Hi, bij mijn eerste zwangerschap heb ik BV proberen te geven maar 1 tepel was ingetrokken en dit gaf veel problemen. Met tepelhoedjes en tepelvormers kwam hij uiteindelijk wel naar buiten, en tijdens de voeding ook wel, maar er werd aangegeven dat hij een beetje beschadigd was omdat er een soort 'knobbeltje' op zit, hij lijkt dus niet helemaal heel. Na 4 dagen heb ik dus moeten stoppen omdat het aan deze borst te pijnlijk was. Nu ben ik zwanger van de tweede en sta een beetje in dubio of ik het nu weer moet proberen of niet. Zijn er dingen die ik nu al zou kunnen doen of is het raadzaam nu al een afspraak te maken met een lactatiedeskundige om te kijken of het uberhaupt zinvol is? Ik wil graag BV geven maar als het niet kan heb ik daar vrede mee, ik vond het alleen de eerste keer niet zo fijn om dan toch na het geprobeerd te hebben te moeten stoppen dus vang dat liever voor de tijd al af. Bedankt!
Om je er goed op voor te bereiden raad ik je inderdaad aan om al in de zwangerschap eens naar een lactatiekundige te gaan en het samen te bespreken. Deze lactatiekundige kan je dan straks misschien ook verder helpen als er weer problemen ontstaan. succes Linda