Naar buiten tijdens slaap of wakker zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mmm, 2 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Ben eens benieuwd hoe jullie het doen met wandelen buiten. Gaan jullie wandelen tijdens een slaap- of wakkermoment? Onze kleine is nu net naar 3 slaapjes per dag overgegaan, dus er is veel meer tijd 'wakker' dan voorheen. Tot voor kort ging ik altijd tijdens het slaaprondje, maar er werd toen ook zoveel geslapen. Kunnen de slaapjes vanaf nu niet beter in bed?

Schema is hier ongeveer:
    18.30 - 7.30: slapen
    9.30 - 10.30: slapen
    12.00 - 14.00/14.30: slapen
    16.00 - 17.00: slapen

Wanneer zouden jullie dan naar buiten gaan?

2. mixedbeeb

mixedbeeb Actief lid

25 mrt 2009
    356
    0
    0
    Zelf ga ik wel eens tijdens slaaptijd naar buiten aangezien zoonlief toch erg goed slaapt zolang we onderweg zijn. Ik heb geprobeerd om tijdens de wakkere momenten naar buiten te gaan, maar dan valt hij toch in slaap ;)
    Misschien dat het ook wel aan de leeftijd ligt? Ik weet niet hou oud je kindje is?
    Ik denk trouwens ook dat het per kindje verschilt of het wel of niet verstandig is een bepaald patroon te doorbreken.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

De eerste 1,5-2 mnd ging ik juist tijdens het slapen boodschapen doen enzo, (door krampjes e.d. was slapen hier ook niet erg eenvoudig en dan sliep ze tenminste een keer per dag eens goed), maar vanaf een maand of 2 ging ze juist wakker blijven dan en draaide ik het om...

4. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hangt er vanaf hoe makkelijk jou kindje is en hoe makkelijk jezelf bent.

ik ben nogal van de rust en regelmaat, en zal niet zo snel een slaapje doorbreken (ja, voor bezoek aan huisarts ofzo, maar ook dat probeer ik zoveel mogelijk te sturen).

onze zoon is 4,5 maand en heeft nog maar 2x een supermakrt van binnen gezien. Boodschappen kan je immers ook s'avonds doen.

Wandelen met dit weer vind ik niets....hoe slecht ook. Ik weet het: frisse lucht is goed voor ze, maar in de zomer is het toch leuker om naar buiten te gaan.

In de wagen slaapt hij niet, heeft hij al 2 maanden niet meer ingelegen denk ik...:D Als ik naar buiten ga, zit hij in de maxi cosi en dan op de kinderwagen.

Ik vind slapende kindjes zo belangrijk....dat hebben ze nodig...en hoe beter ze uitgerust zijn, hoe beter ze weer slapen...

Dus ik zou in het wakkere moment gaan. Hij kan nu wel zo;n 1,5 u a 2 u wakker blijven per keer, dus genoeg mogelijkheden. Jammere is vaak dat hij halverwege een fles wil, dus dan moet ik alsnog haasten;)...wat vaak resulteert in dat ik dus gewoon lekker binnen blijf.

Erg he!! Aan mijn reactie heb je dus waarschijnlijk helemaal niets:p

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik nam Iris vaak mee naar buiten als ze wakker was; lag dan lekker om zich heen te kijken. Ook de supermarkt vond ze leuk, daar deden we dan soms een kleine boodschap.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja eigenlijk nooit naar gekeken. Wij gaan/gingen altijd gewoon wandelen wanneer we er zin in hadden.

Soms dus tijdens het slapen, dan hadden we ze gewoon in de kinderwagen gelegd nadat ze in slaap gevallen waren bij ons na het voeden.

Soms voor het in slaap vallen, dus na een voeding in de wagen en gaan lopen en vervolgens door het lopen in slaap vallen.

Soms tijdens het wakker zijn, maar dan was het vaak wel in slaap vallen, zeker in het begin.

Toen ze een maand of 9/10 waren zijn we er meer na gaan kijken. Toen hadden we ook meer vaste slaap tijden, en waren die slaaptijden ook in bed slapen en niet in de wandelwagen of bij papa/mama op de borst ;)! Dus toen gingen we vooral na het slapen in de middag, maar ook weleens smorgens na de eerste voeding.

Gewoon heel verschillend. Zou dus niet echt na tijd kijken, maar gewoon kijken naar wanneer het jou/jullie uitkomt en wanneer jij/jullie zin hebben om lekker even naar buiten te gaan :D!

Succes!

Liefs, Hanneke!

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Vigo slaapt tegenwoordig eigenlijk alleen maar in bed en zelden in zijn wagen, ik ga dus altijd in zijn wakkere periode naar buiten. Dit doen we vrijwel dagelijks, even boodschappen doen samen, of gewoon een rondje lopen. Omdat hij nu nog vrijwel de hele ochtend slaapt doen we os rondje altijd tussen de middag.

8. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik ga bijna altijd in haar slaaptijd naar buiten.
    Anders moet ik haar na het geven van de fles meteen in de wagen leggen en kan ik niet langer dan een uur naar buiten, want dan moet ze slapen.
    Vaak geef ik haar de fles en laat haar spelen. Tegen de tijd dat ze moe wordt leg ik haar in de wagen en ga wandelen. Ik wandel dan ongeveer 2 uur. In die tijd valt ze vanzelf in slaap. En tegen de tijd dat ik weer thuis ben is het voor haar weer etenstijd.

9. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Hier precies hetzelfde. Lisa is een stuk ouder maar nog steeds slaapt ze heerlijk buiten, zelfs met dit weer (onder regenhoes indien nodig), daarom zie ik nog geen reden om om te draaien - voor tweede slaap gaat ze gewoon naar buiten. Boodschappen doen gaat nu trouwens niet meer tijdens wandelen, ze wordt dan meteen wakker en ontevreden, slimme meid van me, dus wandelen is hier echt wandelen :D

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ging altijd in de wakkere tijd, maar heb me nu voorgenomen om wat vaker juist in de slaaptijd te gaan. Mijn baby slaapt zo ontzettend slecht en onregelmatig, dat het nauwelijks zin heeft om hem echt in bed te leggen. En in het kader van meer bewegen, heb ik me voorgenomen om tijdens de peuterspeelzaaluurtjes van de oudste, lekker 2 uur te gaan wandelen met de jongste. In de wagen of draagdoek slaapt hij namelijk wel heel goed en lang achter elkaar, dus 2 vliegen in 1 klap.
    Maar goed, dat geldt gelukkig niet voor alle babies, dus of je hier wat aan hebt, weet ik niet.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lag een beetje aan de wandeling.. Vanaf zo'n 4-5 maanden, toen mijn jochie een wat regelmatiger ritme kreeg in zijn slaap, ging ik bij korte wandelingen als hij wakker was. Dus even naar de supermarkt (zo'n 45 min). Dan was ik wel optijd terug voor bedtijd.
    Maar bij een langere wandeling legde ik hem juist in de reiswieg te slapen. Want dan had ik ook iets meer tijd om te lopen.

Maar met 6 maanden paste mijn jochie niet meer in de reiswieg, en in de wandelwagen wilde hij niet slapen. Dus vanaf toen deed ik het op wakkere momenten..

Deel Deze Pagina