Open baarmoedermond...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jufffie, 13 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Vandaag ben ik onderzocht door een arts.ass. en die vertelde mij dat mn baarmoedermond een beetje open is door het bloedverlies...
    Eergister vertelde juist mn eigen gyn. dat mn baarmodermond 4 cm lang is!

    Is het gevaarlijk een open baarmoedermond?
    Hij vertelde mij ook dat alles wat ik nu meemaak aanduidt op een vroeggeboorte. Hij heeft mij zo bang gemaakt en ben huilend weggegaan.

    Wat zit achter de baarmoedermond/hals? Een dikke laag baarmoederwand of gelijk de vliezen al?

    Ik trek het niet meer...
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Juffie,

    niet zo netjes van de ass om je zo overstuur te laten gaan. Hij kan eigenlijk helemaal niet zeggen dat het duidt op een vroeggeboorte. Soms zijn er wel eens symptomen die erbij kunnen horen, maar dat hoeft helemaal niet. De baarmoedermond kan een klein stukje open zijn terwijl de baarmoedermond nog wel gewoon lang is, net als bij jou. Dit kan komen door voorweeen/harde buiken, bloedverlies, een litteken aan je baarmoedermond of een dreigende vroeggeboorte. Het kan vanalles zijn. Ik denk dat hij jou hele verhaal bij elkaar niet helemaal vertrouwde en je dit wilde vertellen, zodat je wet wat er in het ergste geval kan gebeuren. En hij wrs wil ook een verklaring zoeken voor je klachten.
    Ik ken niet je hele verhaal natuurlijk en niet je medische achtergrond en kan je dus ook niet garanderen dat hij geen gelijk heeft, we moeten met alles rekening houden, want op zich zegt een arts niet voor niets iets, maar weet wel dat er een heleboel zwangere vrouwen die mét of zónder het te weten rondlopen met wat ontsluiting. (als je met je vinger in het tuutje zou gaan kom je in principe inderdaad op de vliezen) En die kunnen zelfs gewoon overtijd lopen! Dus ik zou me niet meteen zorgen maken hoor. Houd jezelf maar even rustig komende tijd en bel anders de gyn nog even op om je het een en ander nog eens duidelijk uit te laten leggen. Wellicht ben je dan wat meer gerustgesteld.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Jufffie

    Jufffie Niet meer actief

    Dank je wel voor je antwoord.
    Dezelfde avond ben ik opgenomen en heb daar een paar dagen gelegen ivm hevige bloedverlies!



    Ik kreeg van een lid dit te horen/lezen, klopt dit?

     
  4. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hio juffie,

    Ja dat klopt wat daar staat beschreven. je kan hier altijd naar vragen bij je gynaecoloog.

    Imke
     

Deel Deze Pagina