Ik vind het prima dat er collectebussen staan in de winkels, dan kun je zelf beslissen of je wat doneert. Ik vind het vervelend dat ze aan je deur komen met de vraag of je wilt doneren. Als ze in de stad staan en je aan proberen te spreken vind ik het nog veel vervelender, ga ik ze toch proberen te ontwijken. Nou zitten wij net even lekker met z'n drietjes te lunchen op een terras, komen ze daar ook al collecteren. Die man komt zelf nog een keer terug bij ons tafeltje (gaven niets de eerste keer, tweede keer trouwens ook niet) omdat hij blijkbaar was vergeten dat hij al was geweest (of dacht misschien lukt het nu wel). Maar dat vind ik helemaal vervelend. Als ik even lekker gezellig wil lunchen met het gezin, vind het helemaal niet leuk als ze je daar ook nog komen lastigvallen. Had het in Nederland ook nog nooit meegemaakt dat ze je voor iets komen lastigvallen op een terras. Wat vinden jullie daar nou van? Als je lekker rustig zit te lunchen. Vind je het dan kunnen dat ze daar ook nog komen collecteren of vinden jullie het collecteren in winkels, aan de deur en in winkelstraten ook wel genoeg (dat het niet ook nog nodig is om daar terrassen voor op te gaan)
Wat brutaal. Daar zou ik dus helemaal niet blij mee zijn. Logisch dat jullie niks gaven, dit vind ik echt té ver gaan!
Nee dat zou ik ook niet fjin vinden. Op het terras moeten ze je gewoon met rust laten hoor. Kan me ook voorstellen dat je als eigenaar van een horecagelegenheid hier niet blij mee bent. Maar wat ik nog erger vind dan collectebussen zijn van die acties dat je meteen per maand lid moet worden voor een x bedrag..
hou ik ook echt niet van. Gebeurd hier ook weleens, maar er is nooit iemand van het betreffende restaurant/cafe die er wat van zegt. Ik vind het trouwens ook maar niks als er iemand muziek staat te maken (tenminste dat noemen zij muziek) en dan ook op het terras komen om geld te vragen. Als je nou goed kon spelen oke, maar het lijkt gewoon nergens op (mijn dochter kan het zelfs beter)
Viel me nu ook op dat een van de serveerster langs de man afliep en er niets van zei. Ik zou het niet fijn vinden als mijn gasten zo lastig gevallen zouden worden.
Het boeit me nou echt niet. Ik geef wat of ik zeg nee bedankt en klaar. Als ik me daar al druk om moet maken.
Ik zou het wel irritant vinden, moet ook zeggen dat ik vaak de deur niet open doe. Ik stort wel wat als ik het nodig vind om wat te geven. Ik word telefonisch ook constant lastig gevallen voor sponsoringen en vermeldingen.
ik heb jaren in een horeca bedrijf gewerkt en bij ons mocht alleen het ''leger des hels'' lopen, die man komt al zo'n 20 jaar bij die zaak en andere worden weg gestuurd helemaal als ze het ongevraagd deden. nu heb je ook van die leuke muzikanten:x en die werden helemaal niet toegelaten ik heb zelf ooit een uitsmijter uit een andere kroeg laten komen omdat zo'n vent niet weg wou.
Aan de deur en in winkels vind ik het niet vervelend, maar op een terras wel. Wat ik nog irritanter vind zijn die muzikanten, die eerst naast je tafel zo'n takke herrie maken dat je elkaar niet meer kan verstaan, en daarna ook nog geld durven te vragen.
Ik gooi er ook 50 cent in en weg is die weer Niet druk om maken helpt toch niks,, mensen zijn deze tijd gewoon erg brutaal vind ik.
Hahahahahaaa ja sorry ik zag dat even in mijn hoofd gebeuren Maar inderdaad dat is wel het top punt he! Haha je zou kunnen zeggen 'Nee bedankt als ik herrie wil zou ik het gratis ook wel kunnen krijgen'
Tja, heel irritant allemaal! Paar weken geleden zat ik op een terrasje met een vriendin en toen kwam er eerst een soort van carnavals-fanfarekorps (in boerenkiel) langs en die bleef luidruchtig spelen voor ons terrasje. Op zich nog wel gezellig. Maar daar achteraan liepen dus een stoet collectanten. Die kwamen aan het terras collecteren voor de Nederlandse Hartstichting. De eerste collectant gaven we wat geld.... Helaas bleef het niet bij 1, niet bij 2, maar zijn er 7 dames aan ons tafeltje geweest met driftig rond zwaaiende collectebusjes. Kijk daar gaat de lol dan wel vanaf. Omdat we lekker de hele middag in het zonnetje zaten en de fanfare en de collectanten blijkbaar een rondje liepen hebben we ze 2 keer gezien.