hallo ilse, wat fijn dat we met onze vragen bij jou terecht kunnen! Ik heb er eentje over het voedingsritme van ons zoontje Tijn, bijna 5 weken oud. Ik voed op verzoek en hij kwam tot eergisteren keurig elke 3 uur voor een voeding; je kon de klok erop gelijk zetten. Tijn is tevreden en alert, groeit ca 115 gram per week en slaapt en drinkt goed en makkelijk. Nu is hij sinds een paar dagen begonnen met doorslapen snachts: heerlijk natuurlijk. Hij slaapt ongeveer van 2300 tot 5.30. Maar nu merk ik dat hij ook overdag tussen de voedingen meer tijd laat zitten, soms wel bijna 5 uur. Vandaag was het ritme bijvoorbeeld 0600, 10.15, 13.45, 18.00 en 2300 - maar voor die laatste voeding moet ik hem wel wakker maken, anders slaapt hij door tot ca 0100. Zijn die tussenpozen overdag niet te lang? Zou ik hem overdag wakker moeten gaan maken voor voedingen of houdt voeden op verzoek ook in dat ik mee kan gaan in dit nieuwe - voor mama erg fijne! - ritme? Tijn lijkt het er prima op te doen: nog altijd tevreden, ruim voldoende plasluiers en poept een- tot tweemaal per dag een volle gele luier. alvast bedankt voor je antwoord!
Hallo, Blijkbaar gaat het lekker met Tijn. Als hij goed blijft aankomen en hij voldoende plas en poepluiers houd zou ik me geen zorgen maken over zijn doorslapen en meer tijd tussen de voedingen. In deze periode is het vraag/aanbod perfect op elkaar afgestemd. HIj kan ineens heel snel klaar zijn met voedingen. Als hij zelf dit ritme bepaald en jij goedl et op voeidngssignalen dan zou ik me niet druk maken. Als hij meer behoefte heeft komt hij vanzelf wel weer vaker. Het moet natuurlijk wel goed blijven gaan met hem! Succes en geniet van de nachten! Ilse
bedankt voor je snelle antwoord! Ik zal hem goed in de gaten houden en ondertussen genieten van zijn nieuwe ritme