kapper samen met peuter wel of niet handig

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MSL12, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Normaal als mijn dochtertje geknipt moet worden laat ik de thuiskapper komen, nu is zij even niet aanwezig en dacht ik misschien kan ik ook proberen om naar de kapper toe te gaan. Zelf moet ik eigenlijk ook geknipt worden maar ik heb geen ervaring om beide dan tegelijk geknipt te worden. dus wie heeft daar ervaring mee? of kan ik beter een aparte afspraak voor mezelf maken :)

2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ik zou sowieso niet tegelijk doen. Wellicht eerst jij, dan kan zij eerst acclimatiseren door te spelen en te kijken.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ikzelf maak altijd een aparte afspraak. Vind het onhandig als je zelf in de kappersstoel zit, en je kind kruipt of loopt overal heen en je kunt er niet achteraan. En je kunt moeilijk de kapsters er de hele tijd achteraan laten gaan.

Maar het ligt misschien ook aan het kind. En ik weet niet of de kapper een speelhoekje heeft?

Maar ik zou dus apart gaan.

EDIT: oja, heb niet gedacht aan de optie tegelijk geknipt worden door ieder een kapster.... Maarja, als dat je dochter eerst klaar is, dan word het ook wat lastig.... Ik zou het dan nog steeds niet doen.

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ja ik doe het wel. Maar ligt natuurlijk wel.aan de leeftijd van je kind, en het karakter :D

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee hier niet, als ik mijn haar laat knippen zijn ze altijd wel even bezig (wassen, masker, knippen, fohnen etc) ik zit er zo een uur. Is best een ontspanningsmomentje dus ik laat hem dan lekker bij papa. Toevallig vanochtend geweest en mijn man is nu even. Zoontje ga ik altijd op woensdagmiddag even mee naar de kapper.

Ons zoontje heeft niet zo'n lange spannningsboog maar dat is wellicht per kind verschillend. En ik vind het zelf niet rustig zitten maar ook dat is per persoon verschillend :)

6. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Mijn dochter van 5 en ik laten ons tegelijk knippen en de jongste van 2 gaat dan in de buggy. Ze hebben een speelhoekje, is een tafel met speelgoed er op, dus dan schuif ik de buggy aan die speeltafel.

7. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Bedankt denk dat ik toch eerst even apart doe :)

8. tuc

tuc Niet meer actief

Met mijn peuters destijds ging dat prima. Alleen hoefden zij niet geknipt te worden...alleen ik. Zette ze in de buggy met een boekje.

9. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Dit.. en nu hij niet meer in de buggy gaat wacht hij ook gewoon op me. Meestal schuiven ze een stoel erbij voor hem om naast me te kunnen zitten. Hij vindt het allemaal reuze interessant en houdt altijd alles goed in de gaten ;)

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik had eerst een thuiskapster dus toen was het geen probleem.
    maar daarna ging ik gewoon altijd samen.
    soms om de beurt soms tegelijk.
    ik laat het zelf altijd alleen maar knippen en bij de meisjes maken ze altijd ook nog wat leuks in het haar dus we waren vaak wel tegelijk klaar.
    en anders bleef dl altijd braaf wachten.
    lekker in een stoeltje met een boekje oid of heel goed kijken wat de kapster bij mij deed.
    met de jongste zie ik het nog niet gebeuren dat zij braaf blijft zitten, zij zal waarschijnlijk de boel verbouwen

11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik maak meestal een aparte afspraak maar dat komt omdat ik vaak wel 3 uur zit.

Maar soms ging ze mee (mijn zoon neem ik sowieso niet mee die kan niet stilzitten en die wil op een gegeven moment uitdaging).
    Ik nam dan barbies, boekjes, tekenspullen etc mee. Ze zat dan aan de grote tafel en soms kwam ze even bij mij zitten of kijken.

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier ga ik apart.

Dochter huilt alles bij elkaar. En naar de kapper gaan is ook echt een relax momentje voor mij. Heerlijk. Ga meestal als ze naar de oppas is of als ze naar psz is. Of ze is lekker bij papa.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Haha nee dat zou hier geen optie geweest zijn. Dan had het kapsalon op stelten gestaan.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit. Voor mij is naar de kapper gaan even een moment voor mezelf. Ik zou het zonde vinden om dat af te moeten raffelen.

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.994
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik neem mijn kinderen naar vanalles altijd mee .. dokters, tandarts, notarissen, whatnot ... Maar naar de kapper ga ik op zaterdag als papa thuis is. Dat is zo fijn aan kappers dat die wel op zaterdag werken:D
    Wat ik ook wel doe: ik neem papa mee en die mag dan toezien op de knipbeurt van de kinderen terwijl ik lekker kan relaxen in de kappersstoel

16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ikzelf ga maar 2x per jaar naar de kapper. Ik heb eigenlijk altijd de kinderen meegenomen. Degene die ook moet wordt ook meteen geknipt en anders lopen/spelen ze wat. Laatste keer was met een baby in de maxi cosi, een dreumes en 2 jonge kinderen. T is ook net hoe ze zelf zijn. Onze kinderen zijn gewoon om overal mee naar toe te gaan dus ze worden niet snel vervelend of zo.

17. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik zou een jong kind niet mee gaan nemen naar een kapperszaak. Als jij in de stoel zit (of gewassen wordt) kan je niet opletten of achter je kind aan. Voor een kind is zo'n kappersbezoek erg saai (nergens aan mogen komen).

Keer meegemaakt dat moeders in de stoel zat terwijl vervelende kinderen door de zaak liepen en andere klanten stoorden. Daar heb ik als gewone klant echt geen zin in! Kapper is voor veel mensen een rustmoment.

18. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Met mijn dochter ging dat prima. Met zoon durf ik het niet aan. Die zou de zaak op stelten zetten haha

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ohnee voor mij is naar de kapster gaan ook een moment voor mezelf, effe ontspannen, rust :)

20. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Ik ben gisteren naar de kapper geweest in gezelschap van een peuter van 2 en een kleuter van 5. Er was geen oppas beschikbaar, dus ik had geen keus. Ze hebben een kwartiertje op de i-pad gezeten totdat de accu leeg was;) Jammerrrrrr voor mama....
    Daarna hebben ze 20 minuutjes wat gespeeld met autootjes en heen en weer gelopen. Dat laatste werkte me op mijn zenuwen omdat ik niet wil dat andere in de kapperszaak last van mijn kinderen hebben. Het is verdraaid lastig om ze aan te spreken op hun gedrag of ze te corrigeren als ik in de stoel zit met een fohn in mijn oor of een kapper die blijft kletsen terwijl ik mijn aandacht ook even op de kinderen moet richten omdat ze zich uitsloven....Maar ja, ik heb niet altijd de beschikking over oppas dus mijn kinderen sleep ik ook altijd overal mee naartoe. De jongste gaat wel lief spelen, maar de oudste kan echt draken (hard praten, rennen, met speelgoed klieren of tegen je aan geplakt zitten). Af en toe kan ik ze dan wel achter het behangplakken omdat ze samen heel aanwezig kunnen zijn terwijl mama iets moet doen of tegen iemand praat...vooraf duidelijk zijn wat je van ze verwacht en grenzen stellen helpt wel!

Deel Deze Pagina