Wat geven jullie mee naar school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roos12, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik weet dat hier een tijdje geleden ook een topic over was, maar ik kan het zo 1-2-3 niet terug vinden.
    Dus bij deze opnieuw de vraag: Wat voor tussendoortje geven jullie mee naar school? Zijn er nog dingen die echt niet handig zijn om mee te geven? Ik ben helaas de creatiefste niet met dit soort dingen. Geven jullie elke dag fruit mee, of ook wel eens koek?
    Mijn oudste is nu twee keer gaan wennen. De eerste keer snoeptomaten meegegeven en vandaag aardbeien. (Alleen die zijn weer mee terug gekomen omdat er een traktatie was.)

Alvast bedankt voor de tips!

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Zijn daar geen afspraken voor op school?
    Meestal is het verplicht fruit.
    Persoonlijk vind ik dat heel prima, hebben ze thuis het koekje nog ;)

3. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Fruit is alleen op woensdag verplicht, maar ik neig er denk ik wel naar om gewoon elke dag fruit mee te geven.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is fruit verplicht...of groente of course. Ik geef veel verschillende soorten fruit mee: appel, banaan, peer, mango, druiven, sinaasappel, mandarijn, perzik, nectarine, meloen, kiwi, aardbei...enz...afhankelijk van het seizoen.
    Maar ook rauwkost als: komkommer, (snoep) tomaatjes, wortel, paprika.

Ik doe altijd van alles wat...combineer ook groente en fruit. En ik vind het leuk om er wat leuks van te maken...doe van alles op een prikker of druk er figuurtjes uit oid.
    Met de groente doe ik er ook wel eens een yoghurt dip bij.
    En soms iets hartigs als een plakje worst of blokje kaas.

5. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Bij mijn ene dochter moeten ze fruit mee en bij mijn andere dochter maakt het niet uit. Dus de ene keer krijgt ze fruit mee en de andere keer een liga.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Hier mag op ma, di en wo ook koek mee naar school
    op do en vr alleen fruit.

Ik kan wel fruit meegeven op "koekdag" maar dan krijg ik 's avonds wel boze gezichten :)

Ik geef sultana en liga koeken mee. (iets met chocola mag ook niet van school, want ik prima vind) en soms een zakje smoeltjes.
    Op fruit dagen meestal appel (geschild) of banaan (een kleine heel, een grote een halve in aluminiumfolie). Verder peer of kiwi geschild met een vorkje erbij.
    En in de zomer aarbeien of druiven.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik geef meestal een eierkoekje of wat fruit en bijna altijd een knijpfruitje.

8. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Hier moeten ze fruit mee mee en dan 2 boterhammen met vleeswaren of kaas en een beker yogo en een beker ranja. (School heeft continu rooster)

9. 1548

1548 Niet meer actief

Bij ons krijgen ze dit schooljaar 3 x per week schoolfruit. Overige 2 dagen geef ik onze kinderen ook fruit mee.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Voor de voormiddag fruit. In de brooddoos boterhammen en iets extra (babybel, kaasblokjes, rauwe groente...,). Voor de namiddag een koek. En een drinkbus water voor overdag en fruitsap voor de lunch.

11. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Op de maandag, woensdag en vrijdag krijgen ze fruit mee. Op de dinsdag en donderdag een koekje.
    Op de school van mijn kinderen moeten ze woensdag en vrijdag fruit mee.
    Ze krijgen partjes appel, stukjes komkommer, druiven en soms een stukje banaan mee. Heb ze in de zomer weleens frambozen meegegeven maar vonden ze niet zo.
    Soms doe ik er weleens een stukje kaas en worst bij (op de niet - fruit dagen) :)

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In de ochtendpauze fruit. Op di-wo-do krijgen ze schoolfruit. Op ma-vr krijgt ze zelf fruit mee. En een beker drinken.

Als ze eens een keer overblijft 2 boterhammen en een koek en een beker drinken.

13. tuc

tuc Niet meer actief

O en voor de overblijf van alles/ groentenmuffin, volkorenpannenkoek, boterham, crackers, rauwkost, kleine gehaktballetjes, soms knijpfruit.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    Hier is het 2x per week fruit, 1x mogen ze een lekkere koek kiezen en 2x krijgen ze iets van een rijstewafel, een kaakje o.i.d. mee

15. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Altijd groente/fruit. Het is nooit in me opgekomen om een koekje mee te geven, thuis krijgt ze in de ochtend ook geen koekje. Rond 10 uur is het altijd fruittijd

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef in ieder geval 4x fruit mee, soms 1x koek oid. Op woensdag os fruit of groenten verplicht. En limonade of verdund appelsap.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thijs doet momenteel erg moeilijk met avondeten dus ik geef hem steeds komkommer en paprika mee naar school. Dan heeft hij in ieder geval zijn portie groenten al binnen. De komkommer schil ik en doe ik in plakjes, van de paprika krijgt hij een paar stukjes mee. Ik stop het gewoon samen in een bakje. Verder krijgt hij ook wel eens een paar (gekraakte) walnoten mee, stukjes appel, paar rozijntjes. Of gewoon een banaan, daar teken ik iets leuks op zodat hij hem makkelijk terug kan vinden.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier op school is fruit (gelukkig!) verplicht. Momenteel is er op di-wo-do schoolfruit, dus alleen op maandag en vrijdag fruit mee. Ik kijk gewoon wat er op de fruitschaal ligt en/of wat ze mee wil. Appel, mandarijn, banaan, peer, druiven, aardbeien zijn het meest voorkomend. Hebben handige vierkante bakjes met klikdeksel van de Wibra, dat is precies één portie. Erbij altijd water.

Jongste eet op de psz ook altijd fruit (appel) maar dat krijgen ze van de psz, samen met een bekertje melk.

19. livia5555

livia5555 Lid

4 dec 2014
    35
    0
    6
    NULL
    Ekeren
    Hier is het maandag en donderdag verlicht fruitdag op school. Maar ik geef ze altijd fruit mee. Maar wel in een fruitdoosje wij mogen geen afval hebben. Kindjes met een koekje moet ook in een koekjesdoosje. Geef vaak appel,peer,druifjes,mandarijn,stukjes meloen,Aardbeien,olijven,komkommer en kerstomaatjes mee. Dat vind ik de handigste dingen :) . En er zijn ook vaak verjaardagen en dan eten ze ook cake ofzo in de klas. Dan vind ik die extra koek niet nodig. Ze moeten een hele dag verder kunnen. Dus gezonde dingen zijn dan nog altijd het beste.

20. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoon is een grote eter ' s ochtends en hij wil altijd hetzelfde. Een banaan, een craqotte met roomkaas, een babybel en een beker waterige aarbeienranja.

Deel Deze Pagina