ik ook met die termijn. Bijna niets van gemerkt, behalve dan die harde buiken. Even met ochtend urine (hebben ze het liefst) naar de huisarts dus. Zal je vk waarschijnlijk ook wel adviseren. Zou ik zeker even doen!

Eventueel kun je ook nog ademhalings oefeningen proberen.

5. Sambabal

Sambabal Actief lid

4 nov 2015
    109
    17
    18
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier rond dat termijn ook erg veel last van gehad, wat mij hielp is een warme kruik er lichtjes tegen aan drukken.

Ysabella vindt dit leuk.
  6. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier ook erg veel last van harde buiken. Ook sinds 20wk zwangerschap.
    Zeker als je ze in rust hebt zou ik even bellen, dan kunnen ze dingen als blaasontsteking uitsluiten.
    Als ik zit krijg ik er ook last van idd, alleen als ik lig niet (en dan nog, soms ook dan haha).
    Magnesium+b6 maakt m'n buik een stuk rustiger. En rustig(er) aan doen!

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik heb niet het idee dat het dan oplucht, ik heb dan ook vooral dat even niemand (mijn vriend) maar ook ik zelf aan mijn buik mag zitten. Het lijkt dan net één grote blauwe plek.
    Met 19 weken hebben ze gekeken of ik blaasontsteking had, ik was toen een twijfelgeval waardoor de urine naar het lab is gestuurd daar kwam uit dat ik geen blaasontsteking heb. Nu ga ik morgen weer mijn urine laten checken, eigenlijk hoop ik zo dat het dat is, klinkt misschien heel gek.

Bedankt voor de tips! Ik had vanochtend gelijk even gebeld. Ik moet morgen even urine inleveren ik hoop maar dat daar de harde buiken vandaan komen.
    Ze vroeg trouwens wel of het kindje bewegelijk is. Nou dat is hij of zij wel. Dus dat kon ook nog een oorzaak zijn van de harde buiken.
    Ik zal eens naar de Magnesium+b6 kijken. Haha ja misschien moet ik ook wat rustiger aan doen ik heb werkelijk geen idee, ik heb namelijk niet het gevoel dat ik gekke dingen doe.

8. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Bij sommige vrouwen hoort het er ook een beetje bij (ik ben er ook zo een, helaas). Je kunt dan rustiger aan doen wat je wilt, maar heeft dan geen effect. Enige oplossing is dan gewoon de tijd uitzitten en je grenzen blijven bewaken.

Los van het uitsluiten dat het ergens anders door komt natuurlijk.

Snap je wel dat je zegt dat je hoopt dat, dat het is. Succes morgen!

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik heb elke zwangerschap al vanaf 14 weken harde buiken. Heel irritant.
    Extreem gevoelige baarmoeder helaas.

Bij mij helpt een kussen juist niet, werkt averechts doordat er druk op komt van buitenaf. M'n bekken wat draaien helpt wel, zodat je wat meer met je buik op het matras ligt.
    Magnesium doet hier niks.

Ik neem wel rust. Ook omdat ik een vroeggeboorte in mijn voorgeschiedenis heb. Ik zit dus al thuis :(. Oppas geregeld voor 3 dagen voor dl. Die gaat 3 dagen naar opa en oma. Vind ze gelukkig geweldig, alleen ik mis haar enorm. Maar scheelt wel tillen en sjouwen.
    Heb je al eens geprobeerd een aantal dagen zo goed als plat te gaan? Kijken of het dan minder wordt. Zo ja, echt meer rust nemen!!
    Ik krijg zelf nu namelijk ook met name harde buiken op de momenten dat ik rust pak, maar als ik langer rust dan trekt het uiteindelijk wel weg.

10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O en laat je urine ook even kweken! Soms komt er met een sediment geen ontsteking uit, maar zitten er wel bacteriën in je urine. Die kunnen ook die klachten geven.

11. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

14 feb 2014
    1.030
    10
    38
    Ik had ook veel last van harde buiken, eigenlijk van week 10 al. Probeer echt je rust te pakken! Ik kreeg met 30,weken harde buiken om de minuut en moest toen stoppen met werken om rust te nemen. Kleine is wel tot 40+5 blijven zitten hoor! Maar pak echt je rust anders wordt het erger

12. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Bij de andere twee zwangerschappen harde buiken gehad en nu begon het ook weer met een week of 18.
    Echt rustiger aan doen ofzo doe ik niet, kan ook bijna niet, volgens mij 'hoort' t gewoon bij mijn lichaam. Volgens de vk kan het heel goed zo zijn dat mijn baarmoeder gewoon gevoelig is. Ik krijg ze vaak in rust, soms een in t uur en soms 8.
    Het heeft gelukkig voor de baby geen gevolgen.
    Was bij de andere twee kids ook t geval toen gelukkig! Ik vind ze alleen zo irritant omdat ik er een benauwd gevoel van krijg..

En idd raar he, soms wandel ik 5-10km en is er niks aan de hand, en als ik rustig lig komen ze ineens.

Vanaf week 35 kreeg ik ze ook om de minuut in de nacht vooral, die deden ook zeer maar waren steeds Voorweeen die niks deden.

13. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Heel herkenbaar helaas. Ik heb nu zoveel harde buiken dat mijn hele buik er pijn van doet....

In welke slaaphouding slaap je en hoe zit je precies? Bij mijn eerste sliep ik op mijn linkerzijde met mijn rechterbeen opgetrokken. Hierdoor kreeg ik enorm last van Mn banden wat resulteerde in harde buiken. Want zodra je wakker wordt steek je je opgetrokken been, die net een paar uur omhoog heeft gelegen en dit geeft een enorme klap op je spieren/banden die al lekker week aan t worden zijn. Bij zitten deed ik 1 been over de ander. Zelfde verhaal. Je banden in je buik zitten dan lekker in elkaar en zodra je dan je beem beweegt krijgt je band weer een klap en krijg je weer een harde buik. Ik ben voor beide (op aanraden vk) bij de mensendieck geweest. Zij heeft naar al Mn houdingen gekeken en door kleine aanpassingen was ik van 80% van mijn klachten af in de eerste zwangerschap! Liggen: beide benen iets optrekken met een dun kussentje ertussen (dit was t meeste wennen, maar na een paar nachten ging dit prima). Zitten: recht voor uit met benen naast elkaar, het liefst in 90 graden hoek. Of kleermakerszit. Lopen: niet te grote stappen.

Nu bij Mn tweede heb ik weer andere klachten waardoor ik ook af en aan harde buiken heb! Ook in rust, maar eigenlijk alleen als ik die dag niet aan Mn houding heb gedacht of toch eerder die dag teveel heb gedaan...

Sterkte!

Deel Deze Pagina