Ha meiden, Ik ben met ZL druk aan het oefenen om te drinken uit een open beker, maar het wil niet lukken. De tuitbeker en rietjesbeker snapt hij niets van en kauwt alleen maar op de tuit of het rietje. Hij drinkt wel gewoon uit de fles. Dus op dit moment geef ik hem eerst wat slokjes uit de beker en ga daarna verder met de fles. Echte slokjes neemt hij ook niet want hij is erachter dat het bijten (met zijn tandjes tikken tegen de beker) veel leuker is. Het is dus een geknoei van jewelste. Elke keer als hij bijt op de beker haal ik hem weg en zeg: "nee, drinken." In bad oefenen heb ik ook geprobeerd. Ook hier weer hetzelfde verhaal. Volgens cb zou hij rond 10-11 maanden zijn opvolgmelk uit een beker moeten drinken. Nou dat gaat hem echt niet worden en dat vind ik ook niet erg. Toch vraag ik me af wat ik mog meer kan doen om hem uit een open beker te laten drinken...?
Met een rietjes heb ik met een pakje geleerd.. rietje in hun mond en dan een beetje knijpen in het pakje. En een open beker heb ik met yoghurt geoefend dat ismail niet zo dun..
Gewoon blijven oefenen met een beetje water (minder geknoei dan bv melk). En verder zou ik tuitbeker of rietsjesbeker blijven aanbieden. Hier duurde het bij de oudste even voor ze dat snapte, jongste nam met 4 maandjes al een slok uit de rietjesbeker van de oudste. En dan na het even oefenen gewoon de fles geven. Op een gegeven moment ontdekt hij wel hoe dat werkt met open beker en tuit- of rietbeker. En als hih met 11mnd niet uit een open beker drinkt, is dat ook geen ramp Je biedt het aan, oefent, afdwingen gaat toch niet werken. Kan het cb mooi praten
Een pakje drinken zou ik nog kunnen proberen, dank jr! Welk drinken neem je dan? Die vruchtensappen etc zit zoveel suiker in dus dat doe ik liever niet. Met yoghurt ook geprobeerd, maar hij blijft alleen bijten op/tikken tegen de rand.
Het is geen ramp als hij wat later is hoor. Mijn zoon was vrij laat, denk anderhalf. Daarvoor dronk hij zijn water uit een rietjesbeker. Die kun je ook prima overslaan en meteen beginnen met een open beker. Ineens snappen ze het. Zoon kon het van de een op de andere dag en zelfs perfect met 1 hand alsof hij nooit anders deed. Blijven oefenen dus. Je kan er yoghurt of vla indoen, dan komt het langzamer naar beneden. Ik zou me nu nog geen zorgen maken.
Een gewone beker drinken met een los rietje erin begreep mijn dochter ineens wel, terwijl de rietjesbeker niet ging. Toen ze het rietje eenmaal doorhad ging de rietjesbeker ook.
Om een tuit- en rietjesbeker over te slaan is niet erg toch? Ik ben me nu meer aan het richten op de open beker dan de rest. Juist omdat de open beker ietsje beter gaat dan de andere bekers.
Dat vind ik wel erg enthousiast van het cb, volgens mij gaat dat voor het gros van de kindjes niet op hoor. Mijn zoontje drinkt nog niet uit een open beker in elk geval. Zijn ook even gestopt met oefenen na elke keer een douche voor hem rietjesbeker snapt hij sinds hij ongeveer een jaar is.
Grote-mensenbeker SCF782/20 | Avent Misschien is dit wat. Mijn zoontje snapt ook niks van een tuitbeker. Bij deze beker kauwt hij ook een beetje op de rand, maar dan komt er ook een beetje water in zijn mond. En hij het geeft een stuk minder geklieder dan bij een open beker.
Mijn dochter pakte alleen maar een tuitbeker die gewoon leegloopt als je em op zijn kop houd. Uiteindelijk pas met een jaar kon ze uit een antilek beker drinken en de dag erna ineens uit een rietjesbeker. We zijn nu begonnen met af en toe uit een open beker drinken. Klein laagje water erin en ze snapt inmiddels dat ze voorzichtig moet kantelen. Soms gaat ze te snel en dan is der shirt nat maar het gaat vaker goed dan fout!
Hier nooit aan tuit en rietjes bekers begonnen maar gewoon van borst/fles naar open beker. Natuurlijk moest ik in het begin helpen maart dan was het echt alleen water bij het fruit dus niet dat er een hele melk voeding uit een beker moest. Jongste is nu net 1 en daar nu overdag wel helemaal met fles gestopt. Hoe gaat het als hij zelf mag vasthouden en jij alleen een beetje doseert, dus dat niet de hele beker in 1x omgaat?
Hij houdt de beker zelf vast, maar dit is voor hem spelen lijkt het wel. Hij blijft gewoon tikken met zijn tandjes tegen de beker. Soms neemt hij een slokje, maar dit is heel soms. Hierna tikt hij er weer op los.
Dat dacht ik inderdaad ook. Rietjesbeker snapte mijn dochter wel al ruim voor een jaar. Ik was echt een beetje te lui om te oefenen. Nu sinds een maand of 3 dat het wel lukt, zonder knoeien eigenlijk en zonder veel oefenen dus, haha.
Ik vind het cb vaak zo belerend, ieder kindje is toch anders? Er is geen vaste tijd waarop een kindje dat 'moet' kunnen. Een kindje gaat het leren wanneer hij/zij daar aan toe is. Je doet het dus volgens mij hartstikke goed door het te blijven aanbieden. En ik denk dat het 'spelen' helemaal niet erg is, misschien juist wel een eerste stap naar het echt drinken, op een gegeven moment is het 'tikken' niet meer leuk en is het opeens leuk dat er water in je mondje komt Wij zijn ook aan het oefenen met ons zoontje en hij neemt af en toe een 'hapje' uit het water als wij de beker iets kantelen. Verder is het vooral lekker gooien en op de tafel slaan met de beker Ik vind het geen probleem, het gaat echt komen wanneer ze eraan toe zijn. Al dat 'moeten' altijd van het cb, ik word er altijd een beetje opstandig van. Een kind ontwikkelt zich in sprongen en dat loopt bij ieder kind anders.
Op de tuitbeker van avent past ook een brede speen. (Dat borstmodel zeg maar). Ik had die speen nog uit een blije doos oid. Die heb ik eerst op die beker gedaan, al met een maand of 6. Dat begreep ze al heel snel, al vlot erachteraan de tuit erop.. Misschien een idee. deze beker https://www.ah.nl/producten/product/wi231390/avent-tuitbeker-blauw-pinguin-200-ml deze speen https://www.wehkamp.nl/Winkelen/KenmerkAdviseurArtikel.aspx?CC=C50&SC=C73&KAC=IZ0&artikelNummer=558935&MaatCode=0000&BC=GOA&BAC=ALG&cm_mmc_o=7BBTkwCjC-kTwFwwECVyBpAgfkblfbETzplCjCdkwlCjCoxDDo9ND&utm_source=google&utm_medium=cpc&scid=scplp865589350000&sc_intid=865589350000&cm_mmca1=12913-AGI-23705142662-ASI-164993021342-865589350000&gclid=CJ7jxtfCsNICFUkQ0wodYnII4A&gclsrc=aw.ds&dclid=CM_TytfCsNICFZGadwodSQYIRQ
Je hebt ook gelijk hoor. Dochter van mijn vriendin is elf maanden en kan nog niet zelf tot zit komen. Volgens het cb waa dat zorgelijk want ze liep blijkbaar achter. Vind dat beetje raar.
Precies dat bedoel ik, je je zorgen laten maken terwijl dat in de meeste gevallen helemaal niet nodig is. Ik vind dat zo jammer, veel 'verse' ouders worden daardoor nog onzekerder dan ze vaak al zijn. Ik had het in een periode dat mijn zoontje nog 5 flessen kreeg en het daar prima op deed, nou ik moest nog net geen strafregels schrijven want het hadden ALLANG 3 flessen moeten zijn.