Open baarmoedermond

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ToyaAp, 15 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Hoi dames!

D.m.v. ovulatietestjes en ovulatiepijn heb ik het idee dat ik in mijn vruchtbare periode zit (nog wat onduidelijk, maar probeer mn ei te vinden).
    Nu voelde ik per toeval vanmorgen dat mijn baarmoedermond hoog zit, zacht aanvoelt en open staat. Toen ging bij mij een belletje rinkelen.
    Aangezien ik weet dat je baarmoedermond verandert gedurende de cyclus, ben ik benieuwd hoelang dit duurt.

Nu is mijn vraag of iemand hier meer over weet over hoelang dit zo blijft en of dit idd met mn vruchtbare periode te maken heeft?
    hoop namelijk dat dat vanavond nog steeds zo is, zodat we goed kunnen klussen :p niet dat vanavond alles weer potdicht zit en alle zwemmers weer de andere kant op moeten :D

2. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Niemand?? :(

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Volgens mij duurt dat wel even. Ik merkte dat het steeds zachter werd. En als ie op z'n zachtst is dan is het ovulatie tijd. Geloof dat ie daarna vrij snel weer dicht gaat. Nu checkte ik dat bij de laatste ronde elke keer als ik naar de wc ging en ging douchen.

Was trouwens de eerste ronde dat ik dat deed in combinatie met ovulatietesten.

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Volgens mijn gynaecoloog is er geen pijl op te trekken en kan de stand elk moment weer anders zijn. Ik denk dat je pas echt een patroon kunt ontdekken als je structureel je baarmoedermond/hoogte checkt.

Even een ander vraagje, hoe kun je in godsnaam "per toeval" voelen dat je baarmoedermond open staat?:p

5. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Hmm oke!:)

HAhaha voor als je het echt wilt weten: ik stond onder de douche en moest denken aan mijn eerste zwangerschap. Ik d8 eraan dat ik nog weet dat mijn baarmoedermond erg hoog zat toen, hard en gesloten was.
    Dus meteen daarna d8 ik: ik ga eens voelen hoe het er nu mee zit :p:p:p
    Zodoende;)

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb regelmatig mn baarmoedermond gevoeld, maar eerlijk gezegd de stand en hardheid veranderd zo continu dat ik er nooit wijs uit ben geworden. Wat wel duidelijk was is dat rond mn ei er ineens veel doorzichtig rekbaar slijm aan mn vinger bleef hangen, misschien daar eens meer op letten

7. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Ja daar zit ik momenteel dus ook mee. Aangezien we zondag en gister geklust hebben zitten er toch resten sperma bij, dus wat mijn slijm betreft kan ik daar geen duidelijke pijl op trekken:)

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb dat voelen gedaan toen ik zwanger wilde worden van mijn 3e, gecombineerd met temperaturen en keek daarbij idd ook altijd naar het slijm.

Zacht en open was meestal 1-2 dagen voor eisprong (veel glibberig/waterig slijm had ik dan al een paar dagen daarvoor), daarna niet meer. Ik voel tegenwoordig nog wel eens mijn baarmoedermond om te checken of draadjes van spiraal nog voel. Af en toe staat die dan open en dat kan ik ook altijd wel relateren aan of eisprong of menstruatie (binnen 1-2 dagen)...

De hoogte van baarmoeder kon/kan ik overigens weinig over zeggen, dat varieert de hele tijd.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier is het elke dag anders, zelfs zonder eisprong... geen pijl op te trekken dus :)

10. Wish88

Wish88 Bekend lid

31 jan 2014
    893
    0
    16
    ik lees mee :) heb zelf ook gevoeld maar word er niks wijzer uit ahah

Deel Deze Pagina