zwangerschapsverlof en ib groep

Discussion in 'Zwangerschap' started by MvN, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hallo!

Hierbij even een vraagje aan de jonge studerende moeders die echt de hele week naar school gaan.

Ik zit op het mbo en zou vanaf september een half jaar stage moeten lopen, deze stel ik echter uit zodat ik met zwangerschapsverlof kan gaan en kom ik half januari weer terug. Met school is geregeld dat ik gewoon netjes ingeschreven blijf staan.

Alleen vraag ik mij nu af of ik wel mijn studiefinanciering nog krijg omdat ik anders een groot financieel probleem krijg. Ik heb dat half jaar wel gewoon stufi nodig!

Want van school uit word er natuurlijk wel gemeld aan het ib dat ik 4 van de 5 dagen niet op school ben. ( ik ga 1 dag in de week na school met de terugkomdag met de rest van mijn klasgenoten zodat ik niet teveel mis) Of hoor ik daar verder niks van van de ibgroep?

Heeft iemand hier hetzelfde gehad? En wat gebeurde er bij jou?

2. Wupped

Wupped Bekend lid

Jan 21, 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
  3. MvN

MvN Niet meer actief

Dat geld neit voor mij,

Dat gaat over dat als je het niet binnen 4 jaar kan afmaken dat je geen prestatiebeurs meer krijg. Maar incl. zwangerschapsverlof doe ik er 3,5 jaar over.

Dus voor zover ik weet geld dat niet voor mij.

4. Najet

Najet Actief lid

Dec 21, 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Als je dit meld bij de IB-groep krijg je een formulier die je in moet vullen. Je blijft dan studiefinanciering krijgen...nadat je gediplomeerd bent word dat "verrekend"...dat houd in dat je langer door moet gaan en bepaalde onderdelen (deelkwalificaties) moet halen.

Ik zou even de IB-groep even bellen.Zorg er wel voor dat je op school NIET word uitgeschreven! En vergeet niet aan te geven dat je je OV WEL gaat gebruiken.

Succes!

Groetjes Najet

5. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

Nov 19, 2008
    853
    0
    0
    Het beste is gewoon even te bellen met de IB-Groep. Zij kunnen meteen jouw gegevens controleren en op basis daarvan uitleg geven. Mij werd veel meer duidelijk met dit telefoontje dan tijdens mijn gesprekken op school!

Share This Page