Open baarmodermond?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jufffie, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Vandaag ben ik onderzocht door een arts.ass. en die vertelde mij dat mn baarmoedermond een beetje open is door het bloedverlies...
    Eergister vertelde juist mn eigen gyn. dat mn baarmodermond 4 cm lang is!

    Is het gevaarlijk een open baarmoedermond?
    Hij vertelde mij ook dat alles wat ik nu meemaak aanduidt op een vroeggeboorte. Hij heeft mij zo bang gemaakt en ben huilend weggegaan.

    Wat zit achter de baarmoedermond/hals? Een dikke laag baarmoederwand of gelijk de vliezen al?

    Ik trek het niet meer...
     
  2. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Als je je zo ongerust maakt waarom bel je de gyn dan niet even ?

    Ik kan je in elk geval geen antwoord geven op je vragen.
     
  3. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Mijn gyn. heeft nachtdienst!

    verder kunnen ze niks voor me doen!
     
  4. gigi

    gigi Actief lid

    als ik jou was zou ik mijn vragen even op papier zetten en bellen voor een telefonisch consult.... met de "echte Gyn" dat ze je huilend weg hebben laten gaan...?

    in de baarmoedermond zit de slijmprop en daar achter de vliezen.

    sterkte en...bellen!

    gr. Gigi
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je hoeft dit niet perse aan je eigen gynaecoloog te vragen. Er werken meer gynaecologen in het ziekenhuis.
    Als jij uitleg kan geven wat de metingen waren, (kunnen ze trouwens ook in je dossier opzoeken) dan kan één van de gynaecologen je uitleg geven.

    Schrijf je vragen even op en bel.

    Kwebbel
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    ik heb wel eens gehoord dat een open baarmoedermond idd kan leiden tot een vroeggeboorte, maar ook dat ze dat kunnen tegengaan met een ring.
    Kun je niemand anders bereiken? ben je alleen onder behandeling van een gyn of ook een vk?
    Ik zou zo echt niet het weekend ingaan meid gewoon bellen.
    Ze kunnen je toch niet huilend weg laten gaan.
    sterkte meid en echt doen hoor gewoon nog een keer bellen.
     
  7. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Ik heb het ook.... mijn baarmoedermond is nog maar 1,5 centimeter lang en het tuutje van de mond is ook open (door teveel aan harde buiken).

    Mij is uitgelegd dat je een binnenste ring heb en een buitenste ring van de baarmoedermond. Aan de kant van het kindje zit het bij mij nog potdicht. Ze hebben het met een inwendige echo gecheckt en het was nog 55 mm dik. Als je het niet vertrouwd, vraag dan bij je eigen gynaecoloog een inwendige echo aan.

    Sterkte!
     
  8. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Dank je wel voor jullie antwoord.
    Dezelfde avond ben ik opgenomen en heb daar een paar dagen gelegen.
    Toch ben ik niet veel wijzer van geworden.
    Ik moet me zien te overleven tot week 26!
    Wat een onzekerheid!
     
  9. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Juffie... dat kan ik me voorstellen. Ik hem ook met 25 weken 2 dagen doorgebracht in het ziekenhuis om die reden. (deels verstreken baarmoedermond en 1 cm ontsluiting in baarmoedermond)
    Waarom ben je precies opgenomen? Alleen vanwege de open baarmoedermond of was er nog meer aan de hand?

    Mij is verteld dat ik een iets grotere kans heb op een vroeggeboorte, maar dat ik me geen zorgen moet maken dat het eerder dan 34 weken komt. Nu ben ik de magische grens van 28 weken voorbij en dat geeft wel veel rust.

    Sterkte!

    (Oh ja, ik neem aan dat je direct gestopt bent met werken?)
     
  10. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    appeltje,

    Idd ik ben al gestopt met werken en heb nu vakantie. Voorlopig geen werk meer voor mij!

    Hier heb je een verslag wat ik bij decemberbevallingslijst had getikt.

     

Deel Deze Pagina