De pil en Duspatal Retard

Discussion in 'Anticonceptie' started by Samama, Feb 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samama

Samama Niet meer actief

Hoi,

Zoals de titel al zegt; de pil en Duspatal Retard. Ik heb dit medicijn gekregen omdat de dokter vermoed dat ik een pds heb (prikkelbaar darm syndroom). Nu kan ik nergens op internet vinden of dit medicijn invloed heeft op pilgebruik.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mijn vraag beantwoorden?

Alvast mijn dank!

2. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    Hoi hoi

Ik heb ook een tijd lang duspatal geslikt en ondertussen aan de pil geweest. De duspatal heeft geen invloed op de werking van de pil.

Bij mij heeft duspatal overigens maar heel even geholpen. Als je net als ik veel buikkrampen hebt en soms diaree en soms obstipatie heeft kan een koolhydraatarm dieet ook goed helpen.
    Sinds ik weinig tot geen koolhydraten eet ben ik van al mijn klachten af en slik ik geen medicatie meer.

Als je meer wilt weten vraag je maar!

3. Samama

Samama Niet meer actief

Dank voor je reactie. Ik vind het vreemd dat ik deze medicijnen heb gekregen, want ik heb nergens last van, behalve een opgezette buik en een soort van ongesteldheidskrampen. Alleen toen de ha op m'n darm drukte vloog ik lichtelijk tegen het plafond. Ik kan ook gewoon naar de wc, heb geen last van obstipatie. Maar mochten m'n klachten over 2 weken niet over zijn, moet ik terug komen.

4. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    Wellicht heb je een lichte vorm van pds.
    Ik zelf heb een maand of 5 duspatal gebruikt maar had niet het idee dat het hielp.
    Maar goed wie weet helpt je in ieder geval tegen je opgezette buik want dat voelt ook niet lekker.

Succes met alles!

5. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Als ik niet zou weten, waarom ik die pillen gekregen had, dan zou ik ze persoonlijk niet eens nemen. Maar das ieder voor zich ;) Ik vind sowieso dat dokters de laatste tijd nogal snel medicijnen geven.

6. Samama

Samama Niet meer actief

@ Manny, tja, beter dat uitproberen dan met pijn in m'n lijf lopen, want daar wordt je ook niet echt blij van. Onze dokter geeft juist helemaal niet snel medicijnen, was dus ook blij dat hij wat meer aandacht eraan besteedde. Mocht het over 2 weken niet over of verbeterd zijn, moet ik terug komen.

@ Huitje, tot op heden heb ik ook nog niet het idee dat het werkt, maar ik zat gisteren leuk te verkondigen hier dat ik nergens last van heb, en nu ben ik enorm aan de diarree en heb ik buikkrampen. Heb de goden verzocht volgens mij ;)
    Maar als ik dan zo'n pil neem (heb op internet gelezen dat het ook een soort van pijnstiller is) werkt het helemaal niet.

Maar ach, gebruik ze pas sinds donderdag dus misschien oordeel ik wel te snel :)

7. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Oke meis, nou succes verder en ik hoop dat de pijn snel weg gaat.

8. Samama

Samama Niet meer actief

Dank je wel, hoop het ook.
    Ik snap overigens wel wat je bedoelde hoor ;)

Vind het zo vervelend, zit ik eerst te verkondigen dat ik nergens last van heb, en dat ik denk dat de dokter het bij het verkeerde eind heeft omdat ik heel geen sympthomen heb die erop moeten wijzen dat ik pds heb, en nu heb ik ontzettend last van m'n buik en neem ik die medicijnen. Beetje dubbel allemaal.

9. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    1
    0
    kop van overijssel
    Hoe is het inmiddels met je buik? Heb je al het idee dat de klachten minder worden door de duspatal?
    Heb je naast duspatal ook nog metamuicil gekregen? (vezelzakjes)

10. Samama

Samama Niet meer actief

Ben gestopt met de duspatal. Ik kreeg er ontzettend veel pijn aan mijn buik door, echt dat ik krom lag van de pijn. Sinds ik ben gestopt met de duspatal is het weer over, alleen heb ik nu weer een opgeblazen buik en ongesteldheids gevoel continu (geen pijn overigens). Heb geen metamuicil gekregen, maar ik denk dat ik weer terug ga naar de dokter, vanwege bovenstaand. :)

Share This Page