Hoe bv op te krikken?

Discussion in 'Borstvoeding' started by yake, Feb 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Hoi, hoi,

Camila heeft door omstandigheden nooit echt geleerd d'r buikje vol te drinken aan de borst. Ik stimuleer daarom mijn productie al zo'n 10 maanden met kolven. Af en toe een dip, maar tot nu toe ben ik altijd wel weer uitgekomen.

Ze drinkt over het algemeen slecht en alleen melk of een papje. Ze drinkt hooguit 50cc aan water, thee of sterk verdund sap, verdeeld over de hele dag. Superweinig, dus!

Ze heeft de borst nog echt nodig. Soms taalt ze er een hele dag niet naar, maar dan opeens wil ze weer.

Ik wil totaal niet stoppen, maar het lukt me door de zwangerschap maar niet om echt veel te kolven. Syntocinon mag ik nu niet gebruiken en Domperidon is volgens mij ook uit den boze. Ik kolf nog 's morgens bij het opstaan, rond 18.30 uur en 's avonds laat nog. Meer kolven zit er niet in (en zeker niet op werkdagen).

Heeft iemand nog andere tips om het op te krikken? Als ik het aan Camila overlaat dan sta ik zo droog, terwijl ze het nog echt zo hard nodig heeft.

Ik hoop op megatips! Alvast bedankt!

2. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    in de nacht extra kolven/voeden?
    is ff een breuk in je slaap, maar bij mij werkt dat altijd erg goed voor productie!

3. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    's Nachts kolven? Uuuh, nee.

De nachten dat ik heb door kunnen slapen in een jaar tijd zijn op één hand te tellen.... En nu met de zwangerschap is het nog zwaarder....

Zou zo'n theetje helpen?

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Hier precies hetzelfde probleem. Hoewel ik nu snap waarom mijn productie zo dipte.

Ik wilde ook al aan de domperidom, maar durf het echt niet aan nu.

Yake, hoe ver ben je nu?

Ik houd dit topic in de gaten.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Yake: ik meen uit wat je hier zegt dat je weer zwanger bent ?
    Dan is het eigenlijk niet mogelijk om je productie op te krikken.
    Als je niet zwanger bent dan is het een kwestie van vraag een aanbod. Hoe vaker je de borsten leegt en des te "leger" ze worden word er meer prolactine aangemaakt. Prolactine is het hormoon dat zorgt dat er melk uit je bloed word gemaakt. Ik schrijf "leger" want écht leeg worden je borsten nooit. Tijdens een voeding word er n.m. gelijk weer nieuwe melk aangemaakt.
    Nu is tijdens een zwangerschap het prolactineniveau sowieso verhoogd alleen word de werking van prolactine tegengehouden door de placenta.
    Extra aanleggen/kolven zal dus weinig uithalen. Ook borstvoedingsthee zal weinig uithalen.
    Het enige wat je kunt doen is blijven vragen en hopen dat je niet droog komt te staan. De productie tijdens de zwangerschap is heel wisselend van vrouw tot vrouw. De ene zal echt droog komen te staan en de andere houd (minimaal) productie.

6. Sellie13

Sellie13 Actief lid

Jul 9, 2007
    210
    0
    0
    Hoi Yake,

Heb helaas geen tips voor je want ik heb precies hetzelfde. Ik ben dan ook gestopt, al leg ik hem heel soms nog aan want er zit nog wel wat in.

11 maanden borstvoeding is toch ook mooi. Vind het wel jammer hoor :cry:.

Dank je wel Nemo voor je heldere verhaal, ben weer gerust gesteld dat ik er toch echt niks aan kon doen.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Yake: drinkt ze wel afgekolfde melk uit de fles? ik zou dan dagelijks blijven kolven, zo vaak mogelijk, zeker als ze dagen heeft dat ze er niet naar taalt... Dat kun je dan in een flesje aanbieden. 't is natuurlijk niet de borst, maar het allerbelangrijkste van het verhaal is de moedermelk, neem ik aan?

8. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Ja, het wordt echt minder door de zwangerschap. Ik heb het er maar moeilijk mee, omdat Camilaatje het nog zo nodig heeft. Maar het is niet anders. Normaal gaf ik zo'n 300cc mee naar het kdv en dat lukt me nu niet meer. Ik kolf gewoon nog zoveel mogelijk af en ik hoop dat het niet helemaal nul wordt.

Sowieso had ik tot 2 jaar door willen gaan, omdat dat nou eenmaal wordt aangeraden, maar als het niet kan...

Ik word er eerlijk gezegd niet helemaal vrolijk van.

9. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Ik bied haar nu vaker water aan en alsof ze weet wat er aan de hand is drinkt ze er iets meer van. Steeds vaker 'betrap' ik 'r met het flesje in haar hand.

Share This Page