Hoe lang in de maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lucia, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi mama's :D

Hoe lang mag je kindje per dag in de maxi cosi?
    Onze Alyna zit er heel graag in heb ik gemerkt, veel liever als in de box of haar ledikant.Ik denk omdat het kleiner en meer geborgen is.
    Ook ivm spugen is het handig, omdat ze meer rechtop zit.(heb de box en het ledikant wel aan één kant omhoog staan, maar daar ligt ze echt veel onrustiger in.)
    Ik laat haar natuurlijk niet heel de dag in de maxi liggen!
    In haar reiswieg ligt ze ook wel graag,maar ik neem aan dat ze daar ook maar een beperkte tijd in mogen? Plus dat die nogal moeilijk schuin te zetten is ;)

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou een baby niet in de Maxi cosi zetten als het niet nodig is. In de reiswieg mogen ze wel onbeperkt, ze liggen dan plat. Die kan je trouwens ook wel schuin zetten, wagen op de rem en het voorwiel(en) ergens op zetten.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Kijk,daar had ik nog niet eens aan gedacht! :D
    (stom eigenlijk... :oops: )
    Dankje voor de tip!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.357
    36.215
    113
    Ik zou de kleine persoonlijk behalve in de auto, niet in de maxi cosi laten liggen, dit is namelijk erg slecht voor het ruggetje. Je kunt ook een handdoek onder het matrasje van de reiswieg liggen zodat ie wat schuin ligt. (niet te dikke handdoek natuurlijk)

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hoe doen jullie het dan als je ergens met de auto naar toe gaat? Reiswieg van je wagen ook helemaal meeslepen...? Dat past nooit in onze auto... Vandaag bijv even gewinkeld (buiten onze woonplaats), dus Thomas is in de maxi-cosi in de auto gegaan en daarna met maxi-cosi en al op het onderstel van de kinderwagen geklikt!
    Ze meoten er natuurlijk niet te lang in, maar ja voor even winkelen moet t kunnen toch?

Thomas ligt verder de rest van de dag lang genoeg op zn ruggetje, af toe op zn buikje en soms op z'n zij; helemaal zoals t hoort! :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.232
    7.278
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ik lang wegga, neem ik de reiswieg wel mee. Voor hooguit een uurtje winkelen niet, maar ik probeer wel maximaal 2 uur in de Maxi cosi. Als ze in slaapt valt (vaak) en bij thuiskomst blijft slapen (haast nooit) laat ik haar wel liggen. Maar we gaan hooguit 2x per week met de Maxi cosi er op uit.
    Ik heb trouwens een Citroen Saxo, niet zo'n grote auto dus, maar ik kan het onderstel en de reiswieg (Quinny Speedi) makkelijk meenemen, zelfs zonder de wielen er vanaf te halen.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    heb je niet een wipstoeltje ? die is wat vlakker als de mc en dan kunnen ze wel lekker rond kijken.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.357
    36.215
    113
    @marywoods: ja, wij nemen bij winkelen altijd de reiswieg mee. 3 kwartier schijnt al heel lang te zijn om in de maxi cosi te liggen en dat haal je zo. Alleen voor heel korte boodschapjes gebruikten wij wel eens de maxi cosi.
    Maar aan de andere kant, zolang je niet elke dag winkelt met de mc, zal er toch ook wel niet zo heel veel aan de hand zijn.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Luci, Idd, zoals eigenlijk al is verteld, ik zou je kleintje niet in de maxi cosi zetten als dit niet nodig is. Voor een rit(je) met de auto, oke, maar niet omdat ze het lekker vind zitten. Je zou kunnen kijken voor een wipstoeltje dat is ook wat rechter, en je hebt ook van die zitzakkussens voor kleintjes (heeft een naam, maar die weet ik zo even niet) dan zit ze ook wat rechter en kan wat rondkijken. Ook kan je (wat wij deden en nog steeds soms doen) een lekker zacht kussen waar ze een beedje inzakt (dus niet vanaf kan rollen naar links/rechts) achter haar rugje leggen, zodat ze ook wat omhoog ligt. Wat betreft die kinderwagen vond ik snoopy`s tip wel een goeie ;) ! Zo ik hoop dat je er iets mee kunt.

@ MaryWoods, ja, als wij gan winkelen gaan altijd de reiswiegjes ook mee. Kunnen ze lekker liggen en hoeven wij niet op te schieten omdat ze anders wel heel lang in de maxi cosi zitten. Eerst hadden wij een twingo`tje, ook daarin namen wij de reiswiegjes mee, helemaal opgepropt in het autotje, maar het ging wel. (de spullen die we kochten gingen dan onder de maxi cosi`s, op de plekken waar je normaal je voeten neerzet). Als we boodschappen gingen doen, namen we de kinderwagen helemaal niet mee, anders hadden we dus geen plek voor alle boodschappen. Nu hebben we een veel ruimere auto, en gaat het dus een stuk makkelijker.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Maxi cosi mag niet langer als 2 uur per dag, maar ik zou dat niet aanhouden.
    Wipstoel ook niet te lang, en zo plat mogelijk.
    Heb je een draagzak? dit vinden baby's ook erg fijn.
    Steven lag in de box, bed of kinderwagen.

11. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi,

te lang in de maxi is natuurlijk nooit goed..maar jayden werdt ook altijd rustig in de maxi cosi..omdat hij dan minder last had van zn nek en rug(kiss-syndroom) en vanwege het geborgfen gevoel...wij mochten hem van de fysio juist wel in de maxi laten..en dan eventueel zelfs schommelen om hem rustig te maken..je hebt tegenwoordig ook van die schommelstoelen daar liggen ze ook net zo in als in een maxi cosi..en in en draagdoek liggen ze ook gebogen..

niet de hele dag naturulijk maar je je moet niet denken dat twee uur erg slecht is hoor!

ik dacht het zelf namelijk ook altijd maar de fysio heeft bevestig dat het echt niet zo slecht is als iedereen tegenwoordig beweert..
    het is natuurlijk anders als je je kind er vier uur in laat zitten..maar iedereen weet zelf wel wat binnen de perken is...

gr.

12. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dank jullie wel allemaal voor de tips, ik kan er zeker wat mee! :D

(kinderwagen staat ondertussen al omhoog :) )

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.357
    36.215
    113
    ja, hier zei de fysio ook dat een maxi cosi beter is dan een wipstoel. Omdat ze in de wipstoel helemaal scheef kunnen zakken en in een maxi cosi niet, maar dan nog zeker niet te lang.

Deel Deze Pagina