hoge bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door missyb, 28 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Hoi ik had vanmorgen bij de verloskundige een bloedruk van 122/94 is dit te hoog?
    zo ja waar moet ik om denken qua eten kan een patatje met wel?
    kan ik wel vliegen?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Babylover,

de bloeddruk is wel wat hoog, maar niet te hoog. Als het goed is heeft je vk al wat klachten als hoofdpijn aan je uitgevraagd. En ze heeft het met een electrische bloeddrukmeter gemeten he? Die kan nog wel eens onnauwkeurig zijn. Als ze had getwijfeld had ze het wel met de hand over gemeten, dus niet druk om maken verder. Je kunt er verder ook zelf niet veel aan doen. Lekker dat patatje eten hoor en zoute drop bijvoorbeeld mag ook gewoon hebben (in een normale hoeveelheid dan he, maar dat geldt voor alles). En vliegen mag je ook, als je je zwangerschapskaart maar meeneemt. Dat moet iedere zwangere vrouw doen die naar het buitenland gaat. Let op de klachten die je vk waarschijnlijk heeft uitgelegd. Als je die krijgt moet je haar even bellen.

Groetjes Brigitte

3. missyb

missyb Niet meer actief

Ja mijn bloeddruk is met een elektrische pompje gemeten.
    kan het ook zijn omdat ik nu een beetje stress heb dat mijn bloeddruk wat hoger lag, of gewoon als ik zenuwachtig ben?
    de verloskundige vroeg of ik me wel goed voelde , en hoofd pijn heb ik niet echt veel vocht vast houden alleen in de onder benen maar valt ook mee.
    hij zij wel dat ik niet te veel zoute producten mocht eten
    kan ik ook zelf mijn bloeddruk meten? doormiddel van mijn hartslag.
    en heb je met een hoge bloeddruk niet meer kans op proppen in het bloed?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Wanneer je stress hebt of je bent zenuwachtig of je hebt een hele drukke dag gehad, kan je bloeddruk ook wat hoger zijn. Dat is dan vaak eenmalig.
    Zelf kun je je bloeddruk niet meten en ik wil je aanraden ook geen bloeddrukmeter aan te schaffen. Je gebruikt deze toch niet zoals het hoort en je kunt er zelf geen oordeel over vellen. Je raakt er misschien alleen maar gestresst van en dat is zeker niet goed voor je bloeddruk.
    Zolang je je dus inderdaad niet ziek voelt en je hebt geen hoofdpijn of houdtovermatig vocht vast, moet je je niet druk maken.
    En wat betreft bloedstolseltjes; de kans is alleen aanwezig wanneer je bloeddruk veel te hoog is en er nog meer dingen niet goed zijn met je. Dus daar ook niet druk om maken.
    Bij twijfel of je maakt je toch ineens ongerust bel je de verloskundige gewoon op.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina