hoi Mirjam en Japke, ik zou jullie graag 2 vragen voor willen leggen: ik ben nu ruim 10 weken zwanger en heb net als bij mijn vorige zwangerschap erg veel last/pijn in mijn rug. nu heb ik bij mijn vorige zwangerschap fysio gehad wat overigens niet geholpen heeft, mijn huisarts zei dat ze dit een 'zwangerschapshernia' noemen omdat ik precies dezelfde pijnklachten heb. nu is mijn vraag of zo'n buikband (babybelly???)die je kan dragen bij bandenpijn of die ook kan helpen bij mijn rugklachten. mijn tweede vraag is of het normaal is dat ik mijn verloskundige vraag of ik nu al doorverwezen kan worden naar het ziekenhuis/gyn, omdat ik een keizersnede heb gehad moet ik toch in het ziekenhuis bevallen en ik denk dat ik het prettiger vind om dan eerder dan met 35/36 weken doorverwezen te worden omdat ik dan in ieder geval de gyn een beetje ken voordat hij mijn bevalling moet doen. alvast bedankt voor jullie tijd en antwoord, Liefs, Neeltje
hoi Neeltje, je kunt wel een babybelly dragen, wellicht helpt het iets. Maar ik zou dat niet de hele dag doen, dat maakt je spieren erg lui. Verder zou ik toch kijken of een ander soort therapie je dan kan helpen. Je kunt ook mensendieck of cesar proberen. Als je nu al start heb je er het meest baat bij. Je kunt overleggen of je eerder over kunt naar de gynaecoloog. Alleen heeft het niet veel zin om je gynaecoloog beter te leren kennen, de kans dat de arts die jij in je zwangerschap ziet, jouw bevalling begeleidt is namelijk erg klein. Meestal doen de assistenten dat, en als de artsen het zelf doen, moet "jouw" arts maar net dienst hebben op dat moment. Mirjam
bedankt voor je snelle reactie, ik ga dan toch maar in overleg met mijn huisarts of vereloskundige een andere therapie uitproberen. w.b. het overgaan naar de gynaecoloog, dat kan natuurlijk ook nog dat hij niet eens dienst heeft, ik zal er nog eens over na denken nogmaals bedankt voor je snelle antwoord Neeltje