Hallo allemaal, Onze zoon is 1 maand en 1 dag oud en krijgt volledige fv. De afgelopen dagen begon hij steeds vaker 4 of 5 uur tussen de voedingen te laten, waardoor hij 6 voedingen per dag kreeg. Hij krijgt per voeding 120+4 dus 135 ml. Vandaag is echter alle regelmaat weg. Vannacht kwam ie opeens weer om de 2,5 tot 3 uur en vanochtend werd ie zelfs na 2 uur alweer wakker - normaal slaapt ie van voeding tot voeding. Ik heb het geven van zijn flesje wel weten te rekken tot 3 uur na de laatste fles maar hij was niet te sussen met zn speen dus dit was geen leuke nacht . Ik heb al even op internet gezocht en ik kom tot de conclusie dat dit misschien wel de 5 weken sprong zou kunnen zijn. Of dat nou zo is of niet, ik heb vooral een praktische vraag. Als hij zo doorgaat vandaag dan kom ik waarschijnlijk aan 8 voedingen van 135 ml dus dan ga ik over de 1000 ml heen. Dat is niet de bedoeling.. maar wat kan ik anders doen? Hem een tijdje laten huilen om het te rekken is niet echt een optie want hij is nog maar 10 dg thuis uit het ziekenhuis na stille ondervoeding ivm het opeens teruglopen van bv. Nou ja een kwartiertje of half uurtje rekken kan wel (heb ik vanochtend ook gedaan) maar meer dan dat moet het niet worden want hij heeft echt duidelijk honger. Hij heeft vannacht en vanochtend om 0.45 - 4.00 - 6.45 en 9.45 gedronken. Alle keren dronk ie zn fles helemaal leeg. Herkennen jullie dit en wat kan ik doen? Juist meer geven in de hoop dat hij dan langer tevreden blijft? Dat kan ik ook niet te vaak doen, anders krijgt ie helemaal veel te veel.. Hellup!
je kan de flesjes wat ophogen. Het kan zijn dat je kindje de schade wilt inhalen die hij heeft gehad ivm Bv. Je kan een flesje van 150/5 maken en teruggieten tot 150cc zo'n flesje mogen ze ook 6 keer per dag hebben werd mij op het CB vertelt. Je kan ook voeding voor hongerige baby's proberen. Ik denk dat je kindje gewoon honger heeft en vraagt om meer. Je kan er het beste gewoon aan toegeven anders wordt je kindje alleen maar onrustiger en jij misschien ook wel.
Ik zou hem 6 keer 150+5 aanbieden. Hij wil waarschijnlijk zijn schade inhalen. Lekker aanbieden dus !
Idd, de hoeveelheid vermeerderen, dan zit er waarschijnlijk wat langer tussen de voedingen. Hoewel ik vind dat je niet echt precies op die schema's moet afgaan... OK het is een schatting, maar een baby is geen robot. Mijn dochter wil soms wat meer en soms wat minder. Ik heb nu juist dat ze minder wil drinken, heel raar. Laatste tijd dronk ze 160 cc (ze is 3,5 maand bijna) en een keer kreeg ze zelfs ineens 200 op! Maar nu wordt ze 's nachts weer om de 4 uur wakker ongeveer terwijl ze voorheen wel 10 uur achter elkaar kon slapen. Ook zit ze ineens veel sneller vol en krijg ik er met moeite per keer 135 in, wel wil ze dus vaker. Dus eerst grotere hoeveelheden waar meer tijd tussen zit, nu kleinere beetjes met minder tijd ertussen. Herkent iemand dit? Ik vermoed ook dat ze haar eerste tandje krijgt, ze doet niets anders dan bijten op de fles.
Idd gewoon een beetje naar je kindje kijken hoor. Ik bied hier 165 cc aan. 1 of 2 Keer per dag gaat dit op maar verder drinkt hij op zoveel als hij wil. De ene keer is dat 80 en de andere keer 150. Islah ik herken het wel maar dan in combinatie met verkoudheid. Mijn zoontje is al een paar weken verkouden en als hij erg vol is drinkt hij slecht. Alleen dat doorslapen haha dat heeft ie nog nooit gedaan.
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet inderdaad niet teveel naar de schema's kijken, maar ik maakte me vooral zorgen om het overschrijden van die 1000 cc. Ik heb ergens gelezen dat zn nieren dat niet aankunnen en ik wil natuurlijk niets beschadigen. Ik heb nl het idee dat hij vaak niet aangeeft dat hij genoeg heeft, dat hij soms meer drinkt dan hij aankan. Gisteravond heb ik naar aanleiding van jullie reacties 2 keer 150+5 aangeboden. De eerste keer dronk ie maar 120, daarna viel ie in slaap. Logisch ook want hij was erg veel wakker geweest overdag. 3,5 uur later kwam ie weer, toen heb ik hem nog een keer 150+5 aangeboden. Daarvan dronk ie 155 ml maar spuugde ie flink veel uit. En daarna kwam ie weer gewoon na 3 uur. In totaal heeft ie gister maar liefst 950 ml gedronken (maar ook veel gespuugd, al weet ik natuurlijk niet hoeveel ml), verdeeld over 7 voedingen. Da's echt wel veel voor een baby van 4 kilo. Mn vraag was gister eigenlijk vooral hoe ik het kan oplossen als hij vaker dan normaal komt zonder over die 1000 cc heen te gaan. Uiteindelijk ben ik toch nog onder de 1000 gebleven en ik maak me er nu minder druk om: het zal vast niet zo erg zijn als hij sporadisch eens iets boven de 1000 cc komt. Misschien had ie gister gewoon wat meer honger dan normaal. Vannacht kwam ie weer gewoon om de 4 uur en vanmiddag moest ik hem zelfs wakker maken na 5,5 uur dus ik blijf nog even 120x6 geven. Dit lijkt genoeg te zijn; hij huilt niet na de voeding, is tevreden en spuugt veel minder dan gister. Ik wil ook niet te snel ophogen want hij is pas 4 kilo.. als hij over een aantal dagen weer opeens om de 2 of 3 uur komt dan is het wel tijd om naar 150+5 te gaan, dan zal hij er vanzelf weer meer tijd tussen laten. Maar bedankt voor jullie advies, ik realiseer me wel dat ik gewoon mn gevoel moet volgen. Hij drinkt al veel meer dan de vuistregels aangeven dus ik moet me maar niet te druk maken om de regels en gewoon kijken naar wat hij nodig heeft.
anders overstappen op de forte, die gebruiken wij nu ook en ze liet nooit wat staan, ze had zelfs nog te kort aan de 150+5, maar nu laat ze weleens een heel klein beetje staan en laat nu overdag 4 uur ertussen en snachts 5a6 uur.