Wie heeft er tips??? Zoals de titel al zegt kan ik na de nachtfles niet meer in slaap komen. Mijn biologisch ritme is helemaal verstoord. Ik wordt om half 4 standaard wakker, mijn zoontje meestal rond 4 uur (soms slaapt hij door). Ik geef hem de fles rond 4 uur en lig dan rond half 5 weer in bed. Maar dan lig ik echt klaar wakker, en kom ik met geen mogelijkheid meer in slaap. Slaappillen of zo wil ik liever niet. Het is niet zo dat ik me druk lig te maken, ik kan gewoon echt niet meer slapen... Het begint me op te breken....na een moeilijke start met overmatig veel huilen van Lucas, én het re-integreren wat ik nu weer ga doen op mijn werk (fulltime ook nog voor een paar wegen ), voel ik me lichamelijk zo moe. Mijn man geeft de fles van 23 uur altijd, zodat ik eerder kan gaan slapen. Maar hij werkt fulltime en is 's ochtends om 7 uur al weg en 's avonds rond 5 uur thuis. Heeft iemand tips of herkent iemand dit?
Heb je al eens geprobeerd om een papfles (bijv met rijstebloem te geven) om 23 uur? Misschien dat ie dan langer doorslaapt.
Nog niet, mijn zoontje heeft KMA en mag dus nog niet bijgevoed worden. We gaan dit a.s. dinsdag bespreken met de KA. Maar ook al slaapt Lucas door, ik word gewoon wakker om half 4....
Geen oplossing, wel herkenning. Ik heb dit ook een tijd gehad totdat ik zo vermoeid was dat ik half slapend alles deed en ook zo weer sliep. Ik was altijd blij als ze om 2 of 3 uur kwam, omdat ik daarna wel altijd sliep. Sterkte!!
Ook geen oplossing maar weer wel herkenning. Daarom ben ik blij dat mijn dochter eindelijk doorslaapt.. Mijn oplossing is gewoon proberen overdag zo veel mogelijk slaap pakken en na het eten zoiezo geen caffeine meer..
Ons manneke heeft ook KMA; heb het nog specifiek bij de kinderarts nagevraagd, mocht gewoon met rijstebloem beginnen. Wel voorzichtig opbouwen denk ik. Succes!
dat klopt ook wel alleen weten we nog niet of de Pepti sterk genoeg is en we misschien naar Nutrimigen over moeten. Anders mogen we inderdaad gaan proberen daarmee te beginnen. Maar moet je daar altijd mee beginnen voordat je gaat bijvoeden? Ik vraag me ook af of rijstebloem er voor zorgt dat hij gaat doorslapen, ik hoor nl ook vaak dat dit niet het geval is...
Je moet niks hoor, zeker niet, ik ken er genoeg die geen rijstebloem geven, ikzelf ook niet meer zo vaak. Er wordt wel vaak gezegd, als rijstbeloem eenmaal goed gaat, kun je met bijvoeden beginnen. Maar dat het hier voor doorslapen heeft gezorgd.... neee, helaaaaaas... dat is met de tijd vanzelf zo gekomen.... Bij sommigen lukt dat wel, maar kan natuurlijk ook toeval zijn, ik zou er in elk geval niet bij voorbaat vanuit gaan... sorry...
Ik herken het wel, alleen word ik niet wakker gemaakt door m'n kind maar door de wekker van m'n man....die gaat om 4 uur. Bij het eerste geluid word ik wakker, ga naar de wc en dan lig ik te liggen en te draaien en raak dan aardig gefrustreerd..."ik wil slapen"!!!!!!!!
Ik weet niet waar je de nachtvoeding geeft? Hier hielp het wel om de nachtvoeding lekker in mijn eigen bed te geven, met weinig licht.
Overigens, om even op je topictitel terug te komen, heel herkenbaar hier hoor. Mijn man heeft een drukke zaak aan huis, dus ik heb grotendeels de nachtvoedingen alleen gedaan. Ben sinds halverwege de zwangerschap veel lichter gaan slapen, terwijl manlief het bed maar hoeft te raken en weg is ie. Maar idd; nachtvoeding erin, na een half uur weer in bed en lekker..... wakker liggen (ik slaap overigens met een slaapmasker op al, ten eerste omdat ik graag zo donker mogelijk slaap, ten tweede omdat ik dan, als ik wakker ben, niet in de verleiding kom om te kijken hoe laat het is)... Dreigen mijn ogen dan eens lekker dicht te vallen, dan begint mijn lief net te snurken of beginnen de vogels alweer te fluiten... Lief was dan gelukkig wel zo attent om de kleine 's ochtends mee naar beneden te nemen zodat ik nog even kon blijven liggen, en als het niet anders was en ik overdag echt inkakte ging ik gewoon ook effe liggen als de kleine sliep. Maar dat is natuurlijk lastig als je weer gaat werken.... Kan me wel voor de geest halen hoe uitgeput je je moet voelen soms... 's avonds koffie drinken doen we bewust al een paar jaar niet meer, maar daar heb ik niet beter om geslapen de laatste maanden...
Is er een reden waarom je niet kan slapen, bijv. dat je ligt te piekeren? En als dat niet zo is, misschien een warme beker melk (yuk, moet er niet aan denken, maar sommigen zweren erbij). Wat ik wel eens doe als ik niet kan slapen is me heel bewust ontspannen, te beginnen bij mijn tenen en dan langzaam door naar de rest van mijn lichaam, dat helpt vaak wel. En niet te vroeg naar bed, dan denkt je lichaam ook al dat je weer klaar bent voor de dag. Oja, en tijdens de voeding, niet te veel licht aan, geen geluid en zeker geen tv aan (deed mijn man in het begin, gek dat je dan niet meer kan slapen). maar dat doe je misschien al wel voor je kind. Sterkte, hopelijk slapen jullie snel door!
Daar zou ik mee stoppen. Je hebt speciale thee voor een goede nachtrust, van zonnatura of AH. Ik noemde het altijd "slaapthee"
Hier hetzelfde probleem (gehad), en wat hier hielp was een kersenpittenzak opwarmen en mee in bed nemen. Hoewel ik het zeker niet steenkoud had, maar toch hielp het enorm! En zo'n oogmasker met gel erin.. Tja, je moet toch wat hè
Misschien niet te vroeg naar bed gaan? Wellicht ben je al "uitgeslapen" omdat je te vroeg al gaat slapen? En toen de kleine hier nog niet altijd doorsliep was mijn ritme ook aangepast op die vd kleine dus ik werd nog om 3 uur wakker... Duurde even voor ik mijn eigen ritme weer terug had. En niet piekeren, weet niet of je dat (onbewust) doet. Dat doe ik namelijk veel te veel wat voor slechte nachten zorgt!
Ik denk dat jou klokje op je uk is afgestemd en dat jij pas weer door gaat slapen als je uk dat ook doet.. Maar dat is dus bij jou nu nog niet zo.. Wellicht dat als je ka aangeeft dat je mag gaan bijvoeden en je uk tzt gaat doorslapen jij ook weer een normaal ritme krijgt. Ik gezegend met een vroege doorslaper,maar toch wordt ik om 8u standaart wakker om hem eten te gaan geven (hier dus het luxe probleem van beeb wekken voor eten..) Maar in de eerste weken toen mijn mannetje dus nog wel om eten kwam om 4a5u sliep ik ook niet meer, ik ging dus inderdaad toen al vroeg naar bed in de avond om toch mn uurtjes te maken. Niet gezellig voor manlief maar je moet iets.. En ik drink ook de "goede nachtrust" thee van zonnatura. Hoop dat je kleintje snel doorslaapt zodat jij ook weer je normale bioritme terug krijgt!
Het is ook een lastig tijdstip om in slaap te vallen. Onze jongste had ook de gewoonte rond 4.00 uur wakker te worden. En daarna lag ik wakker! Het breekt op, dat ben ik helemaal met je eens. Enige tips: 's Avonds op tijd naar bed, middagdutje doen, logeerkamer slapen met oordopjes, doek over wekker waardoor je niet gefocust bent op de tijd.