Ik heb een dochtertje van 2,5 maand die regelmatig huilt. Ze begint de dag tevreden en gaat steeds meer huilen met de avond als hoogtepunt. De enige manier waarop ik haar kan troosten is door met haar rond te lopen. Haar zittend bij me houden, autorijden, wandelen met de kinderwagen werken niet, dan krijst ze alles bij elkaar. Ik wil haar met alle liefde van de wereld troosten en bij me houden, maar iedere dag zoveel rondlopen begint me op te breken. Zodra ik ga zitten wordt ze namelijk wakker en begint weer te huilen. Zijn er meer kindjes die dit hebben? Ik heb geen puf meer om steeds rond te lopen, maar haar laten huilen wil ik ook niet. Moeilijk! We gaan dinsdag trouwens naar een osteopaat om te kijken of er ergens een blokkade oid zit.
Heb je al medische dingen laten uitsluiten? Is het iets wat ze altijd al heeft gedaan of pas sinds kort? het is natuurlijk wel zo dat de meeste jonge kindjes een huilmoment hebben. Lucas is ook van december 2011 en heeft altijd vanaf een uurtje of 5 's middags zijn jengel moment totdat hij rond 19-19.30 u naar bed gaat. Hij wil dan ook niet veel, behalve op mijn arm rondgewiegd worden. Anders begint hij ook te huilen. Ik heb me er maar bij neergelegd, maar ik merk wel dat het huilen naarmate hij nu wat ouder wordt, afneemt... Als je het niet vertrouwt zou ik even naar de huisarts gaan, en misschien een verwijzing naar een kinderarts vragen.
Eerst medisch uitsluiten inderdaad, maar om de tijd door te komen: koop een draagdoek! heb jij je handen vrij en je kindje is tevreden! ik vond het zoooo ideaal, mijn kindje bleek later koemelkovergevoeligheid te hebben en daardoor rondgedragen te willen worden.
Ook mijn tip is : een draagzak of draagdoek. Werkte hier heel goed; ik was nog niet naar de keuken en teruggelopen of m'n zoontje sliep al.....Ik kon zelfs af en toe een tijdje gaan zitten of liggen. En fijn dat je naar een oesteopaat gaat, wie weet helpt het! En troost je: het gaat uiteindelijk over! 4 mnd geleden kon ik niet bedenken dat m'n zoontje 3x per dag zou slapen, vrolijk kon spelen in de box of wipstoel en van 19.30 tot 6.30 uur zou slapen, want toen sliep hij nog niet of nauwelijks, kon nog geen tel in de box liggen, lag de hele avond beneden in de kinderwagenbak of op mijn schoot enz. (hij is bij de manueel therapeut geweest en heeft fysio gehad)
Ik heb het aangegeven bij het cb, maar omdat ze goed groeit, genoeg eet, goed poept en plast en ook zeker haar vrolijke momenten heeft denken zij dat het normaal is.. Voor de voorkeurshouding adviseren zij fysiotherapie. Maar ik denk dat een voorkeurshouding en een huilende baby altijd een oorzaak heeft. Draagzak/draagdoek werkt alleen als ik blijf lopen, die gebruik ik ook regelmatig . Dus dan maar even doorbijten, rondlopen en hopen dat de osteopaat dinsdag verschil kan maken.
@Heppie: Dat had mijn oudste inderdaad ook en toen ze de juiste voeding kreeg (kma) nam het af naarmate ze ouder werd. Maar nu neemt het alleen maar toe