Hallo, Mijn zoontje van 2,5 kwijlt enorm veel. Nu vraag ik mij een beetje af hoe dit komt en hoe het over kan gaan. Hij heeft al zijn tanden en kiezen al! Dit had hij met 2 jaar al. Hij is ongeveer vier maanden geleden heel hard gevallen waarbij hij op 4 plekken zijn tanden door zijn lip had. Bij zijn onderlip een grote scheur maar bij de EHBO hebben ze niets gedaan. Hij heeft hier helaas en lelijk litteken aan overgehouden. Zijn lippen sluiten wel op elkaar aan. Verder is het een enorme prater en staat zijn mond bijna niet stil! Heb op internet gelezen dat het ook door een speentje kan komen. Deze krijgt hij vanaf een maand of 9 alleen bij het slapen en als hij eenmaal is ingeslapen is hij er meestal uit. Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Naar dokter of CB of logopediste? De bedoeling is dat we nadat we in augustus op vakantie zijn geweest gaan stoppen met het speentje. Gr. Maaike
Zoonlief had het hier ook. Bij de logopediste geweest en die zei dat het echt door de speen kwam, dit moest gelijk stoppen en ik kreeg oefeningen mee om zijn mondspieren en tong goed te laten werken ( denk hierbij aan bv blazen door een rietje en gekke gezichten trekken, tong naar neus proberen te doen ect) Speen could turkey afgeleerd en binnen en maand was het kwijlen over.
Sluit me bij bovenstaande aan. Zie het veel bij kindjes die speen gebruiken. Mijn zoon heeft bijvoorbeeld nooit een speen gehad en kwijlt nooit! En meer kindjes in mijn omgeving die geen speen gebruiken hebben hier ook geen last van. Ik heb die link al enige tijd geleden gelegd en geef de tip ook vaak aan ouders die tegen mij zeggen dat hun kind er last van heeft en met zichtbaar resultaat op de korte termijn!
Bij ons was een van de redenen te grote keelamandelen. Wel in combi met nog andere symptomen. Dus dat kan ook.
Een collega van mij heeft een dochtertje dat heel veel kwijlde tot ze bijna 4 jaar oud was. Geen bijzondere rede te vinden, maar het was in eens over. Zou het toch voor de zekerheid even navragen bij het CB en je evt. Laten doorverwijzen.
Mijn zoon heeft ook zo enorm veel gekwijld. Een slabber behoorde tot zijn standaard outfit. Totdat hij geen speen meer kreeg toen was het een stuk minder! Ook veel uit een rietje laten drinken!
Hier kwam het door grote neus en keel amandelen. Hij heeft mooit een speen gehad. Kwijlen is over ,maar zijn mond staat wel standaard de hele dag open , dat is een gewoonte geworden. Zelfde logopedie oefeningen als hierboven.
nou, n.a.v dit topic zijn wij vanavond maar gestopt met de speen.. *zucht* altijd rot die eerste avonden... Maar ik hoop dat hier het kwijlen ook snel overgaat dan nu. Tot nog toe had ik telkens excuses om nog niet te stoppen met die speen...
ja... dat zei ik gelijk tegen m'n man: We stoppen nu, dus wát er ook gebeurd, ze krijgt hem nu niet meer terug. Want dan wordt het drama straks alleen maar groter. Ik kan me van de oudste herinneren, dat het voor ons zwaarder was (makkelijk zo'n speen als ze hangerig zijn, of gevallen zijn...) dan voor haarzelf . Maar oke, het valt niet tegen: Een uurtje mee aan de gang geweest. Ik verwacht dat het 2 of 3 dagen doorzetten is...
Hier kwam het erge kwijlen ook door de amandelen, sinds ze eruit zijn was het kwijlen ook spontaan over! Hier geen speenkinderen trouwens Is hij ook vaak verkouden enz? (kan ook weer vaker verkouden zijn door de speen trouwens) dan ff amandelen laten checken ook.