Net naar geschrokken! Onze zoon van 16 maand op bed gelegd, hij mopperde wat, begon te huilen (heeft wel vaker een kort mopperend inslaaphuiltje) maar toen overstuur huilen dus ik ging naar m toe, had hij bloed op zn slaapzak. Ik dacht eerst: zeker wondje in zn mond, op zn wang gebeten oid. Toen hij hoestte kwam er weer bloed mee. Het was wat waterig maar aardige vlekken op zn slaapzak, dekentje en lakentje. Hap gebeld: hoefden niet te komen omdat hij wel alert is en ondertussen weer vrolijk. Geen koorts. Morgen naar HA. Wat kan dit zijn? Hij heeft wel de volgende (gehad): Tot 2 maand koemelkallergie, sindsdien Pepti, allergie is nog niet over. Puf voor soort astma of bronchitis (is niet helemaal duidelijk) zware reflux tot 6 maand (kreeg medicijnen tot 6 maand) Nu glutenvrij dieet op verdenking coeliakie Slaapt nog steeds niet door en wil veel drinken, ook s nachts. Vorige week had hij ook wat bloed op zijn slaapzak maar dacht toen ook dat t een wondje was, hij kauwt namelijk veel op zn knuffel en trekt er dan aan, hierdoor heeft hij weleens eerder wat bloed aan zijn knuffel gehad. Het gekkers dat hij nu juist niet op zijn knuffel gekauwd had, die was droog en schoon... Pff,wat kan dit zijn? Ben echt bezorgd ons lieve kleine mannetje... Heb m voor de zekerheid wat schuin omhoog gelegd en slaap naast m.
Zou het niet logischer zijn ipv aan coeliakie aan een zware kma te denken? En dus 'zwaardere' dieetvoeding dan pepti?
We zijn juist bezig om melk op te bouwen en dat lijkt goed te gaan. Plakjes kaas en koekjes met magere melkpoeder gaan goed. Hij had voor het slapengaan dus een theelepeltje of 5 vla op. Denk je dat hij dit daarvan kan krijgen?
Geen idee, daar heb ik geen ervaring mee. Maar als er nog gezondheidsproblemen zijn, is een zware kma alleszins waarschijnlijker bij een baby dan coeliakie. Dus dat zou mijn eerste stap van onderzoeken zijn.
Dat dacht ik eerst ook maar het kwam duidelijk met het hoesten naar boven. Nu is hij alweer uren wakker. Zucht, 16 maand en nog nooit een fatsoenlijke nacht gehad. De huisarts trekt vaak snel een conclusie en stuurt je weer met het een of ander drankje naar huis. Hij is voor zijn allergieen onder behandeling van kinderarts en diëtist maar ook daar komt nog steeds niet écht iets uit behalve dat hij buikpijn en diarree krijgt van gluten en soms slecht groeit en de klachten die hij had van melk (buikpijn, uitslag) worden juist minder...uitslag heeft hij nooit meer. Oja, hij heeft ookal 3x bronchitis gehad maar dan zonder koorts... Pff, waarom kan niemand zeggen wat er nu echt aan de hand is? Hopelijk maakt de HA er eindelijk eens echt werk van.
Kan het zijn van reflux? Als we hier medicijnen stoppen/ afbouwen gaat ze ineens na een paar dagen rood/ bruin spugen. Haar slokdarm is dan geïrriteerd. Zeker in combi met die leuke buikgriep op moment :O Je schrikt je lam weet ik. Doorgaans is het niet heel erg omdat het veel meer lijkt dan het is. Maar zou bij herhaling zeker gewoon weer naar de dokter hoor. Desnoods een ander of je kinderarts!
Bloed ophoesten vind ik wel eng hoor... ik zou een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Ff checken of alles in orde is
Ik vind bloed ophoesten ook eng. Zou ook een verwijzing kinderarts willen. Misschien toch weer bronchitis ofzo. Geen idee. Geen ervaring mee en ben dan ook geen dokter maar als mijn kleintje dat zou hebben, zou ik een verwijzing willen.
Toch weer/nog reflux waarschijnlijk. Dus nu weer medicijnen. Door de verkoudheid misschien weer erger geworden. En begin maart naar kinderarts om te kijken of het eea verband houdt met elkaar (reflux, kma, coeliakie en astma heeft ie en wil nog 3x per nacht een fles, heeft dan dorst) Hopelijk werken de medicijnen snel. Nog geen verschil gemerkt vannacht.
Dank je! Hier ook omeprazol. Hoe oud was je kindje toen? Hij krijgt het alleen 20 min boor avondeten zodat het s nachts het beste werkt want overdag loopt/zit hij behalve bij het middagslaapje. Vannacht wilde hij nog 3x drinken maar heeft wel weer geslapen tussendoor! Nu hopen dat hij s nachts minder gaat drinken en langere perioden gaat slapen. (Slaapt nooit langer dan 3 of 4u achter elkaar, al 16 maanden lang) Ben zo blij dat het beter gaat met zijn slokdarm/keel. Zo zielig, dat maagzuur...
Ze heeft niet vanaf dat ze thuis kwam uit het ziekenhuis. Dus eindelijk als vanaf de a terme datum. Meerdere pogingen tot stoppen gedaan. Steeds werd ze na een paar dagen 'ziek'. Spugen en hangen en huilen. Vorige jaar laatste poging ging weer fout. Toen hebben we als ouders besloten om eerst te zorgen dat ze beter ging slapen. En nachtvoeding minderen. Ze werd bijna twee en wilde snachts de fles. Die hebben we behooorlijk klein en dik gemaakt. Bijna pap zeg maar. Dan was een klein beetje voldoende. Kwam dan ook niet zo omhoog. Uiteindelijk na een paar weken enkel een rijstwafel met slokje water. Zo ging het steeds beter. Nu een jaar later in afgelopen jan afgebouwd. Eerst drie weken halve dosis. Daarna twee weken om de dag. En toen kwam buikgriep zucht. Weer dat bruin rode spugen. Niet opknappen. Na twee weken toch weer begonnen met omeprazol. En nu spuugd ze niet meer, klaagt niet meer over buikje pijn ed. We geven het altijd voor het ontbijt. En met drie dagen is ze vaak weer opgeknapt. Maar we lijken er niet vanaf te komen. Misschien over een half jaar maar weer proberen als ze nog beter kan praten en evt iets ander mag zoals wij bijv Rennie kunnen pakken. Zo lastig want eigenlijk zou het veel beter zijn als de omeprazol niet meer nodig is. Ze lijkt echt chronisch reflux te hebben
Tjonge, wat naar zeg! Zal ze dan uiteindelijk geopereerd moeten worden? Inderdaad handig om te wachten tot ze zelf meer kan vertellen hoe ze zich voelt. Een collega van me heeft het nog steeds en slikt dus al bijna 30 jaar dagelijks omeprazol geloof ik... Hier weten we gewoon niet wat de oorzaak is, koemelkallergie zou ook de oorzaak kunnen zijn want nu we de melk weer aan het opbouwen zijn heeft hij weer zo'n last ineens. Terwijl hij vanaf 6 maand al geen medicijnen meer had. Hebben jullie wel eens een slikfoto enz gehad? Het niet maagklepje zelf is dus echt de boosdoener? Niet ontwikkeld? Sluit niet goed? Of helemaal geen maagklepje?
Helaas is er verder geen onderzoek naar gedaan. De verwachting was dat ze er wel overheen zou groeien. Maar dat lijkt me langzaam aan van niet... Een allergie kan zeker mee spelen. Goed dat jullie daar naar kijken. Misschien kan hij de melk niet goed verteren...
Is het gek dat ik meteen denk: Bel de huisarts(enpost)!! Ik zou me kapot schrikken en allang in het ziekenhuis zijn, maar dat is misschien per persoon verschillend. Jij kent je kind het beste.
Nee hoor dat is niet gek. Doen we elke keer als het zo was. Maar het was bij onze dochter blijkbaar niet ernstig en konden we gewoon de volgende dag naar de huisarts. Maar gewoon altijd bellen
Heb meteen de hap gebeld toen hij bloed spuugde. Daar hebben ze het verhaal aangehoord en gezegd dat het tot de volgende dag kon wachten. Hij was verder alert. Hen wel de hele nacht naast hem gelegen. Afgelopen nacht heeft hij van 0.45 tot 8.15 doorgeslapen, dat is nog nooit gebeurd, meer dan 4 u achter elkaar slapen! Hopelijk is het geen eenmalige actie maar betekent het dat hij nu geen last meer heeft (na 16 maanden). Voel me wel heel schuldig dat we bij 6 maanden de medicijnen hebben afgebouwd want blijkbaar heeft hij daarna altijd nog last gehad van de reflux arm mannetje. Ik hoop zo dat het ongemak nu voorbij is en dat hij structureel door gaat slapen. En dat hij minder hoeft te huilen want over het algemeen huilt hij best veel, wie weet komt hij nu beter in zn vel te zitten...
Jeetje dat is nogal wat! Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je hebt gedaan wat je het beste leek op dat moment. Succes!