opeens weer productie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Kikkert, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    hallo,

3-2-08 is ons zoontje geboren, ik wilde heel graag borstvoeding gaan geven maar helaas was dat na 2 1/2 dag proberen niet gelukt (niet voldoende productie) omdat ik niet voldoende productie had ben ik gestopt met de borstvoeding en overgestapt op de fles. 6 dagen na de bevalling kwam toch heel onverwachts de productie opgang, maar het werd mij afgeraden om toch weer van de fles over te stappen op borstvoeding dus die raad heb ik ook opgevolgt. maar nu 3 1/2 maand later is toch ineens weer de melkproductie opgang gekomen, vorige week heb ik borstvoeding remmers gekregen maar die slaan niet aan (nu een week later nog steeds niet) het advies van de huisarts was om af te wachten tot het vanzelf minder werd, maar nu begint het bij mij toch te jeuken om weer te beginnen met het proberen van borstvoeding.

wat is hierin jou advies?
    kan ik eventueel toch na 3 1/2 maand nog eens proberen of het lukt(doormiddel van kolven)?
    is het voor mijn kindje ook wel goed, omdat hij het toch zo goed doet op de fles?
    ook heeft dylan refux en dat is nu redelijk onder controle, word het niet weer erger als ik eventueel weer bv kan geven?

alvast bedankt voor het advies

groetjes kikkert

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Als ik heel rechtdoor antwoord is wat je beschrijft, relacteren. Dit is mogelijk. Stel voor jezelf duidelijke doelen. Bijvoorbeeld ik ga 2 weken er tegenaan om elke 3 uur met een dubbelzijdige electrische kolf te kolven en kijk wat er gebeurt.
    Realiseer je dat je wellicht niet volledig zal kunnen voeden. Het zal een intensieve periode worden waarin zowel jijzelf als je omgeving je moeten steunen.

Aan de andere kant spelen er bij mij ook direct wat twijfels. Het is niet gebruikelijk dat wanneer de productie nooit op gang is geweest er na 3 maanden ineens een steeds verder toenemende melkproductie ontstaat.

Ik ben erg benieuwd naar de medicatie die je hebt gekregen om de productie te remmen. Ik vind het merkwaardig en tegelijk voor mezelf ook zorgwekkend dat jou productie daar helemaal niet op lijkt te reageren.

Zijn je borsten verder nog veranderd nu er weer productie komt? Voel je je anders? Voel je in je borsten gevoelige of andere plekken? Is een zwangerschap uitgesloten?

Ik wil niet direct paniek zaaien maar ik zou toch terug gaan naar je huisarts om verder onderzoek te laten doen.

Succes

Ilse

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    zelf vind ik het ook raar dat ik weer productie krijg. zwanger uhmm.. maandag was de test negatief want de huisarts dacht dat ook al (dat ik misschien zwanger was) maar pas achter 2 weken moet ik ongie worden dus dat moet ik ff afwacht. ik heb trouwens wel last van mijn onderbuik en ben misselijk, maar de buikpijn kan komen door een infectie (van onder) en de misselijkheid kan komen door de medicatie die ik voor de infectie heb

komt het touwens wel eens vaker voor?
    waardoor maak jij je trouwens zorgen --> kan dit in verband met iets staan?

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    de medicatie wat ik trouwens heb gekregen was dostinex (ik weet niet hoe je het schrijft), mijn borsten zijn verder niet verandert alleen die harde schijven in de linkerborst (en die zit ook helemaal vol met melk), het is trouwens niet zo dat de melk eruitspuit, het komt met druppeltjes

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere

Of de pijn kan komen door de beginnende zwangerschap en de misselijkheid ook! Had zelf de ervaring dat nog voor ik een + test had ik al super super misselijk was.

Ilse

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    toen ik net zwanger was van mijn zoontje was ik ook heel erg misselijk tot zelf overgeven. en ook had ik buikpijn. maar het is heel erg dubbel omdat de medicatie die ik nu heb dezelfde reacties kunnen oproepen. ik moet nog 2 weekjes wachten en dan weet ik het zeker ;)

7. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Spannend dan nog even. Ik had je verder nog prive gemailed over waarom ik toch naar de huisarts zou gaan.

Ilse

Deel Deze Pagina