opeens weinig aangekomen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anique, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Tot nu toe ging het groeien van Can echt boven verwachting, hij kwam echt met kilo's tegelijk aan, hij was bij de geboorte 2880 en was vorige week alweer 5200 gram, en dat in 7 weken!
    Dus ik vandaag met goede moed weer naar het CB om hem te wegen is hij deze week opeens maar 80 gram aangekomen! 5280 gram weegt hij nu dus..

"Tsja, dat is wel heel weinig" zei die vrouw van het CB..

Ik snap er echt niet van, hij eet 'gewoon goed en plast en poept ook goed... wat kan er aan de hand zijn? :(

2. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Dat kan hoor, als hij eerst heel snel gegroeit is kan hij nu wat minder snel groeien. Als je maar 1 keer er maand zou wegen zou je het niet ontdekken.

Zolang hij goed plast is er niets aan de hand.

3. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He hoi

Ik ging in het begin weekelijks naar het "weeguurtje" van het CB. Erg fijn om in het begin te weten hoe je kindje groeit. Vooral als dat bij Lynn onsjes waren. Ik heb wel gemerkt dat wanneer ze een weekje minder groeide dat ik me meteen zorgen maakte, ondanks het feit dat ze goed dronk.

Ze maakte het dan inderdaad in de weken die volgde het weer goed. En 5280 gram bij 7 weken is echt niet slecht hoor! Die van mij woog dat pas bij 12 weken, maar ja...elk kind zijn of haar eigen tempo. De ene keer hebben ze de energie meer nodig en verbanden ze vast meer!

Laat je niet gek maken hoor!

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kan ook te maken hebben met het tijdstip, misschien net wel/niet schone luier, net gegeten, ed. Dus één weekje zegt niet zo heel veel.

(zegt de weegverslaafde :))

5. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Dewi heeft ook een periode gehad dat ze weinig aankwam.
    Met 4 maanden was ze ook 5600gr. en 3 weken later 5685gr.
    Dus dat zijn maar 85 gr. in zo'n 3 weken tijd, en toch genoeg plasluiers en poepluiers.

Ik schrok hier enorm van (gaf ook bv), en het cb zei ook al ze groeit niet goed, maar daarna ging het weer stukken beter. Ze groeit nog niet enorm hard maar ze volgt netjes de onderste lijn.

Zolang er idd genoeg plasluiers/poepluiers zijn en de kleine vrolijk is, zal het wel goed komen ;)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Rond 4 maanden is er vaak een dip in de groei. Eva was rond die tijd ook maar iets van 50 gram aangekomen, terwijl het daarvoor altijd zo'n 150-250 gram was (dus Kat, bij jou is het ook verklaarbaar. Grappig trouwens, Eva weegt nu ongeveer net zoveel als Dewi ;)). Maar de laatste keer (een maand later) weer 120 gram per week. Het cb vond het trouwens ook weinig, die 50 gram en ik moest haar maar wat vaker aanleggen. Heb ik niet gedaan, Eva kwam in die periode vaak maar 4x voor een voeding en dat heb ik zo gelaten. Andere dingen waren gewoon even interessanter.

Maar 80 gram is nog gewoon netjes. Zolang je kindje alert is en genoeg plast, hoef je je geen zorgen te maken.

Deel Deze Pagina