Slaapritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem89, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hoi ik heb even een vraagje wat betreft het slaapritme van mijn zoontje. Af en toe weet ik niet wat nou wijsheid is.
    Jace valt meestal om 20:30 a 21:00 uur bij ons beneden in slaap. Om 22:30 nemen wij hem mee naar boven, krijgt hij op zijn kamertje de laatste fles en slaapt dan meestal tot 06:00 a 06:30 door.
    Ik heb weleens geprobeerd hem om 21:30 de laatste fles te geven maar dan was hij vaak om 01:00 uur niet meer in slaap te krijgen. Ook heb ik hem weleens 20:30 naar bed gedaan om 22:30 slapend fles gegeven maar dan was hij meestal 05:00 klaar wakker.
    Wat is nou wijsheid. Hem om 20:00 in bed doen, 20:30 fles en dan om 22:30 nog slapend een fles geven en wachten tot hij dan wat langer uitslaapt? Hem 20:30 in bed doen en maar laten komen en afwachten wanneer die de nachten dan gaat doortrekken? Hem gewoon om 22:30 fles geven zoals we nu doen en dan steeds proberen of hij met elke week half uurtje eerder fles ook gewoon uitslaapt tot 06:00 a 07:30

Lang verhaal maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

2. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Ik zou hem zelf laten komen vanaf 20:00u.

Zo hebben wij het ook altijd gedaan met onze kinderen. Als ze dan wilden doorslapen, konden ze dat dus gewoon doen zonder dat wij ze stoorden in hun slaap.

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik geef gewoon rond 23 uur nog drinken. Want ik ben veel te bang dat die kleine midden in de nacht wakker wordt en dus klaar wakker is. Zo slaapt hij tenminste tot half 7.

4. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Leg je hem wel al voor 23u in bed?

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ik zou voorlopig nog geen fles er af laten en dus om 22.30 de laatste voeding geven. Dan kan je zelf de hele nacht slapen en komt hij pas weer vroeg in de ochtend.
    De tijd dat hij langer slaapt komt echt wel, meestal met 4 maanden en anders iets later. Het gaat prima zo, toch?

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Heb je dat al eens geprobeerd? En waarom zou hij dan midden in de nacht klaarwakker zijn?

TS: het kan geluk zijn of natuurlijke aanleg of iets dergelijks, maar onze kinderen sliepen wel vlot door. Misschien ook wel doordat wij ze gewoon alles zelf lieten aangeven....

7. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Een paar vragen; waarom valt hij beneden in slaap en niet in zijn bed?
    Waarom wil je zo jong al die laatste fles eraf doen, terwijl hij zo gewoon een hele nacht doorslaapt? Hoeveel drinkt hij overdag en hoeveel met de laatste fles?

Mijn motto is; is wat goed loopt, niet aan gaan prullen... Als hij zo lekker slaapt van 22.30 tot 6.30 dan zou ik dat lekker zo laten! Ik zou hem ook aanleren om vanaf 20.30 in zijn bed te gaan slapen, dan hoef je hem niet over te tassen van beneden naar boven en wanneer je merkt dat het moment daar is dat hij die laatste fles niet meer nodig heeft en overdag voldoende drinkt, dan ligt hij gewoon al lekker in zijn bedje...
    Pyjamapapjes zijn overigens geen garantie dat ze dan langer slapen.. Mijn dochter werd veel onrustiger, juist door zo'n volle buik!

8. Bobar

Bobar Lid

12 sep 2013
    67
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier krijgt hij rond 19-20 uur zijn laatste voeding (BV) en gaar dan slapen. We slaan de 23 uur voeding over. Meestal komt hij snachts dan vaak nog en keer, ergens tussen 2 en 5 uur. Dan krijgt hij nog de borst en slaapt dan door tot een uurtje of 7 à 8.

Deel Deze Pagina