Heel herkenbaar hoor! Ik heb 2 dames 1 van 7 jaar en 1 van 5 maanden. Ik heb voor m'n jongste geboren werd af en toe goed gefeest. Had ik gewoon behoefte aan en m'n dochter was bij haar vader. Nu met m'n nieuwe vriend ga ik af en toe ook nog op stap, niet me meer helemaal kapot zuipen en dansen haha maar wel lekker cocktailtje op terras. Ff geen moeder verantwoordelijkheden maar ff mezelf. Heerlijk!
Mijn relaas is geen onzin, jij vindt dat onzin. Als jij nu happy bent met het leven wat je leidt, dan is dat top natuurlijk! Ik ben dat ook en zou het niet anders gewild hebben. Maar ik hoor heel veel verhalen van vrouwen die jong moeder zijn geworden en het gevoel hebben 'niet geleefd' te hebben of daar nu geen tijd meer voor hebben. Nou, vrijetijdsbesteding, vriendschap e.d. is van alle leeftijden! En ik hoef op mijn 40+ niet meer naar de disco, op mijn 25e lagen mijn pannen te roesten in de kast en was ik een echte kroegtijger (samen met mijn man, met wie ik al ongeveer 20 jaar samen was voordat er een kind kwam)..Ik hoef dat nu niet meer. Ik wil dat niet eens meer. Ik heb koffiedates met vriendinnen en ga naar lunchconcerten met mijn man. How boring zal diegene die 15 jaar jonger is dan ik denken. Als je een goed vangnet hebt en ouders om de hoek die graag oppassen, scheelt dat denk ik wel. Ik heb niet het idee dat ts dat heeft en eens lekker los kan gaan met vriendinnen uit haar woonplaats. Dat vind ik wel behoorlijk jammer als je 25 (gokje) bent.
Dank voor alle reacties, ben blij dat dit herkenbaar is. Ben dus niet gek oid. Het is ook gewoon jammer dat de vrienden van vroeger ver weg wonen, die mis ik nog steeds. Een vriend die je niet van jongs af kent is toch anders dan vrienden die je al vanaf de basisschool en VO hebt. Zal eens kijken als mn ongi weer komt of ik dan erg teleurgesteld ben of ik zwanger ben of niet, dan kan ik altijd weer de pil nemen. heb het met manlief erover gehad en besloten om wat minder hard te sparen (we willen een groter huis met garage en grote tuin). Dan maar iets later verhuizen, nu genieten is ook erg belangrijk. Natuurlijk kun je ook later aan kinderen beginnen maar moedergevoelens kunnen heel sterk zijn, het voelde op dat moment gewoon goed, als de juiste tijd. Kreeg onze dochter overigens toen ik 26 was, dat vind ik op zich niet heel jong. Vanmiddag lekker geshopt, wat hippe dingen gekocht Misschien een idee om per provincie clubjes te maken van meiden die int zelfde schuitje zitten?
Ben nu 28. Schoonouders willen wel 1x per week oppassen maar ze zijn van de oude stempel en gaan niet oppassen als wij eens flink de bloemetjes buiten willen zetten We pikken weleens een hotelletje samen, een keer of 6 per jaar uit eten enz. Doen ook gewoon vliegvakanties, nu kan het nog. Maar altijd met manlief of vrienden van manlief. Op zich zijn dat ook mijn vrienden wel maar ben daar niet zo close mee dat ik me helemaal laat gaan en ze hebben een heel andere achtergrond dan ik. Overigens drink ik geen alcohol, met 56 kg en 1,74m komt dat vaak te hard binnen, word al na 1 glaasje draaierig en val meteen in slaap, haha
Ik begrijp je gevoel wel hoor! Maar hebben de vrienden van je man geen vriendinnen/vrouwen? Misschien is het wel eens leuk om een 'feestje' te geven met alle vrienden!?
We geven best vaak feestjes, met pasen, hemelvaart, vanavond ook. Ook zie ik ze vaak met verjaardagen enz. Het zijn wel hechte vrienden maar ik bedoel vooral een hele close vriendin waarmee je echt alles deelt, die heb ik hier helaas niet. Had dat eerst wel maar sinds die vriendin een vriend heeft is dat niet zo close meer omdat ze erg jaloers is, toen ik bij de eerste ontmoeting een tijdje met hem heb staan praten was ze erg boos en jaloers terwijl daar echt geen reden toe was. En nu houdt ze me op afstand. Misschien heeft ze er ook niet zoveel behoefte meer aan nu ze zelf een serieuze relatie heeft. Wat is het gekste/stomste wat jullie ooit uitgehaald hebben?