Ik heb afgelopen Zondag bij een vriendin van 3 tot 7 in de tuin gezeten, ik heb mijn gezicht 3 keer ingesmeerd met factor 15, nou heb ik al vanaf zondag een paar rode vlekken in m'n gezicht, het zit meer onder mijn ogen, hopelijk is het 'gewoon' verbrand en gaat het snel weer weg, ik heb voor de zekerheid de dokterassistante gebeld, zei adviseerd me om z.v.m uit de zon te blijven en om een hogere factor zonnebrandcreme te gebruiken en eventueel een petje op te doen.. Ik ga morgen denk toch een afspraak maken bij de dokter voor de zekerheid. Het kan een zonneallergie zijn zei de assistante. Ben wel bang dat het zwangerschapsmasker is en het niet meer weggaat. Hebben jullie nog een idee wat het zou kunnen zijn of tips waardoor het misschien sneller weg kan gaan of iig minder kan worden?
Tja lastig. Als het een zwangerschapsmasker is heb je pech. En moet je nu echt heel goed smeren met een hoge factor en uit de directe zon blijven. 15 is echt veel te laag. Ik denk dat je er weinig aan kunt doen om het weg te laten trekken, maar misschien helpt PCL creme?
Ik heb altijd een droge huid en nu met de zwangerschap helemaal. Mijn gezicht was altijd al erg droog en is nu compleet uitgedroogd. Gevolg: rode plekken in mijn gezicht die ook jeuken. Nog vaker smeren dan ik al deed helpt bij mij. Kan het niet uitgedroogd zijn bij jou? Door het in de zon zitten heb je misschien net dat extra zetje gegeven tot helemaal uitgedroogd. En het weer helpt in dat opzicht ook niet echt mee, het is echt nog wel schraal weer met de eerste zonnestralen en de wind erbij.
Ik denk idd een hogere factor smeren.Je zou er ect wat Calendula creme op kunnen smeren want dit wil ook nogal eens verzachten.Ik denk dat het wel weg zal trekken en niet direct blijvende pigmentvlekken zal geven. Succes.
@Kimba, Ja dat zal ik zeker doen, ga wel voor factor 50 kijken en een petje dragen voor de zekerheid. @Greyhound, Ja dat is zo, ja mijn huid is wel wat droog idd dus dat zou best kunnen. @Anouk2005, Ok dankje, ik zal eens kijken voor een creme.
Ik weet niet hoe lang je zwanger bent, maar door een zwangerschapshormoon maak je meer pigment aan. Je krijgt hierdoor vlekken in je gezicht en ditzelfde hormoon zorgt er ook voor, dat je tepels donkerder van kleur worden. Dit gebeurt naar mijn weten zo rond de 13/14 weken, maar weet niet of dat eerder ook al gebeurt. Als het pigmentvlekken zijn, dan verdwijnen ze na de zwangerschap vanzelf.
@dinh, Ik ben 16 weken zwanger, ben vanmiddag bij de dokter geweest en het was niks ergs, alleen uitslag van de zon, voortaan dus beter smeren en een petje op en natuurlijk zo min mogelijk in de zon zitten tussen 11 en 3.