opeens warme maaltijd weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door Waxientje, 18 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Mijn meisje van 9 maanden oud wil opeens haar warme maaltijd niet meer. Terwijl ze daar voorheen juist altijd zo lekker van at! Ik snap de oorzaak niet. Soms wil ze ook echt niets anders. Andere keren wil ze bijv. nog wel toetje of joghurt of mandarijn. Eten dat ze vorige week nog wel als enige wilde, wil ze nu ook niet meer. Ik weet niet wat ik er mee aan moet! heeft iemand hier ervaring mee en tips? Wat kan de oorzaak zijn en hoe ermee om te gaan? Voel me er erg onzeker over ... het is juist zo gek omdat het altijd leek dat de warme maaltijd juist haar favoriet was! Kan het smaakontwikkeling zijn of tandjes of toch wat anders?

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

3. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Dank je!!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.877
    3.395
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    fases... moeilijk, frustrerend etc... maar het gaat voorbij. Blijven aanbieden, gewoon het hele riedeltje, dus warm eten, dan toetje. Ook als ze haar warm eten niet gegeten heeft. En dan maar hopen dat het snel weer over gaat en dat ze ondertussen wel voldoende drinkt...

5. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Doe ik ook, maar ik heb het gevoel dat ik sta te koken voor Piet Snot! elke keer kan het weg gegooid worden. Maar ze wil vaak nog wel joghurt of wat fruit. Dat geef ik haar dan maar. Maar vraag me af of dit wel goed is, verwen ik haar niet op deze manier zodat ze haar warme eten blijft weigeren?

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik weet niet of het verwennen is. Ik geef mijn dochtertje ook gewoon haar yoghurt/fruit. Ze moet toch wat binnenkrijgen denk ik dan. Hier gaat het wel beter nu ze zelf stukjes in de mond kan steken, geprakt eten wordt een zooi, toetje ook;)

En het zal op een dag vast weer beter gaan.

Deel Deze Pagina