Poliklinishe bevallen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantal1984, 14 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi Hoi

Weten jullie misschien of je je van te voren al moet aanmelden in het ziekenhuis dat je daar wilt bevallen of doet je VK dat..... Vergeet het telkens te vragen :)

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gaat via je VK.

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ja idd gaat het volgens mij via de VK.

4. chantal1984

Oke tnx.... :D

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je krijgt van je vk op een gegeven moment papieren mee, maar je moet je wel zelf inschrijven in het ziekenhuis dat is niet iets wat je vk doet.

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    ik wist niet dat je papieren kreeg? dacht dat je je niet hoefde aan te melden enzo..
    Er is mij nog niks over verteld in ieder geval. of is dat allemaal pas op het einde?

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik moest zelf gewoon ff bellen met het ziekenhuis van mijn keuze

8. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik kreeg ook formulieren mee van de vk die ik moest op sturen naar het ziekenhuis

9. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    ik ook ;)

10. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    goh mijn vk heeft ook niets gezegd?! DAcht ook dat dat via de vk liep. Of verschilt het misschien per stad/regio? Toch even vragen dus bij volgende bezoek....

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    31 weken is ook nog vroeg hoor. Je hebt nog tijd zat.

12. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    je moet je zelf aanmelden/inschrijven bij het ziekenhuis hoor...en daarna kun je het doorgeven aan je vk dat je dat gedaan hebt. Zodra je dan zover bent en je richting ziekenhuis zou moeten legt je VK hiermee het contact.

13. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    als je in de randstad woont is zo voreg mogelijk juist wel beter..kunnen ze je meteen ook vertellen of er al veel inschrijvingen zijn voor die periode...misschien dat je dan nog uit zou moeten/kunnen wijken naar een ander ziekenhuis

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    beste is dan om je toch maar even in te schrijven in het ziekenhuis wanneer de vermoedelijke bevallingsdatum ongeveer is....niemand kan vantevoren weten wanneer die gaat bevallen maar het is gewoon ter indicatie hoeveel bevallingen ze ongeveer kunnen verwachten...

en het zal wel eens voor zijn gekomen dat iemand zich moest inschrijven in een ander ziekenhuis, maar over het algemeen beval je gewoon in je eigen streekziekenhuis....

succes

15. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm medische indicatie van mijn vorige zwangerschap ( keizersnede)
    Ik dacht dat gaat wel automatisch maar ik zal het voor de zekerheid eens navragen bij mijn VK.
    Ik loop tot week 36 gewoon bij de VK ( gelukkig) en daarna ga ik naar een gyn een beetje verwarrend maar mijn Vk is gewoon lekker bij mijn bevalling aanwezig.

xxx jet

16. Michelle20

Michelle20 Actief lid

3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik moest bij mijn eerste als ik 30 weken was een bed reserveren in het ziekenhuis dus de vk deed dat niet!

Ik kreeg GEEN papieren mee en kon me gewoon zo inschrijven met pondskaartje en en andere gegevens en gegevens van de vk.

Dus van te voren aanmelden... maar jaaa ik weet niet of dat kan verschillen per woonplaats?

17. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik woon in Amsterdam. En heb aangegeven dat ik poliklinisch wil bevallen. En ik hoef niets met het ziekenhuis te regelen.
    Vorige keer hoefde ik het ook niet, alleen ik werd op het laatste moment medisch en was onder behandeling van de gyneacoloog van die ziekenhuis.

Het is trouwens in A'dam wel zo dat de vk op het moment van bevalling naar het ziekenhuis belt en kijkt of er kamers vrij zijn. Zo niet moet je naar een andere ziekenhuis. Maar dat wordt dus pas op het laatst gekeken of je dus terecht kunt in het ziekenhuis van je 1'ste keuze. En je hebt natuurlijk wel het "voordeel" dat je keus hebt uit meer dan 4 ziekenhuizen.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik hoef me ook niet aan te melden. Het is zelfs zo, dat ik op het laatste moment nog mag beslissen of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Mocht ik tijdens de weeën naar het ziekenhuis willen, dan neemt de vk op dat moment contact met hun op..

19. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    Bij ons in Breda hetzelfde als Gul en Loetje

20. chantal1984

Ik heb net het ziekenhuis gebeld waar ik wil gaan bevallen ( en ik ben pas 27 weken ) en ze zei dat als je poliklinische wilt bevallen dat dat per regio verschild of de vk dit voor je regelt of niet ik heb me maar meteen even ingeschreven want ze vinden het wel belangrijk om te weten...

In ieder geval wel bedankt voor jullie reacties :D

Deel Deze Pagina