Zijn jullie ook uitgeput na een dagje thuis met de kinderen?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by mamaSuusenTessa, Nov 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    De titel zegt eigenlijk al genoeg.
    Ik heb 2 peuterdochters die de hele dag maar door praten,praten en praten.Ze zijn druk in hun hele doen en laten.De hele dag is het:Mama wat is dit?Mama wat doe jij?Mama mag ik wat lekkers?Mama gaan we nog weg?Mama mama mama mama mama mama...:$
    Oh ik ben 's avonds helemaal uitgeput.
    Nu doe ik overdag natuurlijk ook wat huishoudelijke taken waarbij me ze kunnen helpen.Ook doen we gezellig dingen met zijn drieen.
    Helaas kijken ze geen tv,erg om te zeggen he!Maar als ze dat wel deden,dan kon ik een filmpje opzetten en dan waren ze misschien een uurtje ofzo wat rustiger.Slapen doen ze al ruim een jaar niet meer overdag.
    Vanmorgen waren ze om 7 uur wakker.En dan begint het al meteen.We zijn zelfs een uur in het park gaan wandelen door weer en wind.Nog waren ze niet moe.Om 19 uur zijn ze naar bed gegaan,en ze hebben nog geen kik gegeven.ZE SLAPEN.Yes even rust,12 uurtjes.
    Zo hahah dit moest ik even kwijt.
    Fijne avond allemaal.....

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Hahaha soms herkenbaar! Over het algemeen valt het wel mee, werk nu niet en ben elke dag de hele dag met ze samen.
    Gelukkig vinden ze tv kijken wel leuk ;)

3. music4life

music4life Niet meer actief

nu ik weer zwanger ben en onze meid niet meer slaapt smiddags vind ik het wel vermoeiender, uitgeput ben ik nooit eigenlijk,,als ik geen zin heb om bijv weg te gaan maken we er een educatieve dag van met van alles om te doen.. als ik gewerkt heb ben ik wel meer moe,maar moet zeggen dat het erg goed gaat. mn dochter moet 2 worden,,ik kan me voorstellen als je kids ouders zijn en meer kids hebt het natuurlijk veel drukker

4. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Heel herkenbaar hoor. Ik heb 1 peuterzoon maar een dag mama zijn is vermoeiender dan een dag werken haha. Mijn zoon kan moelijk alleen spelen, dus het is echt de hele dag: mama met de trein spelen? Ik speel dan ook met hem, maar moet ook mijn huishouden doen en dan gaat hij mij uitdagen als hij even geen aandacht krijgt... Heel vermoeiend altijd. Ik laat hem helpen bij het huishouden en gelukkig vind hij de tv wel intresant maar hij wil ook graag spelen maar dan wel met mama ;) Als hij 19 uur ligt 's avonds denk ik ook wel: 12 uurtjes rust! haha ;)

5. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vanmiddag hoofdpijn en normaal slaapt ze van 121 tot 3 en nu natuurlijk niet.
    dus ja ben soms blij dat ze op bed ligt

das gezond hoor!

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

same here :)
    geniet er van als ze thuis is.. maar het sporten kan ik wel overslaan
    die workout heb ik evengoed wel.
    k3 dansen, zingen, springen, puzzelen, voorlezen..
    en ja dan speelt ze zelf ook nog :)
    Dus 's middags naar buiten... even rust voor mama :)
    Anne lekker fietsen.. naar het park, kinderboerderij, winkelcentrum
    Net hoe het uit komt :)

en dan tussendoor nog wat wasjes, boodschappen en "the usual stuff"
    overigens doen wij hier ook niet echt aan tv
    meestal als hij aan staat is als ze een heftige kdvdag achter de rug heeft
    Dan is ze niet te genieten en te moe om te helpen koken
    dus dan mag angelina ballerina of de kleine prinses wel even op :)
    Maar overdag blijft hij lekker uit :)

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ja ik vind het heerlijk als ze savonds slapen en ik even tijd voor mezelf heb.. het is hier ook de hele dag mama voor en mama na en ze is momenteel erg druk/brutaal. kan merken dat ze echt aan school toe is.. verder wordt mijn zoontje wat mobieler dus die moet ik ook goed in de gaten houden haha en hij is nu steeds rond 6 uur wakker..

dus ja ik geniet nu wel even.. helemaal omdat ik ook regelmatig nog werk in de avond

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Wisselend, het ligt eraan wat voor humeur meneertje heeft.

zoals vandaag was hij super lief, heb zelfs samen met hem mn nieuwe bed in elkaar kunnen zetten. Op een slechte dag hoef ik dat echt niet te proberen, en dan ben ik aan de einde van de dag ook echt gesloopt.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Absoluut. Aan het eind van de dag kun je me wegdragen.

10. wendy77

wendy77 Actief lid

Feb 3, 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Hier ook hoor! En ik heb er maar 1!
    Heel de dag gaat het hier mama mama mama en dan de ergste:
    waarom! Dat vraagt ze wel 200 x op een dag.
    Ze kan gelukkig ook goed alleen spelen. En ze gaat 4 ochtenden naar het kdv. Daarnaast werk ik op 2 van die ochtenden. Dus ik heb 2 ochtenden voor mezelf (dat denkt mijn man, maar die denkt nog steeds dat de was zichzelf wast en in de kast ophangt, en dat de dwergjes het huis opruimen en schoonmaken).

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik ben dan op woensdag vrij.. en hier doen idd de kabouters dan ook het huishouden terwijl ik gezellig zing, speel en puzzel.

Nou moet ik zeggen.. ik zou die dag voor geen goud inruilen..
    maar je wordt er wel heel moe van :)

12. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

Oct 8, 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Hahah dat van je man is ook wel typisch.Ik heb deze week,samen met de meiden,hun kamer,onze kamer en de keuken helemaal opgeruimd en gepoetst(eerste de meiden poetsen en daarna ik natuurlijk).Mijn man ziet dat allemaal niet,maar ik moet de 24ste geopereerd worden aan mijn baarmoeder en lig dan 4/5 dagen in het ziekenhuis.Daarna een herstel van 5 weken.Dus wil alles op orde hebben zodat het voor hem gemakkelijker is als ik er niet ben en niets kan.
    Maar helaas snapt hij dat niet.Aankomende woensdag moet ik werken en is hij thuis met de meiden.Geef hem een lijstje wat er allemaal gedaan moet worden(erg he!).
    Eens kijken hoe moe hij dan 's avonds is.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ben op vrijdag alleen met mijn twee schatjes. De eerste paar maanden met de baby erbij vond ik aardig pittig en was dan wel blij als manlief thuis kwam maar tegenwoordig gaat het eigenlijk heel goed. En dit ondanks dat zoonlief bedacht heeft dat hij niet meer hoeft te slapen 's middags (en dit eigenlijk nog wel nodig heeft!) en dochtertje natuurlijk wat meer nootjes op haar zang krijgt...

Ik probeer veel samen met mijn zoontje te doen. Vanochtend heeft hij in bad gezeten terwijl ik de badkamer verder schoongemaakt heb (dochterlief ligt dan op bed). Tussen 13:30 en 15:00 is hij op zijn kamer. Hij slaapt (meestal) niet maar gaat wel rustig lezen in bed of spelen op zijn kamer. Dat geeft mij de tijd om iets voor mezelf te doen. Vandaag was dat even een uurtje mijn ogen dichtdoen.. heerlijk .

Nee uitgeput ben ik niet meer, wel een beetje moe. Manlief doet dit trouwens op woensdag (en probeert dan ook nog wat werk te doen) en is dan vaak wel aardig moe! Gelukkig heb ik wel een man die erg veel doet in het huis.

14. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ups en downs moet ik zeggen,vooral als ik het huishouden versloft heb word ik een beetje kriegel...

en dat altijd maar entertainen vind ik lastig.

15. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Soms ben ik ook blij als onze peuter in bed ligt. Ze roept de hele tijd mama, mama en dan al die vragen erbij. Gelukkig kan ik haar ook even voor de tv zetten, dan is ze wel rstig.

16. Hester

Hester Niet meer actief

Herkenbaar hoor! En ik heb er nu nog maar eentje. Maar werk wel 4 dagen (4x10 uur). Mijn vrije dag met mijn zoon is heilig voor me, maar echt waar: van ruim 10 uur werken word ik minder moe dan van een dagje hem entertainen!

17. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,805
    4,191
    113
    Hier een pittige dame die enorm ondeugend is. Vind het nog steeds leuk om de grenzen op te zoeken en uit te dagen.heel vermoeiend voor mama, zeker aangezien ze de nachten ook niet door slaapt en overdag ook niet meer slaapt

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    O wat ben ik blij dat mijn kinderen nog slapen 's middags! Dat is echt mijn rustpunt.

19. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

May 22, 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Zo herkenbaar je verhaal ik heb hier een nu bijna 5 jarige en die heeft dat dus al vanaf 1-1,5 jaar.Ze heeft dus ook al de naam Caitje kwebbel of bep klep.Ze komt haar bed zingend uit(vaak) en die kaken komen n iet meer vast te staan.Eind van de dag zeg ik wel eens tegen haar dat ze haar klep dicht moet houden al is het maar voor 5 minuten en van die minuten kan ik heerlijk genieten.

Aan de 1ne kant is het fijn als ze zoveel vragen teken dat ze belangstelling hebben voor alles om hun heen.Maa idd het kan heel slopend zijn.Ben blij dat ze slapen anders had ze volgens mij 24 uur per dag door geratteld.

20. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik heb wel eens gezechd als meiden/mama`s onder elkaar. Het zou wettelijk verplicht moeten worden dat mamma`s 1a2 keer in de maand (24 uur) eenzame opsluiting zouden krijgen. Alleen met koffie of thee. Boek of tv. En verder niks. Michien een beetje knuttselen.
    Zou het zelf al doen voor 24 slaap.

Share This Page