Eindelijk, je slaapt door op je 15 maand!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lila07, 2 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    Na 1 maand van rust mogen we het nu wel even van de daken schreeuwen:
    Lin slaapt door!

Ik ben zo ongelooflijk fier, ons meisje bleef ons 's nachts immers tot haar 14 maand talloze keren wakker houden. :(
    We zijn ten einde raad naar wéér een dokter geweest en met een juist schema, haar papje van uur te veranderen en héél wat tutjes in haar bed, is dit het resultaat:
    vannacht sliep ze bijvoorbeeld 12u rond, van 19u30 tot 7u30! :)

Je kan niet geloven welke rust er nu over ons allemaal komt, ook overdag slaapt ze heel wat langer dan vroeger. Ze is echt op haar gemak nu en dat merken we ook aan haar houding: ze was al een vrolijk meisje, maar nu... gieren, lachen, brullen!

Ik heb hier al eens een topic gestart op haar 10 maand, toen reageerden er nog velen onder jullie met hetzelfde probleem: hoe is het met jullie?

2. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik maak me hier voorlopig nog niet druk om doorslapen :) , maar wil je wel even feliciteren, hartstikke fijn! :D

3. sim

sim Niet meer actief

ohh wat geweldig voor jullie! dat verdient een [​IMG]

mag ik vragen wat jullie hebben moeten veranderen? want hier is het nog steeds doffe ellende, met bijna 15 maand heeft hij nog geen nacht doorgeslapen (nu wel wat ziekte tussendoor, dus volle neus etc kan ik niet over klagen, hoort erbij, maar verder :rolleyes: )

ik zou heel graag willen weten hoe jullie dit voor elkaar hebben gekregen..

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wat heerlijk. Kom je zelf eindelijk een beetje tot rust lijkt me.
    Geniet van de nachten ;)

5. yara06

yara06 Actief lid

10 mrt 2007
    119
    0
    0
    IK OOK IK OOK IK OOK! :)

6. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ooo wat zou dit heerlijk voor jullie zijn nu!

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    HOERAAA!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hoi meis gefelciteerd zeg dat is wel een feestje waard. Als je nog tips hebt kom maar op Daan is vandaag 15 maanden geworden ik wil ook wel soorslapen hihi

9. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    jippieieieie

10. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Wauw Gefeliciteerd!
    Wat een zegen he?! Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik het zolang had vol gehouden Lee Ann slaapt door vanaf haar 4 maand. Ik denk dat de regelmaat het allerbelangrijkst is ik heb vanaf het allereerste begin precies het ritueeltje gevolgd zeg maar. Eerst in badje pyama aan dan een lekker pyama papje nog even knuffelen (vooral met papa) en dan naar bedje ze gaat slapen zonder 1 kick ze gaat nu tussen kwart voor zeven en zeven uur naar haar bedje en slaapt tot 8 uur s'morgens Heerlijk! Nou succes met alle niet doorslapers!
    Liefs

11. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    @loulappie: Spijtig genoeg was die regelmaat voor ons meisje zeker niet voldoende :(

Aan allen die ook geen doorslapers hebben, kan ik jullie alleen vertellen welke tips wij hebben gekregen en resoluut hebben doorgevoerd. Ik wil jullie zéker helpen, ik wachtte ook steeds op dé tip.
    Alleen weten jullie evengoed als ik dat het bij andere schatjes misschien weer niet pakt. Maar het is het proberen waard! :)

Het zijn een paar regels waaraan je moet voldoen:
    - in eigen bedje, in eigen kamer, alleen laten inslapen
    - een aantal tutjes rond het hoofdje leggen
    - de pap ten laatste 1 uur voor naar bed te gaan, geven
    - geen fysiek contact als je 's nachts naar hun kamer gaat
    - schema volgen

Schema:
    1e nacht: 1e keer na 5min wenen gaan kijken, op een afstand blijven (dus geen tutje geven, niet aaien, niet toedekken) en iets kort zeggen, bv "Nu moet je slapen."
    2e keer na 10min idem
    vanaf 3e keer na 15 min voor de rest van de nacht

2e nacht: 1e keer na 10min
    2e keer na 15min
    3e keer na 20min

3e nacht: 1e keer na 15min
    ...

Zo loopt het verder totdat je de 7e nacht pas na 35min en ten laatste na 45min mag binnengaan. En vanaf die nacht hetzelfde als bij de 7e nacht.

Wat voor ons nieuw was (we hebben al zó veel geprobeerd), was vooral de pap en het feit dat we haar de tut niet zelf mochten geven.
    De pap was in het begin een hele aanpassing, want dat is toch zowat het avondritueel bij velen vlak voor het slapen. Nu geven we dus de pap om 18u ipv 19u.
    Waarom? Blijkbaar associeerde ons meisje de pap met inslapen, dus telkens ze 's nachts wakker werd, wilde ze weer pap (of tut) om deftig te kunnen slapen.

Verwacht geen mirakels vanaf de 1e nacht, wij hebben het weer zwaar gehad voor een 10-tal dagen, dat we echt dachten: dit is het wéér niet. Toch volgehouden, altijd hetzelfde en na een 2-tal weken (wat nog redelijk snel is, vonden wij), kwam er rust over ons huisje!
    Ze slaapt nu ongeveer 12u 's nachts en overdag komt ze toch vaak aan 3 à 4 uur slaap! En wij maar vroeger denken dat ons meisje 'geen slapertje' was.

We hebben een maand gewacht voor we echt onszelf durfden wijsmaken: "Ze slaapt nu eindelijk door!"
    En voor zij die me hier af en toe steunden, wou ik dat toch echt laten weten.

Probeer het, houd vol en hopelijk.... :)

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    Lila07, wat een genot moet het zijn dat je kindje doorslaapt...! wij waren al super blij toen we na 6mnd behoorlijk wat nachtrust terugkregen, ik moet er niet aan denken om het 15 maanden vol te houden met slaagebrek, petje af!

13. lila07

lila07 Actief lid

29 okt 2007
    298
    0
    0
    België
    @Jalea: Tja, je kan niet anders dan vooruit (ook al is het 15 maand nachtbraken), maar overdag voel ik nu pas grondig het verschil wat slaap kan doen aan je gemoed :)

Na zoveel onderbroken nachten (tijdens de zwangerschap slaap je ook niet altijd meer als een roosje) weet je soms niet meer hoe het voelt wel deftig te kunnen slapen!

Maar, er zijn veel erger dingen in de wereld...

14. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    Nou inderdaad petje af hoor! Ik denk dat ze aan deze tips vast iets hebben toppie!
    Liefs!

Deel Deze Pagina