Brie (de gewone) wel. Boerenbrie, of met een stickertje "au lait cru", die niet. Pate mag je een kleine hoeveelheid per week. Moet je ff googlen, ik ben geen pate-eter, dus dat durf ik niet te zegggen.
Brie (uit de supermarkt) is geen enkel probleem, paté adviseren ze maximaal 1 boterham per dag. En komkommer ben ik idd ook gek op nou! En alles op stokbrood, zoveel lekkerder dan normaal brood En Appels! Ik wist niet dat ik echt een favoriete appel kon hebben maar ben super fan van de Kanzi appels nu!
vettige kost: friet, worstenbroodjes, ... En heel raar: bananen (t wordt een aapje denk ik) lust ik normaal ECHT niet
Oh ja en eerste WALGDE ik van spare-ribs (sowieso varkensvlees), maar vind het nu wel errug smakelijk
bij de eerste: -Vanilleyoghurt met eierkoek(schaaltje vanilleyoghurt en 1 eierkoek, telkens de vanilleyoghurt erop scheppen en er weer af eten.) -Boterhamworst Nu -Weer vanilleyoghurt, maar dan zonder eierkoek -Weer boterhamworst, maar wel minder erg. -Salami is nu favoriet. -Restje aardappelanders(man houdt er standaard rekening mee, dat als we dat eten, er wat over moet blijven voor de volgende dag, zodat ik dat tussen de middag op kan eten) -Broodkapjes met pindakaas en melk-hagelslag(ben echt teleurgesteld als mijn man in zijn automatisme de kapjes weggooit, vanmorgen zelfs vanuit bed geroepen dat hij de kapjes niet weg mocht gooien) -anijshagel mmmm Nu ga ik een schaaltje vanilleyoghurt opeten mmmmmm
die brie van president, of mag die niet? Aangezien ze vroeger alles mochten eten, kwa filet american en brie etc. Waarom nu opeens niet meer eigelijk? Bij Sylvana, had ik een voorkeur voor pizza. Nu alles wat op en af loopt. xD
@Nickleback, Rauw vlees (americain, rosbief ed) en rauwe ongewassen groenten mag je niet eten voor toxoplasmose. Rauwemelkse kazen/rauwe eieren (chocomousse, zelfgemaakte mayo) mag je niet eten voor listeria.
Over paté: Vitamina A speelt een belangrijke rol bij de groei en een goede vitamine A-voorziening tijdens de zwangerschap is daarom van groot belang. De aanbeveling voor vitamine A is tijdens de zwangerschap verhoogd van 800 naar 1.000 microgram per dag. Een te hoge inname van vitamine A kan in de vroege zwangerschap de vrucht beschadigen bij daarvoor gevoelige vrouwen. Omdat lever grote hoeveelheden vitamine A kan bevatten, raadt de Gezondheidsraad zwangere vrouwen af om lever te eten. Zo bevat 100 gram lever al 11.000 microgram vitamine A, ver boven de veilige bovengrens van 3000 microgram per dag. Matig gebruik van leverproducten levert tijdens de zwangerschap geen problemen op, mits het niet wordt gecombineerd met een multivitaminesupplement met vitamine A. Een sneetje leverpastei bevat 350 microgram vitamine A. Mogelijk vanwege de waarschuwingen voor vitamine A halen zwangere vrouwen vaak niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 1000 microgram vitamine A per dag. Uit de Voedselconsumptiepeiling uit 1998 blijkt dat de gemiddelde inname tijdens de zwangerschap 829 microgram vitamine A per dag is. Ook een tekort kan schadelijk zijn: vitamine A is essentieel voor een goede ontwikkeling van de foetus. Het is dus belangrijk om niet té voorzichtig te zijn met de inname van vitamine A.
Ik heb het met een aantal dingen maar wisselt ook erg ! In het begon at ik me gek aan appels! Toen een paar weken weer niet en nu gaan ze er ook weer goed in ! Lekker stokbroodjes hmm. Of vette hap heerlijk! Maar niet te vaak hoor En zoals vandaag heb ik een salade gemaakt heb ik al een paar dagen trek in. Smaakt zo lekker En chipjes gaan er ook te goed in ! Maar ben nog maae 3 kg aangekomen dus eet toch wel gezond genoeg
Ik had bij de eerste zin in: - van die stokjes met zoutkorrels erop van bolletje (ik wilde ze zo graag eten (maar het is natuurlijk niet goed voor je gewicht) dat mijn man na 2 weken zei: Weet je wat? Ik verstop die bak met stokjes en dan mag je 2 avonden per week stokjes, dan zal ik ze pakken, want anders is het niet gezond) - verse jus d' orange (die perste mijn man elke morgen voor me bij het ontbijt) - rooibosthee - napoleons (van die citroen) - druiven... die lustte ik nooit graag, maar opeens.... Nu heb ik zin in: - gerookte zalm (maar dat mag niet, dus die komt er ook niet in) - brie (die mag ik een paar toostjes op één avond in de week, het is wel de 'goede' brie) - weer die stokjes, geld de zelfde afspraak voor als bij de eerste - nectarines/perzikken (maar die zijn er helaas nu niet echt, dus die eet ik niet veel) - peren
Geen zwangerschapscravings tot dusverre! Kan dat ook? Wel meer zin dan normaal in zuivelproducten, maar niet heel fanatiek.
nu: filet american!! maar dat at ik ook best veel.. en gerookte zalm at ik ook al heel veel dus niet doordat ik zwanger ben dat ik dat dan wil ofzo. verder lekker vers fruit heel de zwangerschap, lekker veel verse groenten!
Ik had de eerste drie maanden een onstilbare trek in mayonaise! Ik ben zelfs een restaurant uitgelopen omdat ze geen mayo hadden (ff naar de supermarkt ernaast, pot mayo gekocht, lepel gevraagd en héérlijk zitten smullen van mayo bij mijn kip en frietjes)! Dus patat met mayo, aardappelen met mayo, alle vlees met mayo, macaroni met mayo, noodles met mayo... gelukkig is dat nu over! Kan bijna geen mayo meer zien! Verder gekookt ei, Taksi, gekookte gelderse (op een knackebrodje met mayo), frietjes, bitterballen, appels... Vandaag een hele bak blauwe bessen opgegeten en een halve bak aardbeien (gezond hè). Maar vooral vaak ergens zin in en als het dan voor me staat ineens geen honger meer. Erg frustrerend als je net een uur in de keuken hebt gestaan.
het wisselt eigenlijk een beetje... in het begin kon je me echt wakker maken voor tosti's met ketchup. nu heb ik voornamelijk trek in bartjes met fillet american, maar helaas maar zin in roomijs is ook sterk, en warm stokbroodje met kaas. oh en vers geperste sinasappelsap! en de aardbeien van vorige week waren ook binnen een uur op maar echt zin heb ik toch echt wel in een bartje (of eigenlijk elk broodje) met fillet american