De kinderwagen die hier staat is maar een onding :x. Destijds in een opwelling aangeschaft, hardstikke lomp model, rijdt niet fijn, blabla... Was blij toen onze kleine man eindelijk in de buggy kon (Quinny Zapp/Zapp Xtra). Nu staat die lompe kinderwagen daar maar te staan, we gebruiken hem eigenlijk helemaal niet meer, want zet manneke bijna altijd in de buggy. De gedachte speelt dus om hem dan maar te verkopen, maar ik hoor geregeld dat kindjes tot een jaar of 3 in de kinderwqagen zitten nog? Hoe lang hebben jullie de kinderwagen gebruikt? Of zijn jullie ook vrij snel op de buggy overgeschakeld?
Wij gebruiken geen van beide eigenlijk, nemen altijd de draagzak mee of David loopt gewoon op zijn tempo mee. Dat al een maand of 3. Ik vind de kinderwagen onhandig en lomp en de buggy loopt voor geen meter (ook al hebben we een maclaren)
ons zoontje is nu ruim 10 maanden en wij gaan binnenkort ook voor een buggy kijken. Dus wij zullen hem maximaal tot 1 jaar gebruiken denk ik. Buggy is makkelijker
Hier gebruik ik de kinderwagen veel maar dat komt ook omdat ik er de boodschappen mee haal. De oudste heeft er 2 jaar ingezeten en toen kwam de jongste, voor de oudste de kids-sit eraan gehangen. De jongste gaat er ook zeker denk ik tot 2 jaar in. Ben me nu al aan het bedenken hoe ik het straks met de boodschappen ga doen als ze er niet meer ingaat, haha. Buggy gebruik ik juist niet veel, alleen als we ergens anders heen gaan dat ik de lompe wandelwagen niet in de auto hoef te doen.
Ik gebruik hem nog steeds regelmatig, ik doe inderdaad ook boodschappen ermee en wandelen met de hond. Loop wel steeds vaker achter een wagen met boodschappen en zonder kind.. Dochter loopt al lange stukken maar als ze moe is, is ze moe en verzet ze geen stap meer. Buggy ligt in de auto maar gebruik ik alleen als ik lang ga winkelen.
Ik gebruik hem eigenlijk amper. Alleen als we echt een dag dierentuin ofzo doen. Dan ligt hij daar toch net wat prettiger in, en je kan wat meer spul onderin kwijt. Verder is het vooral een sta in de weg in huis.
Wij gebruiken hem nog steeds en onze zoon is bijna 17 maanden. Heb hier wel een buggy staan van Koelstra maar ik vind de kinderwagen zo veel lekkerder lopen.
Hier ongeveer tot een maand of 5. Daarna wilde hij er zelf niet meer in liggen en probeerde hij al echt overeind te komen zodat hij rond kon kijken...
Wij hebben de kinderwagen nog steeds in gebruik en hebben voor de 2e een duowagen gekocht en de oude wagen verkocht ( de dou kan omgebouwd worden tot mono). Onze kinderwagen was laatst twee weken weg voor reparatie en toen moesten we het met de buggy doen maar jeetje dat ding lijtk wel een vrachtwagen als je er boodschappen in hebt! En als je dan zwanger bent als ik is een wandelingetje naar het dorp net de marathon! En ik vind Tycho beter in de kinderwagen dan in de buggy zitten. En hij heeft er meer ruimte in. De buggy gebruik ik meer als ik bijv op de fiets ga ergens naar toe en dan een wagen nodig heb maar het zal niet mn favoriete vervoersmiddel worden! x
Ik gebruik mijn wandelwagen nog dagelijks en mijn dochter wordt volgende week 2. Eerst gebruikte ik heel vaak de draagdoek maar sinds ik zwanger ben lukt dat niet meer. Nu loopt ze al heel goed en kan ze vaak goed mee lopen maar even naar het dorp enzo neem ik wel mijn wagen mee. Mijn buggy heb ik gedumpt bij mijn ouders. Vreselijk.
Ik denk als je veel wandelt dat een kinderwagen stukken comfortabeler zit voor je baby en rijdt voor jou. Maar hier gebruikten we hem ook alleen voor een miniboodschapje of een recreatieve wandeling in het weekend in de zomer. De losse reiswieg hebben we nog wel gebruikt voor slaapjes elders dan thuis. Zodra de kindjes rechtop/glooiend konden zitten, hebben we ze in de buggy gezet ( ca 5/6 maanden) daarna, na onze tweede, de wagen verkocht. Buggy is gewoon zoveel makkelijker, compacter, ligt standaard achterin de auto, klapt makkelijk in en uit en voor de kleine ritjes zitten ze er goed in. wij hadden er eerst een van mac Laren, nu een van Chicco. Beide best.
Hier wordt de oudste over drie maanden drie en we hebben net een buggy aangeschaft. Gewoon omdat we straks een plek tekort hebben in de duo en het ons wel handig leek voor een dagje uit. Dan kan hij als hij moe is ook nog even meeliften. We wandelen hier veel, en de gewone kinderwagen is veel comfortabeler om achter te lopen en voor de kleine om in te zitten. Plus dat wij een buggy hebben gekocht die verder geen opties heeft, naast in- en uitklappen. Maar of ie echt veel gebruikt gaan worden, denk ik niet. De oudste mag graag lopen/fietsen en heeft al een aardig uithoudingsvermogen. Dus het is echt puur voor 'nood'. Ennuh, ik moet nog drie weken tot de bevalling en het begon toch wel zwaar te worden om voor de jongste de kinderwagen in de auto te drukken richting bieb of winkel zonder karretjes. Dus ben nu best blij met de buggy. Ik zou voor de hele kleintjes die nog niet zelf kunnen lopen niet snel een buggy gebruiken voor dagjes uit.
mijn zoon is 22 maanden en ik gebruik de kinderwagen nog dagenlijks. we hebben wel een buggy, maar die gebruiken we alleen als we de auto te vol hebben voor de wandelwagen
De kinderwagen gebruiken we zelden, alleen als ik even naar de winkel loop. Ik vind het zo'n groot ding om mee te slepen. Hij past ook maar net in onze auto. Wel loopt hij ontzettend fijn en zit mn zoontje er ook goed in. Maar we hebben ook een Quinny Zapp waar de maxi cosi op kan, en daar zit hij momenteel in als we ergens naar toe gaan. Ik vind hem voor de buggy nog iets te klein, zeker bij de Quinny Zapp, omdat die niet verstelbaar is. Hij kan wel goed zelfstandig zitten, maar hij valt ook nog met regelmaat in slaap in de auto, dus dan vind ik het ideaal om de maxi cosi over te hevelen en vast te klikken in de Quinny.
hier bij 20 mnd zeker 3/5 x in de week en dan gaat ie ook mee in de auto. Ik loop veel prettiger achter de kinderwagen en zei zit ook veel beter en ze gaat er nog lang niet uit. Mevr. vind niets eng en loop dus als ik haar laat gaan rustig zonder omkijken de ikea door in haar uppie ( je test wel eens wat) levensgevaarlijk dat eigenwijze mini monster. Ik zou eigenlijk als je het een onding vind die die je nu hebt verkopen en op MP 1 kopen waar je wel mee worden kan of je moet een wandelwagen niet zoveel gebruiken dan kan je ook gewoon alleen de buggy blijven gebruiken natuurlijk.
Het is hier inderdaad een vre-se-lijke sta-in-de-weg geworden, en ik gebruik 'm niet meer omdat ie te lomp is. Paar kleine boodschapjes kan ik met de Quinny ook meenemen, en als we meer nodig hebben doen we boodschappen meteen in het groot met de auto. Ik heb van meet af aan al gevonden dat onze prins niet mooi in de kinderwagenzit zit of hangt; het verloop van die zit komt me heel vreemd voor... Vind wat dat betreft de Quinny Zapp Xtra veel fijner en mooi naar zijn lijfje gevormd... Dus, even paar nachtjes over geslapen en hij gaat het internet op, ben hem beu, en manlief ook, haha... Denk dat we met de buggy wel alles afkunnen
Ik kan me echt nog niet indenken dat ik binnenkort de kinderwagen zou laten staan!! We hebben een buggy (Chicco Liteway, wordt toch vaak genoemd als een fijne buggy) maar in vergelijking met onze kinderwagen (Stokke) vind ik dat zo'n pokkeding! Ding ligt standaard in de auto voor als ik de Stokke (vaak per ongeluk) niet bij heb en toch een stukje ga lopen. Bij een volgend kindje komt er of een buddyseat (zit/sta plankje) of een duo wagen voor erbij, maar no way dat mijn Stokke eruit gaat, ben verslaafd aan dat ding
Wij hadden een 3-1 Maxi Cosi Citi Dreami (geloof ik) overgenomen van iemand die 'm een half jaar had gebruikt en wij hebben 'm iets langer dan 10 maanden gebruikt, behalve de kinderwagenbak, die eigenlijk maar een paar keer, haha! Meestal namen we de Maxi Cosi met het onderstel mee en later de wandelwagen variant. Maar hij is mij te groot, ik vond hem al snel niet prettig meer. Nu een Mutsy Spider en die bevalt opperbest hier!
Wij gebruiken de wandelwagen nu ook nog (zoon 20 mnd).. Naar de stad, of de supermarkt op loopafstand, mee naar de dierentuin, dat soort dingen. Hij loopt wel. In de dierentuin loopt hij stukjes en dan weer stukjes in de wagen of als we de hond uitlaten. Maar in de stad e.d. blijft hij er wel in zitten. Over ongeveer 15 weken mag de beeb erin en hebben we een plankje voor achter de wagen, dan kan hij daarop meereizen Hebben een Joolz Day en ben er erg blij mee!
Onze knu zit nu net 1 week in de wandelinzet van de Mutsy. Hiernaast hebben we nog een koelstra simba voor "dagjes uit" en de vakantie. Al vind ik nu de Mutsy toch echt nog veel beter voor mijn kleine mannetje. Ligt hij gewoon veel steviger in , en de wagen zelf rijd ook stabieler. De koelstra ook prima ding maar voelt meer als een poppenwagentje haha.. Deze gaan we dus ook pas op vakantie echt gebruiken en gaat daarna in de kofferbak. Maar voor thuis (hond uitlaten/winkelen/boodschappen) gebruik ik toch echt de Mutsy liever..