Hoi, iemand tips om een 1 jarige bezig te houden in het vliegtuig? Die van ons is niet op schoot te houden dus dat wordt nog wat, we gaan 9 uur vliegen en hij moet op schoot zitten. Ook past hij niet meer in de bassinett (is tot 9 kilo of zo en 70 cm) dus dat halen we niet meer jammer genoeg. Alle tips zijn welkom!
Lekker het gangpad op en neer wandelen werkt vaak erg goed. Ik heb heel veel gevlogen met de oudste tot hij 3 jaar was, vooral lange vluchten van 12 uur of meer. Maar ik had het voordeel dat hij meestal vrij snel in slaap viel, en werd hij wakker dan was het even aanleggen en hij sliep weer verder.
Wij hebben gevlogen toen Lynn 11 maandjes was. Niet zo'n lange vlucht als jullie, 3 uurtjes. Er waren veel kindjes in het vliegtuig en dat vond ze geweldig. Verder vond ze het leuk door tijdschriften te bladeren, door het gangpad te stappen en ze heeft ook nog geslapen. Neem speelgoed mee wat ze leuk vindt, en wat te knabbelen (zijn ze weer een half uurtje zoet )
Koop een cadeautje dat je na bijv. 2 uurtjes geeft (als goed gedrag/beloning/troost), leuk om uit te pakken en ze hebben iets nieuws om mee te spelen. Neem klein speelgoed mee dat ze leuk vinden en boekjes om samen te lezen. Als het kan een portable DVD-speler met z'n favoriete DVD om te kijken. Sommige maatschappijen verhuren ook spelers, daar zitten ook cartoons op. Z'n slaapzak en/of knuffel/tuttel oid zodat ie lekker kan slapen. En een bassinnet is ook handig voor ze om in te zitten, als hij niet op schoot wil zitten.
Milan hebben we meegenomen toen hij zes maanden was. Maar het was een vliegreis van zo'n vijf uurtjes. Ik denk niet dat je je al te veel zorgen moet maken. Op vakantie gaan is een hele happening voor zo'n kleintje. Alleen op de luchthaven kijken ze al hun ogen uit. Dus het is heel erg vermoeiend. Grote kans dat je kindje in je armen in slaap valt. Probeer er zo onstpannen mogelijk in te zitten, dat komt iedereen ten goede. Wat ik eigenlijk bedoel, is als jij gestressed bent dan voelt je kind dat en is vaak dan ook huilerig/moeilijk. Milan was en is ook geen kind dat graag op schoot zit, maar in het vliegtuig was tie zo vertrokken. Misschien heb je mazzel, ik weet niet waarheen je gaat vliegen, maar als het vliegtuig niet vol zit kun je een extra stoel vragen. Bij inchecken van je bagage even vragen aan de grondstewardess. Ze kunnen dan zo zien of je een extra plekje kunt krijgen voor je kleintje. Een heel fijne vakantie toegewenst!
we zijn dit jaar met tamer naar turkije gegaan met een vlucht van 5 uur. en tamer heeft daar van 4 uurtjes geslapen. en het laatste uur heb ik hem bij zijn vader gezet. bezig houden met speelgoed, boekjes, drinken geven of wwat te eten.
Wij gaan 6 nov ook 3 uurtje vliegen en kaye is dan 14 maanden. Ben erg benieuwd hoe ik dat er vanaf ga brengen! Hij wordt vaak boos als ik hem echt vast hou terwijl hij weg wil Maar ik neem ook gewoon speelgoed mee en boekjes en ik zie het wel hoor laat het over me heen gaan!
PS. we hebben 12 uur heen en 10 uur terug gevlogen zonder problemen (we kregen zelfs complimentjes van pasagiers en stewardessen). Idd zelf zo relaxt mogelijk zijn.
Iman heeft op de heenweg (vlucht van 4 uur) gespeeld op een lege stoel naast me. Op de terugweg was ze helaas reisziek en heeft ze de hele weg doodziek op schoot gezeten overgegeven