Hallo, Hopelijk kan iemand me helpen. Ik geef nu vier weken bv. Heb/had redelijk vlakke tepels, maar aanleggen gaat nu goed. Het enige waar ik last van blijf houden is gevoelige tepels en tussen voedingen steken in mijn borsten. Ik dacht eerst aan spruw, zijn inmiddels vier dagen bezig met behandeling, maar er is bij mij nog geen verbetering merkbaar. Zou het misschien ook iets anders kunnen zijn?
Het klinkt wel als spruw, met name door de steken die je noemt. Hier deden de kuurtjes helaas ook niks. Misschien zou je gentiaanviolet kunnen proberen?
Bedankt voor je reactie! Had ik er misschien bij moeten zetten. Zit nu op de vierde dag met Gentiaan violet.
Is er goed gekeken naar lipriempje en tongriempje van je kindje? Als die kort zijn kun je daardoor ook pijn krijgen.
Maedra, geen idee dat het ook daardoor zou kunnen komen, maar twee weken terug bezoek van lactatiekundige gehad en die zei dat lip- en tongriempje er prima uitzagen.
Had ook extreem gevoelige tepels! En ik heb erg kleine, bijna vlakke, tepels. Ook verkleurden ze wit na de voeding: erg pijnlijk. Even volhouden... Na 2 maanden verdwijnen al je klachten!
Hi Annakijn, Bedankt voor je bemoedigende reactie. We zijn nu 5 weken op weg. Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat m'n klachten met twee maanden minder zullen zijn.
Klinkt idd als spruw. Duurde hier lang voor de steken uit mijn borst weg waren. Gentiaan Violet hielp hier niet voldoende. Uiteindelijk ons met Nystatine en Miconazol behandeld. Ik zelf was toen na 3 weken klachten vrij.
Nou net uitslag van lab onderzoek van moedermelk gehad en het is geen spruw/candida... Twijfel nu echt of ik toch maar zal gaan stoppen, voed nu al bijna zes weken met flinke pijn...